بدهی واقعی آمریکا 7 برابر رقم رسمی است، آمریکا شانسی برای خروج از چاه بدهی ندارد

به گزارش ساری فان، سرمایه گذار معروف آمریکایی با بیان اینکه بدهی دولت آمریکا 200 هزار میلیارد دلار است، گفت رقم اعلامی دولت، بدهی ای است که در ترازنامه است اما ده ها هزار میلیارد دلار بدهی دیگر خارج از ترازنامه وجود دارد.

بدهی واقعی آمریکا 7 برابر رقم رسمی است، آمریکا شانسی برای خروج از چاه بدهی ندارد

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل راشاتودی، وزارت خزانه داری آمریکا چندی پیش اظهار داشت بدهی دولت آمریکا برای نخستین بار در تاریخ این کشور در ماه گذشته به علت استقراض های بالا در دوران شیوع همه گیری کرونا به 30 هزار میلیارد دلار رسید.

با این حال، جیم روجرز، سرمایه گذار معروف و از موسسان صندوق کوآنتوم می گوید بدهی واقعی دولت آمریکا بسیار بیشتر از آن چیزی است که واشنگتن رسما به آن اعتراف می کند.

روجرز در یادداشتی برای راشاتودی نوشت: این چیزی است که آنها به آن اعتراف می کنند. این بدهی ای است که در ترازنامه وجود دارد اما ده ها هزار میلیارد دلار بدهی دیگر خارج از ترازنامه وجود دارد. محاسبه حجم واقعی بدهی به ویژه از زمان آغاز شیوع کرونا و تمام فشاری که با خود همراه داشت، سخت است.

این سرمایه گذار رقم واقعی بدهی آمریکا را 200 هزار میلیارد دلار برآورده کرده است که 7 برابر رقمی است که به صورت رسمی اعلام شده است.

به گفته روجرز، آمریکا شانسی برای بیرون آمدن از چاه بدهی کنونی ندارد و راهبرد آن این است که بنشینید و منتظر بمانید و ببیند نسل جوان چگونه این مشکل را حل می کنند.

وی شرح داد: خاتمه بازی این است امیدوار باشیم زیرا آنها امید دارند، یک روزی این مشکل شخص دیگری باشد. (الان) زمان خوبی برای جوان بودن در آمریکا نیست.

خاتمهی پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1403

به "بدهی واقعی آمریکا 7 برابر رقم رسمی است، آمریکا شانسی برای خروج از چاه بدهی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدهی واقعی آمریکا 7 برابر رقم رسمی است، آمریکا شانسی برای خروج از چاه بدهی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید