زنجیره ساخت دستگاههای تولید ماسک تکمیل شد

به گزارش ساری فان، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: زنجیره ساخت دستگاههای تولید ماسک به واسطه شرکتهای دانش بنیان تکمیل شد.

زنجیره ساخت دستگاههای تولید ماسک تکمیل شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری،خوشبختانه زنجیره ساخت دستگاه های تولید ماسک در انواع مختلف در داخل کشور به همت شرکت های دانش بنیان تکمیل شد. این خبری است که سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور به تازگی اعلام کرده است.

ساخت دستگاه های تولید فیلترهای نانویی چند سالی بود در کشور به تولید انبوه رسیده بود و اکنون ستاری اظهار کرده است که روزانه 400 هزار فیلتر نانویی برای ماسک های بیمارستانی N95 تولید می کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور همچنین گفت: خوشبختانه در این مدت کم تنها در عرض زمانی حدود 10 روز، ساخت نخستین دستگاه های تولید ماسک در انواع مختلف توسط 2 شرکت دانش بنیان داخلی نیز به پایان رسید و این شرکت ها در حال تولید انبوه دستگاه های تولید ماسک در داخل کشور هستند. این دو شرکت ایرانی، در آخرین روز تابستان سال 98 همزمان با هفته دولت و با حضور معاونت علمی فناوری رییس جمهوری، به بهره برداری رسیده است.

وی اضافه نمود: این دو شرکت، آمادگی صادرات این دستگاه ها را به خارج از کشور پس از تامین نیاز داخلی دارند.

ستاری تأکید کرد: وقتی اکوسیستم شرکت های خصوصی توانمند دانش بنیان در داخل کشور وجود داشته باشد، این شرکتها در مدت زمان کوتاهی می توانند مسائل کشور را در هر زمینه ای مرتفع کنند و با این اتفاق به هر میزان که لازم داشته باشیم می توانیم دستگاه ها و مواد اولیه تولید ماسک را تولید کنیم.

تولید و نصب این دستگاه ها مدت زمانی طول خواهد کشید اما به زودی مسائل کشور در زمینه تامین ماسک به پایان خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 291

به "زنجیره ساخت دستگاههای تولید ماسک تکمیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنجیره ساخت دستگاههای تولید ماسک تکمیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید