سوغات رم ایتالیا ، از کیف و کفش چرم تا شیشه گری ناب مورانو (تور ارزان ایتالیا)

به گزارش ساری فان، به طور کلی کشور ایتالیا گردشگر پذیر بوده و در تمامی روز های سال دارای گردشگر هایی می باشد . هر گردشگری بعد از گشت و گذار هایش در کشوری که به آن سفر نموده به فکر خرید سوغاتی می افتد . پس باید به مکان هایی برای خرید برود برترین شهری که برای خرید سوغاتی مناسب است رم مرکز این کشور می باشد که در آن تمامی سوغاتی های مرسوم در کل کشور را می توانید پیدا کنید . از سوغات رم ایتالیا می توان به ماسک های ونیزی ، لباس گلادیاتور و ... اشاره نمود . البته بهتر است برای آشنایی بهتر با این سوغات رم با ما همراه باشید زیرا قصد داریم به معرفی سوغات ایتالیا بپردازیم .

سوغات رم ایتالیا ، از کیف و کفش چرم تا شیشه گری ناب مورانو (تور ارزان ایتالیا)

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

سوغات رم : لباس های برند

حتما درباره مد در ایتالیا شنیده اید درست است اما باید بدانید شهر رم بیشتر به این موضوع پرداخته است و انواع مغازه های لباس ها و شال های ابریشمی برند را در خود جای داده . سوغات رم ایتالیا کمی با دیگر کشور ها متفاوت هستند این لباس ها به عنوان سوغاتی به وسیله گردشگرانی که بودجه مناسبی دارند خریداری می شوند . باید بدانید که حتی در بین این سوغاتی ها شال های ابریشمی از همه محبوب تر هستند و دارای تنوع بسیاری می باشند که با رنگ های مختلفشا به شما شادی می بخشند و جزو محصولاتی هستند که آن ها را حتی در بازارچه ها هم می توانید پیدا کنید . در خیابان های رم انواع برند های ایتالیایی و بین المللی را می توانید با هر سلیقه ای که دارید می توانید پیدا کنید .

کیف و کفش های با کیفیت ایتالیا

اما باید تا به امروز نام کفش های ایتالیایی را شنیده باشید که وقتی به سر زبان ها می آیند همه از کیفیت بالای این کفش ها حرف می زنند . اگر هم به رم سفر نموده باشید که دیگر می توانید مغازه های زیادی از انواع برند های کیف و کفش و یا حتی دست فروشان بسیاری را ببینید که این محصول را می فروشند و شما با توجه به بودجه ای که دارید می توانید انتخاب کنید از اجناس اصل مغازه های این کیف و کفش های چرم بی نطیر را بخرید و یا از دست فروشانی که توی بازارچه های محلی محصولاتی که اصل نیستند اما از کیفیت خوبی برخوردارند را بخرید . پس از یاد نبرید که یک سوغات ایتالیا برای خانمی می توان یک کیف و یا کفش بسیار عالی باشد .

سوغات رم ایتالیا : زیور آلات قیمتی ایتالیا

یکی دیگر از سوغات رم که می توانید هماهنگ و ست با لباس ها بخرید زیور آلات دست ساز ، قیمتی و یا حتی طلا و جواهر هستند . این زیور آلات بسیار با ارزش هستند و از اصالت خاصی برخوردارند . بازهم می توانید با توجه به بودجه ای که دارید این زیور آلات را تقسیم بندی کنید زیرا زیور آلات طلا و زیور آلات قدیمی رومی که مانند آن هایی که در موزه ها هستند از هزینه بالایی برخوردارند که در مغازه هایی شیک و برند به فروش می رسند و یا زیور آلات دست ساز که از هزینه پایین برخوردارند و می توانید آن ها را در بازارچه های محلی پیدا کنید .

سوغات رم ایتالیا : ظروف شیشه ای زیبا مورانو

یکی دیگر از سوغات ایتالیا و با ارزش رم فارق از هر نوع لباس و یا پوششی است اینبار نوعی هنر ارزشمند دست هنرمندانی است که در کنار کوره های آتش در حال زحمت کشیدن هستند تا آثاری زیبا و با ظرافت را خلق نمایند . این محصول شیشه گری است که به وسیله استادان ماهری با تلفیقی از هنر یونان ، روم و آسیا ساخته می گردد . این ترکیب فرهنگ ها به علت مکانی است که در آن این هنر رایج است یعنی ونیز زیرا شهری بندری است که برای تجارت استفاده می گردد و از این طریق فرهنگ ها وارد این هنر شدند اما در حال حاضر دیگر در ونیز این هنر دنبال نمی گردد زیرا آتش کوره ها را برای شهر مناسب نمی تماشاد و ترجیح دادند این هنر را به همراه استادانش به جزیره ای در نزدیکی ونیز به نام مورانو که تنها 1.5 کیلومتر فاصله دارد انتقال دهند . اگر به این جزیره سفر کنید می توانید موزه ای را برای تماشا این ظروف شیشه ای از سوغات ایتالیا ببینید پس سفر به مورانو را از دست ندهید . البته باید حواستان باشد اگر می خواهید از مغازه ها و یا بازار های این جزیره این اجناس زیبا را بخرید باید بدانید باز هم ممکن است اجناس فیک در بین آن ها باشد .این ظروف شیشه ای در انواع سایز ها ، مدل ها مانند شعمدانی ها ، گلدان ها و حتی انواع گوشواره با دقت خاصی و کاملا به صورت سنتی ساخته می شوند و به مغازه ها انتقال داده می شوند که باز هم منبع فروش این محصولات را می توان شهر رم نام برد البته باید دقت داشته باشید فیک این محصولات بسیار در بازار ها و یا حتی مغازه های رم پیدا می گردد اما اگر اصل باشد این محصولات در هر سایزی دارای ضمانت یکساله هستند پس در خرید حتما به اصل بودن آن ها توجه داشته باشید .

سوغاتی متنوع و لذیذی مانند خوراکی های ایتالیا

یکی دیگر از سوغات ایتالیا خوراکی های مشهورش است البته با محدودیت های بسیاری هم برای خرید این محصولات روبرو هستید زیرا هر محصولی را نمی توانید با خود به هواپیما ببرید و یا ممکن است این محصولات به علت نداشتن مواد نگه دارنده خراب شوند . اگر حرفی از پنیر پارمزان ، سرکه بالزامیک ، شکلات ها و روغن زیتون به میان بیاید سریعا در ذهنتان ایتالیا نقش می بندد این خوراکی ها هرچند که در کشور های دیگر و یا حتی کشور خودمان هم پیدا گردد اما باز هم نمی توان با طعم اصل آن ها که در سوغات ایتالیا و یا رم پیدا می شوند مقایسه کرد زیرا به طور مثال سرکه بالزامیک را دیگر می توانید در تمامی مغازه ها پیدا کنید اما سرکه ای که در ایتالیا به فروش می رسد طعمی کاملا متفاوت دارد و اگر از این سرکه در غذاهایی مانند پاستا و سالاد بهره ببرید طعم متفاوتی که سرکه ایتالیا با سایر کشور های جهان که وجود دارد را کاملا حس خواهید کرد و کاملا تفاوت را در طعم غذا از مجموعه سوغات ایتالیا حس می کنید .

سوغات رم ایتالیا: نقاشی های خیابانی

یکی دیگر از سوغات رم که بازهم کار دست هنرمندان است نقاشی هایی است که هنرمندان به صورت خیابانی خلق می نمایند . برای روبروه با این هنرمندان باید به میدان Piazza Navona بروید در آنجا هنرمندان بسیاری را خواهید دید که انواع آثار را خلق می نمایند آثاری همانند چشم انداز ها زیبا ، طراحی های ساده ، کاریکاتور از انواع چهره ها و یا پرتره هایی از تصاویر خودتان و یا افرادی که می خواهید برای آن ها این هدیه را ببرید . البته یک مزیت بزرگی که این میدان دارد خود به نوعی آثار تاریخی و باستانی رم است که گردشگران را به خود جذب می نماید و می توانید ساعاتی را برای تماشا از این چشم انداز زیبا صرف کنید . البته از دیگر کارهایی که در این میدان می توانید انجام بدهید خرید سوغاتی از مغازه های اسباب بازی فروشی دور این میدان است .

سوغات رم : عروسک های سنتی خیمه شب بازی

در خیلی از کشور های جهان صنعت عروسک سازی چوبی و بازی های آن دیگر رونقی ندارد اما ایتالیا جزو معدود کشور هایی است که هنوز به این صنعت بها می دهد و نمایش های عروسکی را به عنوان فرهنگی اصیل ایتالیا در یونسکو به ثبت رسیده است . در ایتالیا در شهر هایش از همه مهم تر در سیسیل این عروسک های چوبی خیمه شب بازی رونق دارند و حتی آن ها را به عنوان سوغاتی خریداری می نمایند . به علت الهام گرفتن این عروسک ها از شخصیت های داستان های قدیمی ایتالیایی است که آن را به فرهنگی سنتی تبدیل نموده است . پس اگر علاقه مند به این عروسک ها هستید می توانید آن ها را در تمامی فروشگاه های خرید سوغاتی پیدا کنید .

ظروف و اشیای چینی زیبا

ظروف و اشیای چینی و سرامیکی با طرح های مختلف در انواع فروشگاه های شهر های ایتالیا پیدا می شوند که با داشتن سبک های مختلف به عنوان سوغاتی به فروش می رسند که می تواند انتخاب خوبی برایتان باشد . ظروف و اشیای چینی در همه جای جهان پیدا می گردد اما چیزی که این ظروف ایتالیایی را از همه متمایز می نماید داشتن انواع طرح بندی آن ها و همیطور دست ساز بودنشان است .

منبع: همگردی
انتشار: 10 بهمن 1401 بروزرسانی: 10 بهمن 1401 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1611

به "سوغات رم ایتالیا ، از کیف و کفش چرم تا شیشه گری ناب مورانو (تور ارزان ایتالیا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوغات رم ایتالیا ، از کیف و کفش چرم تا شیشه گری ناب مورانو (تور ارزان ایتالیا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید