تصاویر ، این 8 خودروی چینی به ایران می آیند؟

به گزارش ساری فان، آزادسازی واردات باعث شده گزینه های روی میز واردکنندگان را آنالیز کنیم. در این مطلب به آنالیز 8 خودروی چینی که وارد ایران خواهند شد می پردازیم.

تصاویر ، این 8 خودروی چینی به ایران می آیند؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از گجت نیوز، آزادسازی واردات خودرو و انتشار آیین نامه آن نشان داد دولت با ورود خودروهای خارجی به کشور مسئله ای ندارد و تمام مسئله و کشمکش آنها بر سر نوع خودروی وارداتی است. حتی در بندهای نخستین آیین نامه واردات ابلاغ شده واردنمایندگان حق ورود خودروهای بیشتر از 20 هزار یورو ندارند.

اگر فکر کنیم با این محدودیت قرار است محصولات لوکس شرکت های معتبر وارد بازار داخلی ما گردد، به بی راهه رفته ایم و هدف دولت هم از درج این بند در آیین نامه واردات خودروهای مالی و ارزان بوده است. بنابراین اگر منتظر ورود خودروهای لوکس و گران قیمت هستید، بهتر است به گزینه های چینی یا کارنموده موجود در بازار اکتفا کنید.

به اعتقاد کارشناسان خودرو، واردنمایندگان اگر بخواهند کار شگفت زده ای بنمایند و در بازار سر و صدا راه بیندازند، نهایتا اقدام به واردات خودروهای چینی یا کره ای خواهند کرد و قرار نیست کسی مرسدس بنز یا لامبورگینی تحویل مشتریان بدهد. با نگاهی واقع بینانه به شرایط موجود صنعت خودرو خواهیم فهمید که بازار ما قصد ندارد با کشورهایی جز چین و کره همکاری کند.

1. بایک U5

  • قیمت پایه: 10 هزار دلار

در حال حاضر دو شرکت خودروسازی ایرانی به عنوان نماینده برند بایک در کشور فعالیت می نمایند که یکی از آنها دیار خودرو و دیگری مکث موتور است. دیار خودرو نخستین شرکتی است که پیروز شد طی سالیان گذشته چندین محصول مجذوب کننده را از شرکت بایک راهی بازار داخل کند و بعلاوه بر اساس شواهد کنونی قصد عرضه آفرودر BJ40 را دارد.

شرکت دیگری که با بایک و زیرمجموعه های آن (رویژیانگ) همکاری می نماید، مکث موتور است. در حال حاضر این دو کمپانی می توانند عرضه نماینده سدان بایک U5 در ایران باشند. خودرویی که احتمال ورود آن به بازار زیاد است، نسل دوم سنوا D50 به شمار میرود و جالب اینجاست پیش تر شاهد رونمایی و عرضه سنوا D70 در ایران بوده ایم.

بایک U5 حدود 5 سال پیش رونمایی و عرضه شد و بعلاوه در سال 2021 شرکت مذکور تصمیم گرفت فیس لیفتی از آن بسازد. قیمت نسخه پایه این خودروی سدان 10 هزار دلار است و یک پیشرانه 1.5 لیتری دارد. موتور این خودرو می تواند حداکثر 113 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور فراوری کند و نیروی محرکه را به وسیله یک جعبه دنده 5 سرعته دستی به محور جلو منتقل می نماید.

2. جیلی امگرند

  • قیمت پایه: 9070 دلار

یکی از برندهای خوشنام چینی که با محصولات آن در بازار ایران آشنایی داریم، جیلی است. خوشبختانه تا به امروز جیلی خودروهای با کیفیتی راهی بازار داخلی نموده و مشتریان ایرانی هم استقبال خاصی از محصولات آن نموده اند. طی سالیان گذشته خودروی امگرند به صورت وارداتی و در تیراژ محدود پا به خیابان های ایران گذاشت.

هم اکنون به نظر می رسد یکی از گزینه های خوب روی میز برای واردنمایندگان، نسل تازه امگرند باشد. این خودرو به وسیله شرکت جیلی و اواسط پارسال معرفی گردید. قیمت پایه این خودرو تقریباً 9 هزار دلار و مقصد عرضه آن چین است. جیلی امگرند بعلاوه مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی شده که می تواند حداکثر 114 اسب بخار قدرت و 147 نیوتن متر گشتاور فراوری کند.

نیروی محرکه این خودرو به وسیله یک گیربکس 5 سرعته دستی به مجور جلو منتقل می گردد و اگر بخواهید می توانید آن را با جعبه دنده CVT یا ضریب متغیر هم سفارش دهید؛ ولی توجه داشته باشید نزدیک به 2 هزار و 250 دلار روی قیمت آن باید هزینه کنید.

3. دانگ فنگ فنگون 500

  • قیمت پایه: 8920 دلار

دو مورد از شرکت های ایرانی طی سال های گذشته پیروز شده اند با برند چینی دانگ فنگ همکاری داشته باشند که یکی از آنها ایران خودرو و دیگری بهمن موتور است. گروه بهمن همین چند سال قبل پیروز شد کراس اوور مجذوب کننده و لوکس بهمن دیگنیتی را راهی بازار داخلی کند.

هم اکنون با آزادسازی واردات به نظر می رسد هر دو گروه خودروسازی ایران خودرو و بهمن، توانایی وارد کردن محصولات این شرکت را دارند. کراس اوور ارزان قیمت دانگ فنگ فنگون 500 در وهله اول گزینه ای وارداتی و ارزان است و در وهله های بعدی می تواند پتانسیل مونتاژ در داخل را داشته باشد.

فنگون 500 در زمره کراس اوورهای ساب کامپکت محسوب می گردد که اواسط سال 2020 پا به عرصه وجود نهاده است. زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی یا توربو خوابیده که به ترتیب می توانند 116 و 150 اسب بخار قدرت فراوری نمایند. بعلاوه نیروی محرکه موتور تنفس طبیعی به وسیله گیربکس 5 سرعته و نیروی پیشرانه توربوشارژ به واسطه گیربکس 6 سرعته دستی به محور جلو منتقل می گردد. گزینه سفارشی CVT برای هر دو نسخه وجود دارد.

4. چانگان CS15

  • قیمت پایه: 8940 دلار

گروه خودروسازی سایپا با شرکت چینی چانگان روابط صمیمانه و نزدیکی دارد. طی سالیان اخیر همکاری این دو خودروساز منجر به ورود خودروهای مجذوب کنندهی شده که از جمله آنها می توان به چانگان CS35 و CS75 اشاره نمود. بعلاوه مدتی پیش به همکاری مجدد این دو شرکت در صورت شروع رسمی واردات اشاره نمودیم.

در حال حاضر یکی از به صرفه ترین و ارزان ترین خودروهای این برند چینی، چانگان CS15 خواهد بود که قابلیت واردات به کشورمان را خواهد داشت. نسخه اولیه این محصول کراس اوور در سال 2015 معرفی و عرضه شد، ولی در سال 2019 فیس لیفتی از آن رونمایی گشت.

کراس اوور مالی CS15 مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی است که می تواند حداکثر 107 اسب بخار قدرت و 145 نیوتن متر گشتاور فراوری کند. نیروی محرکه این خودروی به وسیله یک گیربکس 5 سرعته دستی به محور جلو انتقال می یابد. قیمت بالاترین تیپ این کراس اوور، 11 هزار و 100 دلار خواهد بود.

5. SWM تایگر

  • قیمت پایه: 8650 دلار

چینی ها تا به امروز شرکت های خارجی زیادی را خریداری نموده و سپس اقدام به فراوری خودرو در آن نموده اند. برند SWM چند سال قبل از آن یک شرکت موتورسیکلت سازی ایتالیایی بود، ولی به دلایلی آنها امتیاز برند خود را به چینی ها واگذار کردند. اواسط سال 2016 میلادی بود که این کمپانی تبدیل به یک خودروساز شد.

در حال حاضر یکی از خودروسازان ایرانی به نام سیف موتور، اقدام به عرضه کراس اوور G01 در کشورمان نموده است. تازه ترین محصولی که این شرکت فراوری نموده، SWM تایگر است. این کراس اوور قیمت مناسب و مالی دارد و سیف موتور می تواند در صدد واردات آن به کشور باشد.

تایگر مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی است که می تواند 116 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور فراوری کند. در حال حاضر نیروی محرکه این خودرو به وسیله یک گیربکس 5 سرعته دستی به محور جلو منتقل می گردد.

6. کووین X3

  • قیمت پایه: 9220 دلار

همه ما کم و بیش با برند معروف چری آشنا هستیم. نماینده انحصاری فراوریات این خودروساز چینی در ایران، مدیران خودرو است و تا به امروز نمونه های متعددی از کراس اوور و سدان های مجذوب کننده این برند راهی بازار داخلی نموده است. کووین یکی از شرکت های تابعه چری است که فعالیت آن عمدتا فراوری محصولات ارزان قیمت بر پایه پلتفرم های قدیمی این کمپانی خواهد بود.

در سال 2016 بازار چین پذیرای خودروی مالی به نام کووین X3 است که با الهام از کراس اوور تیگو 3 یا همان ام وی ام ایکس 33 ساخته شده است. از آنجایی که هم اکنون MVM X33 در بازار ما خودرویی سال خورده و قدیمی محسوب می گردد، مدیران خودرو می تواند به فکر واردات یا حتی مونتاژ این خودرو در بازار داخلی باشد.

از طرفی گروه خودروسازی بهمن نیز توانایی مونتاژ یا واردات کووین X3 را دارد. زیر کاپوت این کراس اوور ارزان یک موتور 1.5 لیتری توربو قرار گرفته است که می تواند حداکثر 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور فراوری کند. بعلاوه گیربکس این خودرو از نوع ضریب متغیر یا CVT خواهد بود.

7. بی جی 30 مدل 2020

  • قیمت پایه: از 16220 تا 19280 دلار

با نگاهی به خودروی بی جی 30، خودروی رانگلر در فکر مشتریان تداعی خواهد شد. آخرین مدل این خودرو در سال 2020 عرضه شده و قیمت نسخه پایه آن حدود 16 هزار دلار و قیمت آخرین تیپ آن 19 هزار دلار خواهد بود. این خودرو دارای طول 4505 میلی متر، عرض 1855 میلی متر و ارتفاع 1710 میلی متر است.

بعلاوه فاصله بین دو محور این خودرو 2675 میلی متر مقدار گیری شده و گفته شده از سطح زمین 215 میلی متر ارتفاع دارد. وزن این شاسی بلند 1520 کیلوگرم است و مجهز به رینگ های 18 اینچی شده است. تمامی تیپ های این خودرو در زیر کاپوت خود مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری شده اند که می تواند 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور فراوری کند. نیروی محرکه به وسیله یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به محور جلو منتقل می گردد.

به طور ترکیبی بی جی 30 در هر 100 کیلومتر پیمایش، 7.6 لیتر سوخت مصرف می نماید و این عدد برای رانندگی در شهر 9.8 لیتر و برای بزرگراه ها به 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد رسید. بعلاوه گفته شده حداکثر سرعت این خودرو 170 کیلومتر بر ساعت است.

از جمله تجهیزات ایمنی کراس اوور بی جی 30 می توان به ورود بدون کلید، کروز کنترل ثابت، رادار پارک جلو و عقب، دوربین عقب، دوربین 360 درجه، نشانگر فشار باد لاستیک ها، ABS، EBD، سیستم پایداری الکترونیکی، ترمز پارک اتوماتیک، ترمز اضطراری، دستیار حرکت در سربالایی، نمایش نقاط کور دید راننده، نور بالای تطبیقی، ایربگ، ایربگ جانبی و ایزوفیکس اشاره نمود.

8. ام جی 5

  • قیمت پایه: 9800 دلار

یکی دیگر از 8 خودروی چینی که وارد ایران خواهند شد، ام جی 5 خواهد بود. خودروسازان بسیاری تا به امروز سعی نموده اند محصولات چینی را در ایران وارد یا مونتاژ نمایند و مدیاموتور یکی از آنها است. این شرکت سال ها پیش کوشش خود را در جهت عرضه محصولات ام جی کرد و توانست پیروزیتی هر چند کوتاه به دست آورد. پیروزیت های محصولات ام جی بیشتر حول محور خودروهایی نظیر سدان 550 یا شوالیه، کراس اوور جی اس و هاچ بک ام جی 3 می چرخد.

مدیاموتور پس از پیروزیت های متعدد تصمیم گرفت محصولات MG را در بازار ایران مونتاژ کند و در اولین گام برای تحقق برنامه های خود سدان 360 را از مجرای آذویکو راهی بازار کرد. متاسفانه سد تحریم های بین المللی و ممنوعیت واردات خودرو در سال 97 باعث شد مونتاژ این خودرو نیمه تمام بماند و تنها تیراژ محدودی از آن راهی کشور گردد.

از نمای جانبی خودروی MG5 حالت کوپه دارد که باعث می گردد خاطره خودروهای کوپه برندهای معتبر زنده گردد. نمای پشتی این خودرو با روحیه ایرانی ها آشناتر بوده و شباهت زیادی با نسل اول MG6 دارد. طول این خودرو 4675 میلی متر، عرض آن 1842 میلی متر و ارتفاع آن 1480 میلی متر است.

بعلاوه فاصله بین دو محور این سدان مجذوب کننده 2680 میلی متر مقدار گیری شده است. از جمله ویژگی هایی که می توان برای نمای داخلی کابین این خودرو در نظر گرفت باید به نمای مدرن و اسپرت و تزئینات قرمز رنگ، نمایشگر افقی با زاویه به سمت راننده، تریم جالب روی داشبورد و غربیلک فرمان دی شکل اشاره نمود.

قیمت پایه این سدان مالی از 9800 دلار شروع می گردد و به احتمال زیاد در صورت شروع واردات خودرو مشمول تعرفه خودروهای زیر 10 هزار دلار قرار بگیرد. البته تیپ پایه این خودرو امکانات چندانی ندارد و می توان نسخه های آپشنال آن را وارد کشور کرد که قیمت 11 هزار دلاری دارند.

  • زمان ورود خودروهای خارجی و وارداتی به بازار ایران اعلام شد

  • استقبال عجیب مردم ونزوئلا از دو خودروی ایرانی | تصویر مادورو در کنار خودروهای سایپا!

  • تازهترین قیمت پراید، تیبا، انواع پژو، شاهین و تارا | پژو 207 اتومات 590 میلیون تومان شد

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 مهر 1401 بروزرسانی: 4 مهر 1401 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1552

به "تصاویر ، این 8 خودروی چینی به ایران می آیند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، این 8 خودروی چینی به ایران می آیند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید