در سفر به اصفهان کجا بریم؟

به گزارش ساری فان، اصفهان، به لطف جاذبه های گردشگری متنوع و تفریح های فراوان، یکی از مقصدهای مشهور و موردعلاقه گردشگران داخلی و خارجی در تورهای ایرانگردی محسوب می گردد.

در سفر به اصفهان کجا بریم؟

شهر اصفهان، جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی فراوانی دارد و صاحب هر نوع سلیقه ای که باشید، می توانید برای داشتن لحظه های دلنشین، مکان موردنظرتان را پیدا کنید.

خبرنگاران این بار میخواهد تعدادی از مکان های تفریحی نصف دنیا را معرفی کند. این اصفهان گردی، از چشمه آب گرم ورتون آغاز می گردد و با پیاده روی و گشت وگذار در محله معروف جلفا ادامه می یابد. سپس، ساعتی را در مجموعه ورزشی پردیس و تله سیژ سرگرم خواهید بود و در آخر نیز می توانید خود را به صرف چای در کافه موزه قیصریه مهمان کنید. در این سفر، با ما همراه باشید.

خبرنگاران به گردشگرانی که قصد سفر به اصفهان یا دیگر مقاصد داخلی را دارند، در انتخاب مقرون به صرفه ترین تور یاری می نماید. شما می توانید از میان پکیج های ده ها آژانس معتبر همکار خبرنگاران، تور اصفهان را انتخاب و سفرتان را با پایین ترین قیمت، برنامه ریزی کنید.

1. مجموعه آبگرم ورتون

در سفر به شهر نصف دنیا پیشنهاد می کنیم، حتما به تنها چشمه آبگرم استان اصفهان در ورتون سر بزنید. مجموعه گردشگری آبگرم ورتون در 35 کیلومتری اصفهان و در روستای ورتون واقع شده است. این منطقه به علت آب وهوای مناسب و وجود چشمه های آبگرم، از روزگار صفویان، مکانی برای تفریح پادشاهان این دودمان بوده است. مجموعه مذکور شامل چشمه های آبگرم معدنی، حمام ها، حوضچه های آبگرم، ساختمان سنگی تاریخی معروف به حوض مراد و بقعه ای به نام امامزاده آبگرمی می گردد.

آبگرم ورتون از آب های کلروره بی کربناته و سولفاته گرم تشکیل شده است و آهن و سدیم دارد؛ به همین علت برای دردهای عصبی و رماتیسمی، کم خونی و دستگاه گوارش مناسب به نظر می رسد. گل ولای این چشمه ها نیز در درمان بعضی بیماری های پوستی، درد مفاصل، نقرس، کوفتگی ماهیچه ها و... مؤثر است. در این مکان کلبه هایی برای اقامت گردشگران در نظر گرفته شده است تا بعد از آب تنی در آب های گرم، استراحت نمایند؛ علاوه بر این، رستوران، چای خانه و... نیز در این مجموعه به چشم می خورد.

جهتهای دسترسی:

  • جهت اول: اصفهان، خوراستگان، سگزی، ورتون، چشمه آب گرم ورتون
  • جهت دوم: اصفهان، زینبیه، حبیب آباد، پروانه، علی آباد، ورتون، چشمه آب گرم ورتون
  • جهت سوم: جاده نائین به اصفهان، سگزی، ورتون، چشمه آب گرم ورتون

2. محله تاریخی جلفا

سفر به اصفهان، بدون بازدید از محله جلفا و پیاده روی در کوچه پس کوچ های تاریخی و اصیل آن، کامل نمی گردد. در این محله، تماشای های متعددی برای یک گردش به یادماندنی وجود دارد. شما می توانید از پیاده روی در کوچه ها و خیابان های سنگ فرش شده (به ویژه در طول شب) و تماشای خانه های قدیمی و مغازه ها لذت ببرید. علاوه بر این، می توانید از کلیساهای محله نیز تماشا کنید و در ادامه، مهمان کافه های جلفا شوید و طعم واقعی آن را با نوشیدن چای و قهوه بچشید. در آخر با خرید سوغاتی، خاطره این گردش را به دوستان و آشنایان خود هدیه کنید.

برای آشنایی با سایر جاهای تماشای اصفهان، لیست کاملی از آن را در خبرنگاران همراه با اطلاعات کامل آن بخوانید.

  • نشانی: بعد از خیابان حکیم نظامی

3. مجموعه تفریحی ورزشی پردیس

اگر در شهر اصفهان در پی مکانی برای بازی و ورزش هستید، سری به مجموعه پردیس بزنید که یکی از مدرن ترین و برترین مکان های تفریحی و ورزشی اصفهان است. این مجموعه، محیطی برای شادی و تفریح خانواده ها فراهم نموده است و امکاناتی چون بولینگ، بیلیارد، خانه اسکیت، گیم باکس، کافی شاپ و فست فود وجود دارد.

  • نشانی: سه راه حکیم نظامی، ابتدای خیابان صفه

4. تله سیژ ناژوان

سوار شدن بر تله سیژ پارک جنگلی ناژوان در ارتفاع 22 متری از زمین و طی مسافت حدود 1900 متر با سرعت حدود دو تا سه متر بر ثانیه، تجربه و احساس متفاوتی را برایتان رقم خواهد زد. تله سیژ سواری، از ورودی پارک در ابتدای جاده الفت آغاز می گردد و تا باغ پرندگان ناژوان در قسمت جنوب رودخانه ادامه پیدا می نماید. در طول جهت در حالی که روی جایگاه نشسته اید، از تماشا منظره ها زیبای جنگل لذت خواهید برد. در کنار تله سیژ از بخش های دیگر ناژوان مانند باغ پروانه ها، باغ خزندگان زنده و آکواریوم نیز تماشا کنید.

  • ساعت کار: همه روزه از ساعت 10 صبح الی 19 شب
  • نشانی: اتوبان شهید حبیب اللهی، میدان سهروردی، خیابان الفت، پارک جنگلی ناژوان

5. کافه موزه قیصریه

در کافه موزه قیصریه می توانید با یک تیر، چند نشان بزنید. این کافه، بالای سر در معروف قیصریه واقع شده است و در حالی که مشغول نوشیدن یک فنجان چای به همراه شیرینی معروف اصفهان یعنی گز هستید، منظره زیبای میدان نقش دنیا پیش رویتان واقع شده است و شما محو تماشای بناهای تاریخی و زیبایی هنر به یادگار مانده از عهد صفوی خواهید شد؛ اما این مکان تنها یک کافه نیست، بلکه فروشگاهی از صنایع دستی و موزه ای از هنر هنرمندان این شهر را نیز در خود جای داده است، که می توانید از آن بازدید و خرید کنید

  • ساعت کار مجموعه: از 10:30 صبح تا هشت شب
  • روز تعطیل: شنبه ها
  • نشانی: ضلع شمالی میدان نقش دنیا اصفهان، ورودی بازار کفش فروش ها، سردر قیصریه
منبع: کجارو / esfahanemrooz.ir / isfahan.ir / isfahancity.com / isfahancht.ir
انتشار: 18 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1445

به "در سفر به اصفهان کجا بریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر به اصفهان کجا بریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید