خبرنگاران آموزش در 10 شهرستان خراسان جنوبی غیرحضوری است

به گزارش ساری فان، بیرجند - خبرنگاران - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با تصمیم ستاد استانی مبارزه با کرونا، آموزش غیرحضوری برای مدارس 10 شهرستان استان که در شرایط قرمز و بحرانی قرار دارند؛ به مدت یک هفته دیگر تمدید شد.

خبرنگاران آموزش در 10 شهرستان خراسان جنوبی غیرحضوری است

محمدعلی واقعی روز پنجشنبه بیان نمود: آموزش در تمامی مدارس شهرستان های بشرویه، بیرجند، درمیان، سرایان، فردوس، قاینات، طبس و نهبندان از روز شنبه هفدهم آبان تا بیست و سوم آبان ماه سال جاری به صورت غیرحضوری خواهد بود.

وی اضافه نمود: با اعلام شرایط قرمز به علت شیوع کرونا در شهرستان های سربیشه و زیرکوه، آموزش در تمامی مدارس این 2 شهرستان نیز غیرحضوری شد.

وی گفت: با توجه به اعلام ستاد استانی مقابله با کرونا، کلاس های درس شهرستان خوسف که در شرایط نارنجی است، با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به صورت حضوری و با گروه بندی برگزار می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بر رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از سوی مدیران، معلمان و اولیای این سه شهرستان تاکید کرد و گفت: با وجود غیرحضوری شدن آموزش در سایر شهرستان های استان همچنان عملیات ضد عفونی مدارس ادامه خواهد داشت.

کلاس های درس مدارس خراسان جنوبی در مناطق قرمز با هدف قطع زنجیره بیماری و حفظ سلامت دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی از 21 مهر ماه سال جاری غیرحضوری شد و تا به امروز به صورت هفتگی تمدید شده است.

استان خراسان جنوبی 11 شهرستان و 12 منطقه آموزشی دارد.

فرایند ابتلا به کرونا و فوت ناشی از آن که از اوایل اسفند 98 در خراسان جنوبی آغاز شد، در خیز سوم بیماری همچنان صعودی است.

براساس آخرین شرایط مخاطره شیوع ویروس کرونا در خراسان جنوبی، 6 شهرستان این استان در شرایط بحرانی قرار دارند و چهار شهرستان هم در شرایط قرمز هستند.

به گزارش خبرنگاران از دانشگاه علوم پزشکی بیرجند براساس آخرین شرایط مخاطره استان خراسان جنوبی و رنگ بندی جدید شهرستان های استان که امروز - پنجشنبه 15 آبان ماه - منتشر شد، شهرستان های بیرجند، سرایان، طبس، فردوس، قاینات و نهبندان در شرایط مشکی (بحرانی) هستند.

شهرستان های بشرویه، درمیان، سربیشه و زیرکوه در شرایط قرمز (خیلی پرخطر) و شهرستان خوسف هم در شرایط نارنجی (پرخطر) قرار دارند و هیچ یک از 11 شهرستان این استان در شرایط زرد (متوسط خطر) و سفید (کم خطر) نیست.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 آذر 1399 بروزرسانی: 15 آذر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 705

به "خبرنگاران آموزش در 10 شهرستان خراسان جنوبی غیرحضوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آموزش در 10 شهرستان خراسان جنوبی غیرحضوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید