حذف ارز دولتی برای واردات برنج تصویب شد

به گزارش ساری فان، حذف اختصاص ارز 4200 تومانی در واردات برنج برای حمایت از کشاورز داخلی در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی مازندران به تصویب رسید.

حذف ارز دولتی برای واردات برنج تصویب شد

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، حذف ارز با توجه به بعضی نقدها مورد حمایت عمومی اعضا نهاده شد و به صورت مصوبه برای طرح در شورای گفت وگوی کشور تصویب شد.

اتاق بازرگانی صنعت، معدن و کشاورزی مازندران به عنوان پیشنهاددهنده این طرح معتقد است که اختصاص ارز 4200 تومانی موسوم به ارز دولتی برای واردات برنج خسارت زیادی به کشاورزی داخلی به خصوص استان وارد می نماید.

به اعتقاد مسئولان اتاق بازرگانی، ارز دولتی نه تنها مانع از توسعه بخش کشاورزی مازندران می گردد، بلکه توان رقابت پذیری برنج داخلی را نیز از کشاورز گرفته و عملا وی را ترغیب به خروج از فراوری کشاورزی می نماید.

به گفته آنان با توجه به این که قیمت جهانی برنج حدود نیم دلار است، با اختصاص ارز دولتی قیمت برنج وارداتی با احتساب هزینه واردات و حاشیه سود حدود 8 تا 10 هزار تومان در بازار کشور فروخته می گردد که بسیار پایین تر از قیمت برنج فراوری داخلی خواهد بود.

پیشنهاد اتاق بازرگانی در ازای حذف ارز دولتی برای ارقام پر محصول برنج اختصاص ارز نیمایی بود تا علاوه بر از بین بردن حباب قیمت بتوان شاهد توازن قیمت ها و حمایت از کشاورز داخلی باشیم.

علاوه بر این اتاق بازرگانی پیشنهاد کرد که با توجه به طول 5ماهه فصل برداشت برنج و بازاریابی مناسب؛ واردات برنج از مرداد تا سرانجام آذر از سوی وزارت جهاد کشاورزی ممنوع اعلام گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 366

به "حذف ارز دولتی برای واردات برنج تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف ارز دولتی برای واردات برنج تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید