تهاتر سیب ایرانی با موز خارجی!

به گزارش ساری فان، معاون اقتصادی استانداری آذربایجان گفت: تهاتر سیب با موز یکی از مطالبات مدیران ارشد استان آذربایجان از رییس جمهوری است.

تهاتر سیب ایرانی با موز خارجی!

به گزارش ایرنا، نادر صادقی روز دوشنبه در جلسه کارگروه صادرات غیرنفتی آذربایجان غربی با اشاره به مسائل و مسائل صادرکنندگان سیب در استان و تلاش مدیران استان برای رفع این مسائل، اضافه کرد: هم اکنون حدود 500 هزار تن سیب در سردخانه های استان موجود است.

وی اضافه کرد: مدیران استان در تلاش هستند با رایزنی با وزارتخانه های امور خارجه، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی فرایند صادرات این محصول را تسریع و مسائل صادرکنندگان را حل کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به افزایش ارزش صادرات استان نسبت به مدت مشابه سال قبل اظهار کرد: با وجود شیوع بیماری کرونا میزان صادرات کالا از گمرکات استان فرایند مطلوبی داشته است.

صادقی ادامه داد: از مجموع صادرات استان یک میلیارد و 300 میلیون دلار از بازارچه های مرزی اجرا شده که نشان از نقش موثر این بازارچه ها برای استان است.

امسال حدود یک میلیون و 200 هزار تن سیب در آذربایجان غربی تولید شده که از این میزان صد ها هزار تن صادر یا به دیگر استان های کشور ارسال شده است. آذربایجان غربی نخستین تولیدکننده سیب در کشور به شمار می رود.

منبع: فرارو
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 893

به "تهاتر سیب ایرانی با موز خارجی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهاتر سیب ایرانی با موز خارجی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید