برای رشد سرمایه گذاری باید به سمت ساختارهای متصل به فناوری گام برداریم

به گزارش ساری فان، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه برای رشد سرمایه گذاری و افزایش حجم اقتصاد باید سازوکارهای سنتی را کنار بگذاریم، تأکید کرد: برای رشد سرمایه گذاری، به سمت ساختارهای متصل به فناوری و نوآوری گام برداریم.

برای رشد سرمایه گذاری باید به سمت ساختارهای متصل به فناوری گام برداریم

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ستار هاشمی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح هشتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی و سیزدهمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور (kishINVEX2021) با بیان اینکه سرمایه گذاری در کنار نوآوری و آینده نگری معنی پیدا می نماید گفت: نوآوری با سرمایه گذاری هماهنگ و هم آهنگ است و رشد مالی از مبانی اصلی در حوزه سرمایه گذاری است.

وی اضافه نمود: متاسفانه بی عدالتی در سیر تحولات فناوری باعث نابرابری مالی در دنیا شده است. بسیاری از کشورها حجم اقتصادشان را توسعه داده و از سایرین پیشی گرفته اند و کشورهایی که به این امر نپرداخته اند دچار عقب ماندگی شده اند؛ بنابراین باید سازوکارهای سنتی را کنار بگذاریم و برای رشد سرمایه گذاری، به سمت ساختارهای متصل به فناوری و نوآوری گام برداریم.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات تأکید کرد: امروزه نقش تحول دیجیتال در رشد مالی کشورها به یاری بهره وری نیروی کار و سرمایه به عنوان دو عامل تأثیرگذار، یک واقعیت و یک ضرورت انکارناپذیر است.

هاشمی در ادامه اضافه نمود: به استناد آمار و پیش بینی های اجرا شده، سهم اقتصاد دیجیتال از اقتصاد دنیای در سال 2025 حدود 23 تریلیون دلار خواهد بود. ما باید دریابیم که در کجای این دنیا ایستاده ایم و سهم ما از این افزایش به چه اندازه است.

وی با اشاره به مهم ترین مؤلفه های شکل گیری تحول در اقتصاد دیجیتال گفت: یکی از مؤلفه ها نسل پنجم تلفن همراه است که قابلیت های ارزشمند آن پس از تهران، مشهد و شیراز، با همکاری و همراهی اپراتورها و مدیران منطقه آزاد کیش، هم اکنون در این جزیره نیز در دسترس است.

هاشمی ادامه داد: مؤلفه دیگر اینترنت اشیا است که در کشور ما نیز ظرفیت و بسترهای بسیار مناسبی برای آن وجود دارد ولی ازنظر حقوقی باید به طورجدی به آن پرداخته گردد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات توضیح داد: مؤلفه بسیار مهم دیگر هوش مصنوعی است که اقدامات قابل توجهی در این زمینه در کشور صورت پذیرفته است.

وی تأکید کرد: شهر هوشمند که موجب بهبود کیفیت زندگی مردم شده و توسعه آن می تواند به توسعه پایدار و رونق فراوری یاری شایانی نماید، شاخص مهم دیگری در تحول اقتصاد دیجیتال است. نکته حائز اهمیت این است که ارتقای امنیت و حریم خصوصی افراد از موارد بسیار مهم در حوزه فناوری است که در فرایند رشد مالی نباید از آن غفلت گردد.

سعید محمد، مشاور رئیس جمهور و دبیر امور منطقه ها آزاد تجاری، صنعتی و ویژه مالی، در ادامه مراسم افتتاحیه با اشاره به سخنان ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات درباره تحول دیجیتال و سرمایه گذاری، از مدیرعامل و مسئولین منطقه آزاد کیش خواست که در آینده، همکاری گسترده تری با معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات برای توسعه اقتصاد دیجیتال داشته باشند.

رویداد کیش اینوکس به عنوان یکی از بزرگ ترین رویدادهای مالی کشور و در طول سال های برگزاری با حمایت و مشارکت گسترده وزارتخانه ها و سازمان ها و فعالان مالی بخش دولتی و خصوصی در بخش های پیشرو مالی کشور و نیز با حضور نخبگان مالی و مشارکت کنندگان داخلی و خارجی به محلی جهت ارائه تصویری کامل از قابلیت ها، ظرفیت ها و شرایط کلان مالی کشور، تقارن و تبادل اطلاعات فعالان مالی و ایجاد زمینه های تحول در راستا توسعه مالی کشور تبدیل شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 دی 1400 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1329

به "برای رشد سرمایه گذاری باید به سمت ساختارهای متصل به فناوری گام برداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای رشد سرمایه گذاری باید به سمت ساختارهای متصل به فناوری گام برداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید