فروشنده شانس اول اسکار شد

به گزارش ساری فان، بعد از آنکه ترانه علیدوستی اسکار را تحریم کرد گفتیم که این کار می تواند مثل یک استراتژی در جهت برد اسکار عمل کند.حالا این استراتژی در حال جواب دادن است.

فروشنده شانس اول اسکار شد

تسنیم/بعد از آن که ترانه علیدوستی اسکار را تحریم کرد، گفتیم که این کار می تواند مثل یک استراتژی در جهت بردن اسکار عمل کند. حالا این استراتژی در حال جواب دادن است.

از تابستان که اولین پیش بینی ها در خصوص جوایز اسکار منتشر شد، تا دو روز پیش، یعنی حدود 6 ماه، فیلم تونی اردمن ساخته مارن آده از آلمان، با اختلاف شانس اصلی بردن اسکار بهترین فیلم خارجی زبان بود. آن قدر که خیلی ها این فیلم را از پیش برنده می دانستند. اوضاع فروشنده اصغر فرهادی اما در طول فصل جوایز اصلا چنگی به دل نمی زد. این فیلم نه گولدن گلوب را برد و نه جایزه انتخاب منتقدان را، جوایز حلقه منتقدان لندن و حلقه منتقدان نیویورک را به خودش اختصاص نداد و برگزیده فستیوال پالم اسپرینگز هم نشد. اوضاع برای فرهادی آن قدر بد پیش می رفت که در بعضی لیست ها، او و مردی به نام اوه نماینده های فرانسه و سوئد بالاتر از فروشنده قرار گرفتند اما ریاست جمهوری دونالد ترامپ، ورق را کاملا برگرداند. قانون خلق الساعه جلوگیری از ورود اتباع هفت کشور، از جمله ایران به خاک آمریکا، باعث شد به ناگاه تحسین فروشنده مساوی با انتقاد به سیاست های ترامپ گردد و همین برای حمایت هالیوود از ساخته جدید کارگردان جدایی نادر از سیمین کافی بود تا با شروع رای گیری نهایی، در حساس ترین روزها فروشنده بخت اول بردن جایزه اسکار گردد

اگر به کوشش او در سال های اخیر نگاهی بیندازیم متوجه می شویم که این تهیه نماینده صاحب سبک واقعا چه وزنه ای در هالیوود به حساب می آید. به عنوان مثال سال 2013 او توانست فیلم های کاملا متوسطی چون فیلومنا، ماندلا: راه طولانی آزادی و آگست: اوسیج کانتی را مجموعا نامزد هفت جایزه اسکار -از جمله اسکار بهترین فیلم برای فیلومنا- کند، آن هم در سالی که برادران وارنر نتوانست مردی از جنس فولاد را در بخش های فنی نامزد اسکار کند، پیکسار نتوانست دانشگاه هیولاها را به رقابت بهترین انیمیشن بفرستد و دیزنی در نامزد کردن فیلم خوب نجات آقای بنکس در بخش های اصلی کاملا ناکام ماند. یا بدون شک فقط کسی مثل هاروی وینشتاین می توانست یک تنه شکسپیر عاشق را در سالی بهترین فیلم اسکار کند که نجات سرباز ریان هم نامزد بود. جالب آن که از وقتی نامزدهای اسکار بهترین فیلم به 10 عدد افزایش پیدا کردند، به جز سال گذشته، سابقه نداشته کمپانی وینشتاین حتی یک نماینده هم میان آنها نداشته باشد. اگر از سال 2005 که این کمپانی رسما شروع به کار کرد، هم حساب کنیم به جز دو سال اول که طبیعتا شرکت در حال پیدا کردن خودش بوده و سال 2008 که میراماکس (دیگر شرکت برادران وینشتاین) در بخش بهترین فیلم نماینده داشته، هر سال یکی از محصولات این کمپانی در لیست نهایی نامزدهای بهترین فیلم حاضر بوده است. پشتیبانی شخصی مثل هاروی وینشتاین از فروشنده به صورت مستقیم در رای گیری و نتایج نهایی اسکار هم می تواند دخالت داشته باشد. هرچه باشد او یکی از معدود کسانی است که می تواند به اعضای آموزشگاه پیشنهادی دهد که نمی توانند رد نمایند!

مجله اینترنتی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 6 آذر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 687

به "فروشنده شانس اول اسکار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروشنده شانس اول اسکار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید