رفع نیاز صنایع داخلی با پویش توسعه نوآوری محقق می شود

به گزارش ساری فان، مدیرکل سرمایه گذاری و بومی سازی فناوری پارک فناوری پردیس گفت: سرعت بخشیدن به رفع نیاز های صنعت کشور با تکیه بر توان داخلی و بومی سازی محصولات مورد نیاز با پویش توسعه نوآوری محقق می شود.

رفع نیاز صنایع داخلی با پویش توسعه نوآوری محقق می شود

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از پارک فناوری پردیس؛ احمد عسگری، مدیرکل سرمایه گذاری و بومی سازی فناوری پارک فناوری پردیس درخصوص پویش توسعه نوآوری گفت: با توجه به تقاضای صنایع در تامین نیازهایش و همچنین توان شرکت های دانش بنیان در تامین این تقاضاها، از چند سال گذشته ایجاد محملی برای کمک به بهمرسانی این عرضه و تقاضا در پارک فناوری پردیس احساس می شد.

وی بیان نمود: وجه تمایز شرکت های دانش بنیان یا فناور با سایر شرکت ها، سیر صعودی عرضه محصول یا خدمات فناورانه و نوآورانه است، یعنی در شرکت های دانش بنیان، عرضه محصولات تازه نرخ صعودی دارد.

مدیرکل سرمایه گذاری و بومی سازی فناوری پارک فناوری پردیس ادامه داد: شرکت های دانش بنیان براساس سرمایه گذاری اجرا شده در حوزه های تحقیقاتی، تحقیق و توسعه و آزمایشگاهی، این توان را دارند که بتوانند همه ساله با یک هزینه منطقی و مالی محصولات تازهی را برای مشتریان خود عرضه کنند، با توجه به ظرفیت هایی که پارک در شرکت های فناور و دانش بنیان شناسایی کرده و نیاز هایی که در صنعت کشور وجود دارد.

عسگری یادآور شد: پارک فناوری پردیس برنامه پویش توسعه نوآوری را طراحی کرد که هدف آن کمک به برطرف نیاز صنایع با استفاده از توان بومی شرکت های داخلی است.

وی اضافه کرد: سرعت بخشیدن به این برطرف نیاز، کم کردن دغدغه های صنایع به ویژه در زمینه های مالی و حقوقی و آماده بودن محصولات مورد نیاز صنایع از جمله اهداف این برنامه است، در این پویش بر اساس حمایت هایی که از طریق پارک تعریف شده، در گام اول دغدغه های حقوقی و مالی صنایع برطرف می شود و می توانند با اعلام نیاز های خودشان به پارک، در فرآیند طراحی و تولید نیازشان وارد شوند.

به گفته عسگری، حمایت های مالی، تسهیلاتی و همچنین بحث های تسهیل گری برای برطرف این نیاز ها از جانب پارک فناوری پردیس انجام می شود و به واسطه این حمایت ها، شرکت های دانش بنیان می توانند روی موضوع برطرف نیاز های صنایع متمرکز شوند و در اسرع وقت با توجه به پیچیدگی های فنی این نیازها، نسبت به برطرف آن ها اقدام کنند.

وی ادامه داد: با کمک این پویش، صنایع کشور به خواسته های خود یعنی دستیابی به محصولات مورد نیاز می رسند و چالش های فنی شان برطرف می شود، همچنین موضوعات مالی و حقوقی، دیگر دغدغه اصلی این شرکت ها نیست، با انجام این پویش پارک نقش پررنگی در برطرف دغدغه های صنعت کشور با بومی سازی محصولات مورد نیاز خواهد داشت.

این مسئول در پارک فناوری پردیس اضافه کرد: در این پویش حمایت های قابل توجهی تعریف شده است، یکی از این حمایت ها، مالی است و از شرکت های دانش بنیانی که برای برطرف یکی از نیاز های صنعتی و بومی سازی آن تلاش می کند، حمایت های مالی صورت می گیرد تا بتوانند بدون دغدغه در حوزه فنی وارد شود، در ادامه اگر نیاز به کمک های مالی بیشتری باشد به ویژه در بحث های سرمایه ای، از توان سرمایه گذاران در این زمینه استفاده می شود.

عسگری همچنین گفت: ما از طریق بروکر هایی که در این حوزه داریم، سرمایه گذار های مرتبط را شناسایی کرده و درگیر پروژه ها می کنیم تا بتوانیم سرعت کار شرکت های تولید کننده را افزایش دهیم، در ادامه، محصولات تولید شده به صنایع معرفی می شود و در زمینه کمک به عقد قرارداد های فروش هم فعالیت هایی انجام می دهیم؛ یعنی شرایط فروش تولیدات فناورانه و بومی شده شرکت ها را هم فراهم می کنیم.

وی ادامه داد: همچنین اگر شرکت های دانش بنیان برای تولید یک محصول نیاز به کمک داشته باشند، با ارتباط سازی مناسب از توان سایر شرکت ها استفاده می کنیم.

مدیرکل سرمایه گذاری و بومی سازی فناوری پارک فناوری پردیس اظهارداشت: طرح ها و پروژه هایی می توانند وارد این پویش شوند که حتماً مورد نیاز صنعت باشند و بتواند گره ای از مسائل صنعت کشور را باز کنند و توانایی های آن ها به صورت بالفعل باشد، این بالفعل و مورد نیاز بودن محصولات تولید شده شرکت ها، می تواند عاملی مهم در به روز بودن علم و تولیدات آن ها باشد.

عسگری به طراحی مبتکرانه این پویش اشاره و به صنایع کشور پیشنهاد کرد: با توجه به ظرفیت شرکت ها و محصولاتی که از دل تحقیقات آن ها ایجاد شده، می توان بسکمک از نیاز ها را برطرف کرد، ما می خواهیم در پارک فناوری پردیس با اتصال دو نقطه این ماجرا، یعنی صنعتی که نیازمند یک کالاست و تولیدکننده ای که می تواند این نیاز را برطرف کند به رشد صنعت کشور کمک کنیم، همچنین امیدواریم در این پویش، با تمرکز بر بحث فنی تولید کالاها، نیاز های صنعت کشور به صورت بروز برطرف و در بحث اشتغال زایی در کشور نیز گام های موثری برداشته شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1299

به "رفع نیاز صنایع داخلی با پویش توسعه نوآوری محقق می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفع نیاز صنایع داخلی با پویش توسعه نوآوری محقق می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید