آغاز بازسازی سه بنای تاریخی در شهر بوشهر

به گزارش ساری فان، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده و گزارش های منتشر شده، آغاز بازسازی سه بنای تاریخی در شهر بوشهر صورت گرفت.

آغاز بازسازی سه بنای تاریخی در شهر بوشهر

نصرالله ابراهیمی اظهار کرد: موزه مردم شناسی بوشهر در عمارت طاهری بافت تاریخی بوشهر قرار گرفته است که بخشی از موزه نیازمند بهسازی بود و عملیات اجرایی آن شروع شده است.

وی اضافه نمود: عملیات تعمیر شناشیرها، سرویس بهداشتی، اندود کاری دیوارها و انجام کارهای چوبی درب و پنجره های موزه از مهمترین اقداماتی خواهد بود که در این راستا انجام می گردد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر توضیح داد: برآورد هزینه برای انجام پروژه بازسازی موزه مردم شناسی بوشهر در عمارت طاهری یک میلیارد و 300 میلیون ریال است که با تامین اعتبار لازم احیا و بازسازی آن در حال انجام است.

ابراهیمی در ادامه اظهار داشت: عمارت گلشن یکی از عمارت های شاخص و ثبتی بافت تاریخی بوشهر بوده که در نوار ساحلی شهر قرار گرفته و بازسازی این بنای ارزشمند شروع شده است.

این مقام مسئول اضافه نمود: این عمارت با کاربری اقامتی پذیرایی به بخش خصوصی واگذار شده و با توجه به فرایند بازسازی، امیدواریم تا خاتمه امسال به بهره برداری برسد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر بیان کرد: در جریان عملیات اجرایی این پروژه کار استحکام بخشی، تقویت پی، اندود برداری، بندکشی، نورپردازی، کارهای چوبی درب و پنجره ها، کف سازی، گچ کاری و تاسیسات انجام می گردد.

ابراهیمی اظهار داشت که برآورد ما برای احیای این عمارت 20 میلیارد ریال است که از سوی بخش خصوصی تامین و در حال انجام است.

وی در مورد بازسازی بقعه شیخ حسین چاه کوتاهی اظهار داشت: این بنا یکی از آثار تاریخی شهر بوشهر در محله امامزاده بوده که عملیات بازسازی این بنا شروع شده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر ادامه داد: در جریان این عملیات کار بازسازی گنبد بقعه، چون عایق کاری و عایق بندی سقف، گچ کاری و برق مجموعه انجام خواهد شد.

ابراهیمی برآورد هزینه عملیات بازسازی بقعه شیخ حسین چاه کوتاهی را 5 میلیارد ریال اعلام و گفت: با تامین اعتبار لازم عملیات اجرایی آن شروع شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 31 مرداد 1401 بروزرسانی: 31 مرداد 1401 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1532

به "آغاز بازسازی سه بنای تاریخی در شهر بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز بازسازی سه بنای تاریخی در شهر بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید