خبرنگاران محتکر کالاهای اساسی در اردبیل 2 میلیارد ریال جریمه شد

به گزارش ساری فان، اردبیل - خبرنگاران - مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل از جریمه 2 میلیارد ریالی محتکر کالاهای اساسی در اردبیل خبر داد.

خبرنگاران محتکر کالاهای اساسی در اردبیل 2 میلیارد ریال جریمه شد

به گزارش خبرنگاران ، علی رحیمی آذر روز چهارشنبه گفت: بر اساس گزارش بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت مبنی بر احتکار کالاهای اساسی در یکی از محله های اردبیل پرونده ای در این خصوص تشکیل شد.

وی افزود: رئیس شعبه سیار تعزیرات به همراه بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و اماکن نیروی انتظامی در قالب گشت مشترک به محل موردنظر اعزام و در بازرسی های اولیه پیروز به کشف پنج تن برنج هاشمی، 180 قوطی روغن و 274 عدد مواد شوینده شدند.

وی اظهارکرد: با ارجاع پرونده به تعزیرات حکومتی موضوع به قید فوریت مورد رسیدگی و با توجه به محتویات پرونده و انجام تحقیقات لازم توسط شعبه و اخذ آخرین دفاع اتهام انتسابی محرز و فرد متخلف ملزم به عرضه و فروش تمامی کالاهای احتکار شده در شبکه توزیع و پرداخت مبلغ 2 میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

وی بیان کرد: خرید و فروش و حمل یا نگهداری کالا خارج از ضوابط تعیینی دولت تخلف محسوب می شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

او افزود: با اخلال گران نظم اقتصادی و برهم زنندگان آرامش بازار و افرادی که دست به احتکار، افزایش خودسرانه قیمت و یا قاچاق کالا می زنند مماشات نشده و برای پرونده های تعزیراتی در سریع ترین زمان ممکن حتی در محل بازرسی واحدهای صنفی حکم تعزیراتی مقتضی صادر می شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل ادامه داد: تمامی واحدهای تولیدی، خدماتی و توزیعی و اصناف در استان زیر ذره بین تعزیرات هستند و به صورت مداوم بر نحوه عملکرد آنها نظارت می شود.

رحیمی آذر پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت های اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و گفت: برخورد با فرصت طلبان و سوء استفاده کنندگان و مفسدان اقتصادی از اولویت های دستگاه قضایی است.

وی افزود: هموطنان می توانند گزارش های خود در رابطه با احتکار، قاچاق کالا، گرانفروشی و کم فروشی و عرضه کالا خارج از شبکه توزیع را از طریق سامانه ارتباطی 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع دهند.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 882

به "خبرنگاران محتکر کالاهای اساسی در اردبیل 2 میلیارد ریال جریمه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران محتکر کالاهای اساسی در اردبیل 2 میلیارد ریال جریمه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید