سرنوشت نامعلوم ماشین و ربات ترانه گوش کن عجیب که ایلان ماسک به فضا فرستاد ، عکس

به گزارش ساری فان، پنج سال پیش شرکت اسپیس ایکس یک تسلا رودستر متعلق به ایلان ماسک، بنیان گذار خود را به فضا پرتاب کرد. اکنون این سوال پیش می آید که این خودرو الان کجاست؟ یک وب سایت می تواند نزدیک ترین پاسخ را به ما بدهد.

سرنوشت نامعلوم ماشین و ربات ترانه گوش کن عجیب که ایلان ماسک به فضا فرستاد ، عکس

پریسا عباسی- در 6 فوریه سال 2018، شرکت اسپیسX موشک آزمایشی فالکون هوی (Falcon Heavy rocket) را به اعماق فضا فرستاد که حاوی محموله خاصی بود.

یک تسلای رودستر قرمز رنگ، مدل 2008 که متعلق به ایلان ماسک، مدیر عامل اسپیس X و تسلا بود. این خودروی اسپورت با یک آدمک به نام استارمن که لباس فضانوردی به تن داشت و روی صندلی راننده نشسته بود، به سمت مدار مریخ فرستاده شد، که انتظار می رفت در نهایت در سیاره سرخ سقوط کند. اما در واقع از زمان پرتاب، در مداری نامنظم در منظومه شمسی سرگردان بوده است، و احتمال اینکه در آینده به زمین، زهره یا خورشید اصابت کند، کم است.

طبق نوشته سایت WhereIsRoadster.com، سایتی مستقل که موقعیت مکانی خودرو در فضا را ردیابی می نماید، در حال حاضر، رودستر قرمز در فاصله 326 هزار کیلومتری یا18.2 دقیقه نوری از زمین قرار گرفته است و با سرعت 10 هزار کیلومتر در ساعت به سمت سیاره ما، در حال حرکت است. با استفاده از داده های ناسا و طبق اطلاعات سایت ردیاب، رودستر تقریباً هر 557 روز یک بار به دور خورشید می گردد و به تا حال نزدیک به 3.28 بار به دور خورشید چرخیده است.

با این حال، هیچ کس به طور قطع نمی داند که آیا این ماشین هنوز سالم است یا نه. از مارس 2018، یعنی حدود یک ماه پس از پرتاب فالکن، اثری از آن مشاهده نشده است. به گفته اسپیسX در اکتبر 2020،رودستر برای اولین بار از کنار مریخ عبور نموده، اما این اظهارات ظاهراً بر اساس محاسبات ریاضی بوده و نه مشاهدات عینی.

مدت کوتاهی پس از ماموریت آزمایشی 2018، هانو راین، اخترفیزیکدان دانشگاه تورنتو در کانادا در یک مقاله دانشگاهی تخمین زد که ماشین ماسک احتمالا با زمین، زهره یا خورشید برخورد خواهد نمود. بر اساس محاسبات راین، احتمال برخورد آن با زمین و احتمال سوختن آن در جو زمین در15 میلیون سال آینده حدود22٪ است و12٪ محتمل است که به زهره یا خورشید برخورد کند.

در زمان پرتاب فالکن در سال 2018، ایلان ماسک، آدمک فضایی (استارمن) را مجهز به هدفون نمود وآن را طوری تنظیم کرد تا آهنگ Space Oddityاثر دیوید بووی را از یک گوش و آهنگ Is there Life On Mars? را از گوش دیگر بشنود.

به گزارش WhereIsRoadster.com تخمین زده می گردد که آدمک استارمن از زمانی که به فضا پرتاب شده، 496.115 بار اهنگ Space Oddityدر یک گوش و 668.495 بار اهنگ Is there Life On Mars در گوش دیگرش پخش شده است. البته اگر باتری ماشین هنوز فعال باشد!

منبع: observer

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 بهمن 1401 بروزرسانی: 21 بهمن 1401 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1617

به "سرنوشت نامعلوم ماشین و ربات ترانه گوش کن عجیب که ایلان ماسک به فضا فرستاد ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرنوشت نامعلوم ماشین و ربات ترانه گوش کن عجیب که ایلان ماسک به فضا فرستاد ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید