تور بمبئی: برای تماشای حیات وحش گوا به کجا برویم؟

به گزارش ساری فان، تماشای حیات وحش گوا

تجربه تماشای حیوانات وحشی در محل زندگی طبیعی خودشان حسی خاص و منحصر بفرد است. تماشا پرواز پرندگان رنگارنگ، کمین کردن گربه های وحشی برای شکار و چریدن آهوها در میان سبزه زار تجربه ای هیجان انگیز است. اگر در گوا باشید و همه سواحل، کلیساها، کافه ها را گشته باشید باز هم جاهای زیادی برای رفتن دارید. پس کوله پشتی خود را بردارید و برترین منطقه ها حیات وحش گوا را کشف کنید. می خواهیم به تماشای حیات وحش گوا برویم، در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

تور بمبئی: برای تماشای حیات وحش گوا به کجا برویم؟

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

پناهگاه حیات وحش Mhadei

کسانی که به تماشای پروانه ها، پرنده ها و حیات وحش، پیاده روی و سنگ نوری علاقه دارند پناهگاه حیات وحش Mhadei جایی است که نباید آن را نادیده بگیرند. این پناهگاه با تنوع زیستی ای که دارد مجموعه ای رنگارنگ از گیاهان و جانوران است و به عنوان منطقه بین المللی پرندگان شناخته می گردد. اینجا جایی است که برای تماشا ببر می توانید به آنجا بروید چون زیستگاه ببر سلطنتی بنگال است و حتی صحبت هایی هم شده تا این محل تبدیل به پروژه حفاظت از ببر گردد. خزنده شناسان اغلب برای تماشا سمی ترین مارهای هند مثل مار کبری و افعی راسل به این پناهگاه می آیند. اینجا برای کسانی که تماشا پروانه های رنگارنگ را دوست دارند یک بهشت واقعی است چون از 303 نوع پروانه ای که در دنیا شناسایی شده 257 گونه آن در این حفاظتگاه مشاهده شده است. در این پارک مسیرهای پیاده روی هیجان انگیزی برای مسیرنوردان وجود دارد و برای کسانی که صخره نوردی دوست دارند تپه هایی هست که می توانید از آن بالا بروید و از بالا پارک را ببینید. رودخانه ای برای قایق سواران و آبشارهایی برای طبیعت دوستان از دیگر جاذبه های این پناهگاه است.

پارک ملی مولم (Mollem)

برای رسیدن به این پارک از مسیرهای گل آلود و یا با جیپ از میان جنگل های انبوه گذر کنید تا شاهد گنجینه های طبیعی باشید. با اینکه این پارک در فاصله 65 کیلومتری شهر پانجی واقع شده است اما واقعا ارزش این را دارد که این مسافت را طی نموده و غرق در طبیعت خیره کننده آن بشوید. در اینجا جنگل های انبوه و انواع جانوران عجیب و غریب لحظاتی خاص را برای شما بوجود می آوردند. جانوران این پارک شامل پرندگان نادر مثل مگس گیر بهشتی، کبوتر زمرد، نوک شاخ هندی، مارهای کشنده مثل افعی، کبری، پیتون، پروانه های رنگارنگ مثل مورمون قرمز و آبی و بعلاوه پلنگ، گاو وحشی هندی و چیتال هستند. بعد از بازدید از این پارک قبل از اینکه به برگشتن به هتل فکر کنید به عبادتگاه تامبدی که یکی از قدیمی ترین عبادتگاه های گوا است بروید چون شیوه معماری و حکاکی های روی آن بسیار زیباست.

پناهگاه حیات وحش بوندلا (Bondla)

پناهگاه حیات وحش بوندلا پارک نسبتا کوچکی است که یک باغ وحش کوچک دارد که برای آغاز تماشا حیات وحش گوا جای خوبی است. در این پناهگاه حیواناتی مثل گاو وحشی هندی، جیپر، کل چهار شاخ، شغال، پلنگ و … وجود دارد. برای کسانی که علاقه به پیاده روی در این پارک دارند مسیرهای زیادی هست که در آنجا می توانید از ارتفاع، حیات وحش و گونه های گیاهی این پناهگاه را ببینید. در این محل کلبه هایی وجود دارد که می توانید شب را هم در آنجا بگذرانید.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1483

به "تور بمبئی: برای تماشای حیات وحش گوا به کجا برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بمبئی: برای تماشای حیات وحش گوا به کجا برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید