برگزاری جلسات مشترک پزشکی ایران و چین برای رسیدن به دستاورد های پزشکی

به گزارش ساری فان، معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی پیشنهاد کرد که حزب موتلفه اسلامی ایران و حزب کمونیست چین جلسات مشترک پزشکی را به صورت ماهانه برای رسیدن به دستاورد های علمی و پزشکی برگزار نمایند.

برگزاری جلسات مشترک پزشکی ایران و چین برای رسیدن به دستاورد های پزشکی

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، محمدحسین نیکنام معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی در گفت وگوی ویدیوکنفرانسی با جو ری، معاون وزیر بین الملل حزب کمونیست چین با اشاره به اولین نشست تخصصی پزشکی مشترک حزب موتلفه اسلامی و حزب کمونیست چین درباره ویروس کرونا، گفت: جلسه تخصصی بسیار ارزشمندی را درباره ویروس کرونا و راه چاره های مقابله با آن به صورت ویدئو کنفرانس در انستیتو پاستور ایران برگزار کردیم و این یکی از دستاورد های همکاری دو حزب است که می تواند در حیطه های مختلف به نتیجه مطلوب برسد.

وی ادامه داد: امیدواریم این همکاری ها هم در عرصه پزشکی و هم در عرصه های دیگر شروع گردد و تداوم پیدا کند.

معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی توضیح داد: سلامت صندلی مهمی در بین جوامع دارد و خشنود هستیم که این کار را شروع کردیم، از پیامبر صلح و دوستی حضرت محمد (ص) این حدیث را داریم که فرمودند دو نعمت فوق العاده مهم است، اولی امنیت و دومی سلامت؛ سلامت برای جوامع انسانی نقش حیاتی دارد لذا به نظرم در ارتباطات دو حزب ما باید بتوانیم به موضوع سلامت اولویت لازم را بدهیم و آنرا گسترش دهیم.

نیکنام به موفقیت های چین در مقابله با ویروس کرونا اشاره نمود و گفت: خوشبختانه کشور چین به موفقیت های خوبی در مقابله با کرونا رسیده و اقدامات خوبی در این باره انجام داده و نه تنها به فکر مقابله با این بیماری در داخل چین بوده بلکه به یاری کشور های دیگر نیز آمده است.

وی اضافه نمود: ایران نیز توفیقات زیادی در رابطه با کرونا داشته است و هر دو کشور تجربیات ارزنده ای را برای تبادل دارند و امیدوارم زمینه برگزاری جلسات پزشکی و تخصصی را به صورت ماهانه ادامه داد.

معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان به مواضع مشترک دوکشور ایران و چین درباره مسائل بین المللی اشاره نمود و گفت: اینگونه جلسات می تواند مواضع دو کشور را به یکدیگر نزدیک تر کند.

استقبال از پیشنهاد حزب موتلفه اسلامی

در ادامه این نشست جو ری، معاون وزیر بین الملل حزب کمونیست چین با اشاره به پیشنهاد حزب موتلفه اسلامی به برگزاری جلسات مشترک پزشکی ایران و چین، گفت: برگزاری اینگونه جلسات می تواند راهگشای موفقیت های زیادی در مقابله با کرونا باشد.

وی ادامه داد: حزب کمونیست چین تحت رهبری شی جین پینگ همواره سلامت مردم را در اولویت خود قرار داده است.

معاون وزیر بین الملل حزب کمونیست چین، گفت: اعضای حزب کمونیست چین نقش پیشتاز را در مقابله با کرونا انجام دادند و به صورت داوطلبانه در این جریان مشارکت کردند.

جو ری ادامه داد: هر زمانی که دولت و مردم چین به یاری احتیاج داشته باشند، حزب کمونیست چین جهت یاری رساندن در آنجا حضور دارد.

وی توضیح داد: حزب کمونیست چین نقش مهمی در رهبری، سازماندهی را در مسائل مختلف دارد، براساس نظر سنجی یک نهاد بین المللی محبوبیت دولت و حزب کمونیست چین این روز ها در بین مردم این کشور بالا رفته است.

معاون وزیر بین الملل حزب کمونیست چین در بخش دیگری از سخنان خود به سنگ اندازی های آمریکا در مقابله با کرونا اشاره نمود و گفت: ما شاهد هستیم که آمریکا با حمایت از مخالفین ما سعی در سنگ اندازی و ایجاد خلل در فرایند مقابله با ویروس کرونا را دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 اسفند 1399 بروزرسانی: 11 اسفند 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 874

به "برگزاری جلسات مشترک پزشکی ایران و چین برای رسیدن به دستاورد های پزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جلسات مشترک پزشکی ایران و چین برای رسیدن به دستاورد های پزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید