باکس آفیس هفته؛ فیلم های ترسناک آمده اند اما مردم به سینما نمی فرایند

به گزارش ساری فان، با شیوع ویروس کرونا صنعت فیلم هم مثل خیلی دیگر از تجارت ها دچار تغییرات فاحش شده است. اما بعد از مدت ها با اکران محدود دو فیلم و باز شدن چند سینمای آمریکا توانستیم سری به باکس آفیس بزنیم که در یک رقابت دو نفره فیلم Relic (یادگار) توانسته در صدر جدول قرار بگیرد. هر چند باز شدن سینماها به این معنا نیست که مردم هم به سینما می فرایند.

باکس آفیس هفته؛ فیلم های ترسناک آمده اند اما مردم به سینما نمی فرایند

بسیاری از استودیوهای عظیم در این روزها مجبور شده اند پخش فیلم هایشان را عقب بیندازند. در حال حاضر حدود هزار سالن سینما در آمریکا بازگشایی شده اند ولی طبعا تاثیر کووید 19 باعث شده که تعداد کمتری فیلم به نسبت گذشته اکران شوند و البته مردم هنوز هم مراعات می نمایند و به سینما نمی فرایند. فروش فیلم ها با دوران پیش از کرونا قابل مقایسه نیست.

در صدر جدول فیلم یادگار اولین ساخته ناتالی اریکا جیمز واقع شده است. فیلم سه هفته ای است که اکران شده و کلا 800 هزار دلار فروش نموده و فروش این آخر هفته اش هم 200 هزار دلار بوده است. این درام ترسناک نود دقیقه ای داستان سه نسل از زنان یک خانواده است.

کی و دخترش سام به خانه ادنا مادر کی سفر می نمایند. به مقصد که می رسند از همسایه ها می شنوند که ادنا مدتی است دیده نشده. خانه خالی است و کپک روی دیوارها و میوه ها را پوشانده است. شرایط خانه جوری است که انگار ادنا دچار جنون بوده. آن ها به پلیس گزارش می دهند. سام چیزهای عجیب و غریبی در خانه می بیند و کابوس ها کی را تسخیر می نمایند. کی در کابوس هایش جنازه ای را در کلبه ای می بیند که شبیه همان کپک های خانه ادنا رویش را پوشانده است. کم کم به نظر می رسد طلسم جنونی در این خانه وجود دارد که همه اعضای آن را تسخیر می نماید.

  • پسران بد تا ابد؛ صدرنشین باکس آفیس 2020 در غیاب رقیبان

نکته جالب فیلم آدم های پشت صحنه اش است. جیک جیلنهال، بازیگر مشهور از تهیه نمایندگان فیلم است و برادران روسو، جو و آنتونی هم با کمپانی شان در مقام تهیه نمایندگان اجرایی هستند.

فیلم یادگار اولین بار در جشنواره ساندنس به نمایش درآمد. در هفته اول اکرانش در 69 سالن رقمی معادل 192هزار و 352 دلار به دست آورد. فیلم نقدهای مثبتی دریافت نموده است. منتقدان نوشته اند: فیلم یادگار به روشی ماهرانه و هنرمندانه تنش را در اتمسفر بیم و وحشت ایجاد می نماید. این فیلم دستاوردی برای ناتالی اریکا جیمز به عنوان فیلم اول محسوب می گردد.

امتیاز متاکریتیک فیلم 77 از 100 است. دیوید رونی منتقد هالیوود ریپورتر درباره آن گفته است: خانه تسخیر شده ناامیدنماینده فیلم یادگار تبدیل به کنایه ای تاثیرگذار و آزاردهنده از بلای جنون می گردد که شبیه همان کپک های موذی از زن مصیبت زده روی سایر اعضای خانواده که شاهد این ماجرا هستند پخش می گردد. طبعا فیلم را با آثار ترسناک دیگری با مضمامین مشابه مثل موروثی آری آستر مقایسه می نمایند. اگر چه جیمز در فیلم یادگار به آن عمق نمی رسد اما از طرفی پیروز می گردد برداشت متفاوتی ارائه بدهد.

ناتالی اریکا جیمز پیش از این تجربه ساختن چند فیلم کوتاه را داشت و این اولین تجربه فیلم بلندش به شمار می رود که توانسته نظر منتقدان را جلب کند.

رتبه دوم جدو فروش در اختیار فیلم رنجور (The Wretched) است. این یکی هم فیلم ترسناک ماورالطبیعه است که فیلمنامه نویس و کارگردانش برادران پیرس به نام های برت و درو هستند. جان پل هاوارد، پیپر کردا و کوین بیگلی از بازیگران این فیلم هستند که نه کارگردانانش مشهور است و نه بازیگرانش.

فیلم رنجور هم در شبکه های نمایش خانگی و هم در درایوین ها (سینما ماشین ها) به نمایش درآمده است. آخر هفته گذشته فروش فیلم صفر بوده اما در طول دوازده هفته اکرانش 1.2 میلیون دلار فروخته است و به این ترتیب در صندلی دوم جدول فروش واقع شده است. البته پاندمیک کرونا یه اتفاق بامزه برای این فیلم رقم زد و در دوران محدودیت سینماها تبدیل بعد از آواتار تبدیل به دومین فیلمی شد که برای شش هفته متوالی صدرنشین جدول فروش بود!

داستان فیلم در سال 1985 اتفاق می افتد. مگان به خانه گمبل ها می رود تا از دخترشان پرستاری و مراقبت کند. او در زیرزمین موجودی را پیدا می نماید که به دختر کوچک غذا می دهد. مگان می خواهد فرار کند اما آقای گمبل در را روی او می بندد. به زمان حال برمی گردیم و بن را می بینیم که والدینش قرار است از هم جدا شوند و بن پیش پدرش می رود. او با پسری به نام دیلون رفیق می گردد و آن ها درختی پیدا می نمایند که روی آن همان نشانه ای است که اوایل فیلم روی در خانه گمبل ها دیده بودیم. وقتی یک روز بن سراغ دیلن می رود صاحبخانه ادعا می نماید که فرزندی ندارد و بن مشکوک می گردد و آغاز به تحقیق درباره جادوگری می نماید که بچه ها را می دزدد.

فیلم اول در 12 سالن اکران شد و نزدیک 66 هزار دلار فروخت و در نتیجه در هفته اول اکرانش صدرنشین جدول فروش شد.

منتقدان هم به نسبت از فیلم راضی هستند. آن ها می گویند: در ژانر فیلم هایی که در آن ها جادوگری در جنگل مخفی شده این فیلم پیروز می گردد جوری تماشاگرش را در تعلیق نگهدارد که دائم منتظر باشند درو و برت نکته تازه ای برایشان رو نمایند.

جلوه های ویژه فیلم واقعا ترسناک از کار درآمده اند و فیلم رنجور پیروز می گردد هیجانات معمول را تبدیل به ترس و وحشت واقعی کند. منتقد لس آنجلس تایمز نوشته است: در زمینه قانع کردن نماینده بودن داستان و شخصیت ها برادران پیرس چندان پیروز نبودند اما به جایش پیروز شدند همان اتمسفر کلاسیک و تعلیق فیلم های ترسناک را خلق نمایند. کمتر پیش می آید که فیلم شگفت زده تان کند اما واقعا ماهرانه ساخته شده و به خصوص موسیقی دوین باروز و حرکت دوربین کانر مورفی یاری عظیمی به درآمدن فضای فیلم بوده است.

البته همه منتقدان هم با فیلم تا این حد همدل نبوده اند. مثلا منتقد سایت راجر ایبرت به فیلم فقط یک و نیم ستاره داده و گفته که برخلاف سریال چیزهای عجیب این فیلم چیز چندانی از احساس وحشت و نگرانی نوجوانان به ما نمی گوید.

فیلم از منتقدان متاکریتیک امتیاز 61 از 100 را کسب نموده است.

با توجه به این که ویروس کرونا ادامه دارد و شرایط سینماها تعیین نیست شاید تا مدت ها این دو فیلم تنها آثار حاضر در جدول فروش باشند.

البته روز گذشته فیلم پالم اسپرینگز در رده دوم جدول حضور داشت که به دلیلی که تعیین نیست از جدول بیرون آمده است.

فیلم هفته اکرانفروش آخر هفته (میلیون دلار)فروش کلی (میلیون دلار)
یادگار

Relic

30.20.8
رنجور

The Wretched

1201.7
منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 شهریور 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 532

به "باکس آفیس هفته؛ فیلم های ترسناک آمده اند اما مردم به سینما نمی فرایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باکس آفیس هفته؛ فیلم های ترسناک آمده اند اما مردم به سینما نمی فرایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید