جزئیات بیشتر در خصوص افزایش 4 برابری هزینه تلفن ثابت، هزینه بیشتر صرف چه اموری خواهد شد؟

به گزارش ساری فان، در خصوص افزایش 4 برابری حق اشتراک تلفن ثابت، در مصاحبه ای با محمدرضا بیدخام، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات، سؤالات مردمی مطرح شد.

جزئیات بیشتر در خصوص افزایش 4 برابری هزینه تلفن ثابت، هزینه بیشتر صرف چه اموری خواهد شد؟

به گزارش ، تلفن ثابت از جمله مواردی است که در تمام خانه ها وجود داشته و توسط تمام قشرهای مختلف جامعه مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین هرگونه تغییر و تحول در ارتباط با این موضوع، از اهمیت ویژه ای برای عموم مردم برخوردار خواهد بود.

چند روز پیش، با برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده توسط شرکت مخابرات ایران، افزایش حق اشتراک تلفن های ثابت با نظر مثبت حاضرین مجمع و همچنین حمایت فرامرز رستگار دبیر و عضو هیئت مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران، همراه شده و در نتیجه این تفاهم نظرها، این اقدام مخابرات با اکثریت آراء تصویب شد.

بعد از تصویب افزایش حق اشتراک تلفن ثابت نیز محمدرضا بیدخام، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، با اشاره به اینکه تعرفه خدمات مخابراتی در تمام بخش ها، اعم از صوت و دیتا به مدت 15 سال و از سال 84 تا به امروز، افزایش نیافته،بیان داشت: لزوم توسعه شبکه و جایگزینی تجهیزات جدید به جهت ضرورت تغییر تکنولوژی، افزایش قابل توجه هزینه های ناشی از اقلام رفاهی کارکنان و بازنشستگان، از جمله مهم ترین اولویت های شرکت مخابرات ایران است. و در آخر نیز انواع نرخ های معین شده در این مورد را گفت و معین شد که هزینه اشتراک تلفن ثابت 4 برابر قیمت پیشین افزایش داشته است.

به دنبال افزایش 4 برابری هزینه حق اشتراک تلفن ثابت، شاهد واکنش بسیاری از مخاطبان به این موضوع بودیم که سؤالات مختلفی را در این زمینه مطرح نموده و پاسخ سؤالات خود و همچنین دلیل این افزایش قیمت ناگهانی و 4 برابری را خواهان بودند، در نتیجه، بنا بر خواست مخاطبان و به منظور مطرح کردن سؤالات و ابهامات موجود در این زمینه، خبرنگاران اقدام به تهیه گزارشی با هدف شفاف سازی بعضی موارد کرد.

محمدرضا بیدخام مدیرکل روابط بین الملل شرکت مخابرات در پاسخ به این سؤال که مبالغ پرداختی از سوی مردم ناشی از افزایش 4 برابری هزینه اشتراک تلفن ثابت صرف چه اموری خواهد شد به طور کلی شرح داد: مبالغ حادث شده از این افزایش قیمت که خود نوعی درآمد به حساب می آید، صرف تجهیز شبکه های مخابراتی، زیرساخت های مخابراتی و توسعه و پشتیبانی خدمات مخابراتی در لایه های مختلف دسترسی و ارتقای تک روشی خواهد شد.

بیدخام به منظور شرح بیشتر در این زمینه، دسترسی را ارائه سرویس های بهتر با تنوع و کیفیت بیشتر به مردم یاد کرد و بیان داشت با توجه به شرایط بازار و آنالیز احتیاجمندی های مردم، می توانیم سرویس های مختلفی را طراحی نموده و در اختیار مشتریان قرار دهیم، که خب ارائه از این سرویس ها احتیاج به استفاده از تکنولوژی های جدید را دارد و قاعدتا از این درآمدی که حاصل خواهد شد در این امور می توانیم استفاده کنیم.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، با اشاره به اینکه با گذشت هر سال، فناوری هایی زیادی وارد بازار کار شده و احتیاج است بسیاری از برنامه های مورد استفاده نیز به روز شوند گفت: به روز کردن سرویس ها و دستگاه ها احتیاج به صرف هزینه در این زمینه دارند و این کار می تواند تغییراتی در نحوه خدمات دهی به مشترکین، در هر برحه زمانی چه هنگام خریداری و چه بعد از آن ایجاد و ارائه کند.

او همچنین با بیان اینکه ارائه سرویس های اینترنتی نیز از خدمات ذکر شده مستثنی نمی باشد اضافه نمود: سعی می کنیم کیفیت کار را بالا برده و پشتیبانی بهتری برای مشترکین اینترنت مخابرات، سرویس ها و بسته های متنوع تری را برای استفاده به آنان عرضه کنیم پس این امر قطعا افزایش سرعت و کیفیت اینترنت را نیز به همراه خواهد داشت و چه اینترنت ADSL و چه اینترنت VDSL از آن بهره بر خواهد بود. او همچنین در ارتباط با این موضوع خاطر نشان کرد: افزایش خدمات رسانی در این زمینه هم مربوط به مشترکین خانگی و هم مشترکین تجاری می باشد.

محمدرضا بیدخام، در پاسخ به سؤال خبرنگار مبنی بر چگونگی تأثیر افزایش هزینه اشتراک تلفن ثابت در ایجاد امنیت بیشتر و نحوه حفاظت از اطلاعات مشترکین این شرکت گفت: قطعا یکی از بخش ها در بحث توسعه شبکه، پایداری در شبکه های مخابراتی است که امنیت شبکه و مشترکین را نیز شامل می گردد.

او در این باره اضافه نمود: در توسعه شبکه های مخابراتی چند اصل برای ما حائز اهمیت می باشد که یکی از آن ها بحث امنیت است و زمانی که قرار است دستگاهی را تهیه و از آن استفاده کنیم قطعا امنیت حاصل از آن برای ما مهم است و سعی می کنیم در خریدها و توسعه هایی که صورت خواهد گرفت با خرج مبالغ بیشتر، امنیت بیشتری را در شبکه ایجاد کنیم.

در ادامه مصاحبه، با توجه به نظرات مردمی مبنی بر اینکه رایگان بودن هزینه های نصب VDSL برای مشترکین مخابرات ،از دلایلی است که باعث شده هزینه اشتراک تلفن ثابت به یکباره 4 برابر افزایش یابد، این نظریه را با مدیرکل ارتباطات شرکت مخابرات ایران در میان گذاشته و واقعیت آن را جویا شدیم.

او در ارتباط با این مورد شرح داد: ارتقای ADSL به VDSL برای مردم رایگان، اما برای ما هزینه بر است، بنابراین ما برای تسریع این امر قطعا درآمد حاصل شده از بخش مذکور را درنحوه سرویس دهی VDSL نیز مصرف خواهد شد و حتما هم در مدت زمان ارائه، و هم در کیفیت انجام کار مؤثر خواهد بود.

در خاتمه این مصاحبه، به دلیل دریافت پیغام هایی از سوی مردم در ارتباط با پرداخت هزینه آبونمان با وجود ممنوع بودن این امر، علت را از مدیرکل روابط عمومی مخابرات سؤال کردیم، در ادامه، محمدرضا بیدخام با اشاره به این حکم داده شده توسط دیوان عدالت در سال گذشته، علاوه بر تکذیب شدید و قوی این موضوع و تأکید بر عدم دریافت هزینه با عنوان آبونمان، از مردم خواست اگر همچنان مبالغ آبونمان پرداخت می نمایند با شماره های 2021 یا 2020 تماس گرفته و اطلاع دهند، اگر چنین مواردی وجود داشته باشد مبالغ حتما باید به حساب مشترکین عودت داده گردد.

گزارش از فاطمه کربلایی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 502

به "جزئیات بیشتر در خصوص افزایش 4 برابری هزینه تلفن ثابت، هزینه بیشتر صرف چه اموری خواهد شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات بیشتر در خصوص افزایش 4 برابری هزینه تلفن ثابت، هزینه بیشتر صرف چه اموری خواهد شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید