خبرنگاران بیش از سه هزار نفر در کردستان آموزش مقابله با کرونا دیدند

به گزارش ساری فان، سنندج - خبرنگاران - معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر کردستان گفت: از ابتدای شیوع کرونا در کشور، تا به امروز به سه هزار و 450 نفر در این استان به صورت مجازی آموزش پیشگیری از کرونا ارائه داده ایم.

خبرنگاران بیش از سه هزار نفر در کردستان آموزش مقابله با کرونا دیدند

فایق عبدالله زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: افراد آموزش دیده شامل 850 نفر از مراقبین سلامت و نجاتگران جمعیت هلال احمر و 2 هزار و 600 نفر از کارکنان ادارات و اقشار مختلف مردم عضو جمعیت است.

وی با بیان اینکه آموزش ها در زمینه آشنایی با علائم کرونا، نحوه پیشگیری و اقدامات حفاظتی بوده است، اضافه کرد: افراد آموزش دیده بلافاصله پس از خاتمه دوره آموزشی، به صورت آنی و الکترونیکی گواهینامه دریافت کردند.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر کردستان به ارائه خدمات مشاوره ای تلفنی به متقاضیان در زمینه کرونا با همکاری دانشگاه کردستان اشاره کرد و یادآور شد: آموزش ها در بحث پیشگیری از کرونا به فوریت های پزشکی، پرستاران، امدادگران حاضر در پایگاه های امداد و نجات و مردم استان ادامه خواهد داشت.

عبدالله زاده با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا در استان این جمعیت برای گندزدایی معابر 26 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده مصرف کرده است، افزود: توزیع سه هزار و 815 بسته بهداشتی و 610 بسته غدایی و غربالگری 130 هزار و 670 نفر از جمله خدمات جمعیت هلال احمر استان در این مدت بوده است.

براساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، تا ظهر شنبه 24 خرداد در مجموع 184 هزار و 955 نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 71 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و 730 نفر رسید.

جمعیت هلال احمر در کردستان 120 تیم عملیاتی آماده بکار و بیش از 6 هزار نفر عضو داوطلب دارد. 13 پایگاه امداد و نجات جاده ای در نقاط مختلف این استان فعال است و به مردم خدمات می دهد.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 471

به "خبرنگاران بیش از سه هزار نفر در کردستان آموزش مقابله با کرونا دیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیش از سه هزار نفر در کردستان آموزش مقابله با کرونا دیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید