باید با ایجاد کنسرسیوم های صادراتی از تولیدکنندگان حمایت شود

به گزارش ساری فان، رئیس اتاق تبریز با اشاره به تلاش های دولت و مسئولان ارشد استانی و بخش سلامت که در مهار شیوع کرونا، گفت: با همراهی و همکاری تمام بخش های دولتی و بخش خصوصی مسائل و مسائل استان آذربایجان شرقی در بخش های مختلف برطرف و امکان توسعه استان مهیا شود.

باید با ایجاد کنسرسیوم های صادراتی از تولیدکنندگان حمایت شود

یونس ژائله با اشاره به شرایط اقتصادی کشور اظهار امیدواری کرد: با اقدامات دولت اقتصاد کشور از شرایط گلخانه ای و غیرواقعی به اقتصاد واقعی برسد.

او با اشاره به مزیت ها رقابتی استان آذربایجان شرقی در بخش های مختلف اعم از کشاورزی، فرش، چرم، قطعه سازی، صنایع غذایی، ساختمان، لوازم خانگی، صنایع معدنی، نساجی، دارو، حمل ونقل و پتروشیمی، افزود: باید با ایجاد کنسرسیوم های صادراتی امکان عرضه کالاها، محصولات و خدمات استان در کشورهای منطقه و جهان فراهم گردد.

او راه اندازی پنجره واحد فیزیکی استان در محل اتاق تبریز را فرصت برای بهبود فضای کسب وکار در استان خواند و شرح داد: مطمئناً با راه اندازی این پنجره ایجاد کسب وکار در استان به سهولت انجام خواهد شد و بسیاری از بروکراسی زائد اداری حذف و امکان فعالیت برای کسب وکارها فراهم خواهد آمد.

در ادامه عباس کاقتصادی، نایب رئیس اتاق تبریز با طرح مسئله نحوه بررسی مسائل چک های برگشتی واحدهای تولیدی که کمتر از 100 نفر کارگر و یا کمتر از یک میلیون یورو صادرات دارند، از اعضای شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خواست تا با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور سقف 100 نفر و یک میلیون یورو در این موضوع لغو و فضا برای حمایت از تمام واحدهای صنعتی و تولیدی مهیا گردد.

خلیل الهی، رئیس دادگستری استان آذربایجان شرقی نیز در این نشست، گفت: با توجه به این نکته که قانون چک در سال 97 اصلاح شده و هر نوع تغییر و تحول باید از طریق مجاری قانون مورد تصویب قرار گیرد پیشنهاد داد: موضوع از طریق ارگان های قانونی مجلس و شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی مرکز موردبررسی قرار گیرد.

بررسی مراتب اعتراض به نحوه سهمیه بندی و صدور مجوز صادرات برای شیر خشک و بررسی مسائل شرکت شهرک های صنعتی ازجمله موارد طرح شده پیش از دستور این جلسه بود که توسط مدیرعامل پگاه آذربایجان طرح و در این جلسه مقرر شد: که این شرکت میزان صادرات شیر خشک خود را به منظور حمایت از واحدهای تولید شیر افزایش دهد.

در بخشی از این نشست، رحیمی رئیس انجمن فولاد استان آذربایجان شرقی با ارائه گزارشی از شرایط فولاد استان، کشور و جهان گفت: ایران با تولید 27 میلیون تن فولاد رتبه هفت جهان را به خود اختصاص داده است، تأمین مواد اولیه، استرداد اقتصادیات بر ارزش اضافه کرده و معرفی برخی واحدهای فولادی به تعزیرات به دلیل عدم ارائه محصولات تولیدی در بورس را بزرگ ترین مسائل و مسائل این بخش اقتصادی خواند و از مسئولان اتاق خواست در جهت حل مسائل این بخش اقدامات لازم را انجام دهند.

در این جلسه پس از مطرح شدن پیشنهاد های انجمن فولاد مقرر شد: واحدهای فولادی استان به میزانی که مواد اولیه خود را از بورس تهیه کرده اند، محصولات خود را نیز در بورس عرضه کنند.

محمدی پور استاندار آذربایجان شرقی نیز در انتها نشست شورای گفت وگوی این استان با اشاره به روزهای سخت تحریم و کرونا گفت: در کنار هم می توانیم بر مسائل موجود فائق آییم. وی با قدردانی از فعالان بخش خصوصی به خاطر اقدامات مؤمنانه که در روبرو با ویروس کرونا انجام داده اند از نقدها سازنده فعالان اقتصادی در بخش خصوصی قدردانی نمود؛ و اظهار امیدواری کرد: با همراهی و همدلی دولت و بخش خصوصی بر مسائل موجود غلبه گردد.

همچنین حاتمی، کننده مردم کلیبر در مجلس نیز کار کارشناسی در خصوص حل مسائل و مسائل اقتصادی جامعه را لازمه بهبود شرایط اقتصادی کشور خواند و افزود: در کمیسیون اجتماعی مجلس تنظیم روابط کارگر، کارفرما، در دستور کار کنندگان مجلس است.

او وظیفه حاکمیت را بهبود شرایط کسب وکار در کشور خواند و اظهار امیدواری کرد: با حذف بروکراسی های زائد اداری امکان صدور مجوزهای کسب وکار در کوتاه ترین زمان ممکن فراهم گردد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 540

به "باید با ایجاد کنسرسیوم های صادراتی از تولیدکنندگان حمایت شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید با ایجاد کنسرسیوم های صادراتی از تولیدکنندگان حمایت شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید