خبر خوش به رانندگان تاکسی، شروع ارائه وام 90 میلیون تومانی از اسفند

به گزارش ساری فان، معاون شهردار تهران از شروع ارائه وام 90 میلیون تومانی به هر راننده تاکسی جهت نوسازی خودروهایشان اطلاع داد.

خبر خوش به رانندگان تاکسی، شروع ارائه وام 90 میلیون تومانی از اسفند

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سیدمناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در مراسم رونمایی از بهر ه برداری 110 دستگاه اتوبوس و مینی بوس جدید برای پایتخت گفت: اگر سال جاری منابع مختلف اقتصادی وجود داشت، به جای تأمین 250 دستگاه مینی بوس و اتوبوس جدید برای تهران، یک هزار اتوبوس هم نوسازی می شد و اقدامات گسترده تری صورت می گرفت.

وی گفت: تهران به بیش از 3 هزار اتوبوس و بیش از 1500 دستگاه واگن و همچنین 40 هزار تاکسی احتیاج دارد و شهرداری توجه به این موضوعات را مدنظر قرار داده است.

هاشمی ادامه داد: 3 هزار و 227 دستگاه تاکسی به بانک ها تا امروز جهت نوسازی معرفی شده اند و 2 هزار و 206 دستگاه از این تاکسی ها نوسازی و پلاک شده است. البته بنا داشتیم سال جاری 5 هزار تاکسی را نوسازی کنیم، ولی از آنجایی که منابع شهرداری کافی نبود، بعید می دانم که تا خاتمه سال تعداد نوسازی تاکسی ها به 3 هزار مورد برسد.

وی به توافق شهردار تهران و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اشاره نمود و گفت: 900 میلیارد تومان اعتبار از دولت، صندوق کارآفرینی امید و شهرداری تهران در قالب نوسازی 10 هزار تاکسی فرسوده در تهران مدنظر قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: این تفاهم نامه اکنون امضا شده و نخستین تخصیص منابع از دولت، اسفند صورت می گیرد، بنابراین نوسازی 10 هزار دستگاه تاکسی فرسوده نیز در قالب ارائه وام 90 میلیون تومانی به تاکسیرانان از اسفند شروع می گردد و تا خاتمه سال جدید به اتمام خواهد رسید.

معاون شهردار تهران ادامه داد: همچنین تفاهم نامه دیگری را پیروز حناچی با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به امضا رسانده که 31 رام قطار با 413 میلیارد تومان اورهال خواهد شد.

وی گفت: همچنین امیدواریم که 9 ایستگاه دیگر مترو در اسفند و فروردین 1400 افتتاح گردد و ایستگاه شهید محلاتی نیز در بهمن به بهره برداری خواهد رسیدد.

وی با بیان اینکه هنوز قسمتی از اوراق مشارکت سال 98 محقق نشده است، گفت: ایستگاه هایی که به بهره برداری خواهد رسید شامل ایستگاه های شهرک آزمایش، تربیت مدرس، میدان قیام، یادگار امام، باقری، ستاری، اقدسیه، مرزداران و اشرفی اصفهانی است.

هاشمی گفت: همچنین پیروز حناچی شهردار تهران با شورای اقتصاد مکاتباتی را انجام داده که از محل بهینه سازی مصرف سوخت بیشتر برای حوزه تاکسیرانی و اتوبوسرانی استفاده گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 899

به "خبر خوش به رانندگان تاکسی، شروع ارائه وام 90 میلیون تومانی از اسفند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر خوش به رانندگان تاکسی، شروع ارائه وام 90 میلیون تومانی از اسفند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید