برای اطمینان از سالم بودن موتور یخچال ، کاردون راهکار شماست !

به گزارش ساری فان، شاید بهتر است دلایل سوختن موتور یخچال را بدانید تا زمانی که یخچال شما روشن نمی گردد بتوانید تشخیص دهید موتور یخچال سوخته است یا خیر؟ آشنایی با عوامل سوختن موتور یخچال به شما یاری می نماید تا بتوانید مشکل را تشخیص دهید و در صورت نسوختن موتور یخچال می توانیم با این عوامل خرابی یخچال را تشخیص دهیم.

برای اطمینان از سالم بودن موتور یخچال ، کاردون راهکار شماست !

شاید یکی از دلایل روشن نشدن یخچال سوختن موتور باشد اما سوختن موتور یخچال هم می تواند به عوامل دیگری مربوط گردد ممکن است به رفع کردن این مسائل دیگر احتیاجی به تعویض موتور یخچال نباشد بنابراین بهتر است در این باره اطلاعات خود را افزایش دهید تا از نگرانی های خود بکاهید.

البته گاهی اوقات دلیل روشن نشدن موتور یخچال مانند علت گرم بودن داخل یخچال می تواند بسیار ساده و ابتدایی باشد که در صورت نادیده دریافت تبدیل به یک مشکل عظیم خواهد شد. قبل از هر اقدامی ابتدا دوشاخه و پریز برق را آنالیز کنید گاهی اوقات ممکن است دلیل روشن نشدن یخچال همین مشکل ساده باشد خرابی دو شاخه برق و یا سیم کشی یخچال می تواند بر عملکرد یخچال تاثیر بگذارد و اختلال ایجاد نماید. در این شرایط باید یخچال را از برق جدا کنید تا نوسانات رفع گردد سپس مجدد یخچال را به برق متصل کنید. اگر تمامی این موارد را آنالیز کردید اما باز هم یخچال شما روشن نمی گردد ممکن است موتور یخچال شما سوخته باشد که باید در این حالت از یک تعمیرکار حرفه ای برای تعویض یخچالتان یاری بخواهید.

آیا می خواهید از سالم بودن موتور یخچال مطمئن شوید؟

همانطور که می دانید و از عملکرد یخچال آگاه هستید در صورت سالم بودن موتور یخچال گاز به صورت فشرده وارد لوله های اواپراتور شده و بعد از خنک شدن به صورت مایع درون لوله های کندانسور قرار می گیرد. اگر یخچال شما سر و صدای زیادی فراوری می نماید و یا خنک نمی نماید باید به انجام نشدن درست این فرآیند مشکوک شوید ! حال بهتر است تست سالم بودن موتور یخچال را انجام دهید تا این شک رفع گردد.

انجام تست سالم بودن موتور یخچال از چند طریق قابل اجرا می باشد که ما در اینجا به بعضی از آن ها اشاره می کنیم اگر می خواهید تست را از طریق اهم متر انجام دهید باید مراحل زیر را طی کنید.

ابتدا یخچال را از برق جدا کنید و با رعایت نکات ایمنی با خیالی آسوده دست به کار شوید. دو سر سیم های کمپرسور یا موتور یخچال را آنالیز کنید و مقاومت آن را با اهم متر اندازه گیری نمایید در حالت نرمال باید مقدار 6 تا 8 اهم را نشان دهد در صورتی که میزان مقاومت بالاتر یا پایین تر را نشان دهد نشان از خرابی موتور یخچال است و برای تعمیر یخچال باید از کاردون یاری بخواهید. زیرا تعمیرات موتور یخچال احتیاج به تخصص دارد و نباید بدون دانش و تجربه کافی اقدام به تعمیر نمایید.

چرا سرویس یخچال مهم است؟

گاهی اوقات بعد از سال ها استفاده از یخچال بدون انجام سرویس های دوره ای متوجه خرابی موتور یخچال شده و از این موضوع بسیار غافلگیر می شوید ! باید بگوییم اگر سرویس های دوره ای یخچال به صورت منظم انجام گردد شما دیگر غافلگیر نخواهید شد زیرا همواره مسائل فنی و قطعات دلیل خرابی موتور یخچال نخواهد بود. به عنوان مثال شما در انجام سرویس های دوره ای یخچال می توانید از خرابی و تعویض موتور یخچال جلوگیری نمایید در صورتی که روغن کمپرسور قبل از سیاه و کدر شدن تعویض گردد به موتور آسیبی وارد نمی گردد.

بنابراین بهتر است قبل از اینکه یخچال به طور کامل از کار بیافتد به فکر باشید همان طور که گفتیم موتور یخچال یا کمپرسور از قطعات اصلی می باشد و عملکرد آن بر سایر قطعات تاثیر گذار است.

شاید تا به حال نام قطعه اورلود به گوشتان نخورده باشد اما یکی از عوامل سوختن موتور یخچال خرابی اورلود می باشد زیرا عملکرد این قطعه برای زمانی است که موتور یخچال بیش از حد کار نموده باشد و داغ گردد در این شرایط اورلود اگر سالم باشد موتور یخچال را خاموش نموده و مانع از سوختن آن می گردد. اما اگر اورلود سالم نباشد موتور یخچال شما در خطر می باشد و ممکن است بسوزد بنابراین بهتر است قبل از بروز چنین اتفاقی برای تعمیر و یا تعویض اورلود اقدام کنید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 643

به "برای اطمینان از سالم بودن موتور یخچال ، کاردون راهکار شماست !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای اطمینان از سالم بودن موتور یخچال ، کاردون راهکار شماست !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید