فرماندار: فرایند بازسازی پل تاریخی قیرمیزی کورپی نیر مطلوب است

به گزارش ساری فان، فرماندار شهرستان نیر فرایند بازسازی و بازسازی پل تاریخی قیرمیزی کورپی نیر را مطلوب و مناسب ارزیابی کرد و گفت: در این حوزه شاهد فعالیت های مناسبی در منطقه هستیم.

فرماندار: فرایند بازسازی پل تاریخی قیرمیزی کورپی نیر مطلوب است

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، ابراهیم امامی ظهر امروز، 29 خردادماه همراه با شهردار و اعضای شورای شهر و رئیس میراث فرهنگی شهرستان نیر در جریان بازدید از فرایند بازسازی پل تاریخی قیرمیزی کورپی اظهار کرد: اقدامات عمرانی اجرا شده در راستای بازسازی و احیای پل تاریخی قیرمیزی کورپی یا پل قرمز شهرستان نیر مطلوب و مناسب بوده و در این حوزه شاهد فعالیت های مناسبی در منطقه هستیم.

او با اشاره به بعضی مسائل و موانع در راستا بازسازی این پل تاریخی مطرح کرد: با تعامل با شهرداری و اعضای شورای شهر نیر مسائل در این حوزه آنالیز و مقرر شد تا هرچه سریع تر زمینه برای رفع موانع احیای پل قرمز رفع گردد.

فرماندار شهرستان نیر با اشاره به ظرفیت این پل تاریخی در جذب گردشگران به منطقه گفت: پل تاریخی قیرمیزی کورپی از آثار تاریخی مهم و ارزشمند استان اردبیل و شهرستان نیر به شمار می رود که با احداث آن بر روی رودخانه آغلاغان زمینه ساز بازدید سالانه گردشگران مختلف از این بنا شده است.

امامی اقدامات عمرانی در این بنا را ارزنده دانست و اضافه کرد: حفاظت و حراست از این پل تاریخی باید در اولویت برنامه های حفاظتی میراث فرهنگی شهرستان بوده و در راستای بازسازی و بازسازی این بنای تاریخی اقدامات عمرانی تداوم و گسترش یابد.

بهنام وکیلی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نیر در این بازدید اظهار کرد: پل تاریخی قیرمیزی کورپی شهرستان نیر که متعلق به دوران صفویه بوده و در سال 1379 به ثبت ملی رسیده است، یکی از مناطق مهم گردشگری در استان اردبیل به شمار می رود که سالانه پذیرای گردشگران از مناطق مختلف کشور است.

او از تداوم عملیات بازسازی و بازسازی این پل تاریخی اطلاع داد و گفت: حفاظت از پل قرمز که از آثار و ابنیه های مهم تاریخی در استان به شمار می رود، جزو اولویت های برنامه های شهرستان بوده و اقدامات لازم در این زمینه انجام می گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 381

به "فرماندار: فرایند بازسازی پل تاریخی قیرمیزی کورپی نیر مطلوب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرماندار: فرایند بازسازی پل تاریخی قیرمیزی کورپی نیر مطلوب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید