فشارهای آمریکا علیه ایران با پیوستن ایران به بریکس بی اثر خواهد شد

به گزارش ساری فان، نماینده لنجان در مجلس گفت: با پیوستن ایران به بریکس تمام فشارهای آمریکا علیه ایران بی اثر خواهد شد و دیگر نمی تواند ایران را با فشارهای مالی اذیت کند از این رو تهران با پیوستن به بریکس و شانگهای می تواند از سلطه تحریم های آمریکا خارج گردد.

فشارهای آمریکا علیه ایران با پیوستن ایران به بریکس بی اثر خواهد شد

به گزارش خبرنگاران، حسین رجایی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به عضویت ایران در بریکس، گفت: عضویت ایران در گروه مهمی مانند بریکس بسیار با اهمیت است؛ زیرا این گروه متشکل شده از کشورهایی که به عنوان اقتصاد نوظهور در جهان شناخته می شوند کشورهایی شامل برزیل، چین، هند، آفریقای جنوبی و روسیه که هر کدام این کشورها در آینده یک قطب در جهان خواهند شد.

وی اضافه نمود: گروه بریکس یکی از مهمترین گروه های مالی در مقابل گروه 7 است؛ از این رو پیوستن ایران به این گروه مالی می تواند اقتصاد کشور را رشد و ارتقا دهد زیرا ایران دارای ظرفیت های متنوع است و همین امر سبب خواهد شد که اقتصاد ایران از تحریم ها خارج شده و شکوفا گردد.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اعضای بریکس روی هم 40 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند و کنترل یک چهارم اقتصاد بین المللی را بر عهده دارند، این گروه به غیر از مسائل و نفوذ ژئوپولتیک بر همکاری های مالی و افزایش تجارت و توسعه چندجانبه متمرکز است. بعلاوه تصمیمات بریکس با اجماع آرا اتخاذ می گردد و تمام کشورهای عضو آن در گروه 20 متشکل از اقتصادهای بزرگ جهان عضویت دارند که این امر فرصت مناسب برای ایران است.

رجایی با اشاره به نگرانی های آمریکا از پیوستن ایران به بریکس، توضیح داد: با پیوستن ایران به بریکس تمام فشارهای آمریکا علیه ایران بی اثر خواهد شد و دیگر نمی تواند ایران را با فشارهای مالی اذیت کند از این رو تهران با پیوستن به بریکس و شانگهای می تواند از سلطه تحریم های آمریکا خارج گردد و همانطوری که در عرصه نظامی آمریکا را شکست داده است با استفاده از ظرفیت های بریکس و شانگ های می تواند از لحاظ مالی هم امریکا را شکست دهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 شهریور 1402 بروزرسانی: 3 شهریور 1402 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1692

به "فشارهای آمریکا علیه ایران با پیوستن ایران به بریکس بی اثر خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فشارهای آمریکا علیه ایران با پیوستن ایران به بریکس بی اثر خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید