خبرنگاران تماس اهالی خراسان رضوی با سامانه تلفنی مشاوره کرونا پنج برابر شد

به گزارش ساری فان، مشهد- خبرنگاران- شمار تماسهای تلفنی ساکنان خراسان رضوی با سامانه 191 دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای کسب مشاوره و راهنمایی درباره ویروس همه گیر کرونا با فرایند افزایش ابتلا به این بیماری دوباره افزایش یافت و پنج برابر شد.

خبرنگاران تماس اهالی خراسان رضوی با سامانه تلفنی مشاوره کرونا پنج برابر شد

مسوول سامانه تلفنی 191 دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز چهارشنبه با بیان این مطلب در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: ارائه مشاوره به مردم در مورد بیماری کووید 19 در قالب سامانه تلفنی 191 از ابتدای شیوع این ویروس راه اندازی شده و همچنان فعال است.

دکتر زهرا اباصلتی ادامه داد: در شرایط اوجگیری شیوع کرونا شمار تماسهای مردمی افزایش و پس از آن کاهش می یابد.

وی اضافه کرد: با سرانجام شیوع موج سوم کرونا در خراسان رضوی طی ماههای گذشته این تماسها به حداقل خود رسید و به حدود 100 تماس روزانه کاهش یافت و اکنون با فرایند افزایشی مبتلایان به بالاتر از 500 تماس در روز افزایش یافته است.

مسوول سامانه تلفنی 191 دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ابتدای شیوع کرونا و موج اول بیماری در خراسان رضوی که مردم درباره این بیماری آگاهی نداشتند بیشترین تماسهای مردمی با سامانه 191 بین هزار تا هزار و 500 تماس در روز ثبت شده است.

اباصلتی اضافه کرد: فعالیت این سامانه در بحبوحه بحران کرونا از سرگردانی مردم در این حوزه و همچنین ازدحام در مراجعه به بیمارستانها جلوگیری کرده است.

وی ادامه داد: شهفرایندان خراسان رضوی در تماس با سامانه 191 اطلاعات و مشاوره تخصصی لازم را از کارشناسان آموزش دیده در مورد علائم ابتلا به ویروس کرونا، درمان بیماری کووید 19 و نحوه پیشگیری دریافت می کنند و از این طریق برای معاینه و بررسی طبی به مراکز خدمات جامع سلامت واقع در نزدیکترین محل سکونتشان هدایت می شوند.

80 درصد از جمعیت 6 میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاه های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت حیدریه، تربت جام و نیشابور خدمات رسانی می شود.

بر طبق آخرین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با فوت 174 تن دیگر از هموطنان مبتلا به بیماری کووید 19 در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به 63 هزار و 506 تن رسیده است.

در این مدت 17 هزار و 430 نفر بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی و 2 هزار و 369 نفر بستری شده اند. با این حساب، مجموع بیماران کووید19 در کشور به یک میلیون و 963 هزار و 394 نفر رسیده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 980

به "خبرنگاران تماس اهالی خراسان رضوی با سامانه تلفنی مشاوره کرونا پنج برابر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تماس اهالی خراسان رضوی با سامانه تلفنی مشاوره کرونا پنج برابر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید