اولین حضور بین المللی فیلم سینمایی ملخ در جشنواره آمریکایی رقم می خورد

به گزارش ساری فان، تهران (پانا) - فیلم سینمایی ملخ در اولین حضور بین المللی خود در جشنواره جنوب از جنوب غربی به نمایش درمی آید.

اولین حضور بین المللی فیلم سینمایی ملخ در جشنواره آمریکایی رقم می خورد

به گزارش روابط عمومی پروژه، فیلم سینمایی ملخ به کارگردانی فائزه عزیزخانی، تهیه کنندگی منیژه حکمت و مهشید آهنگرانی فراهانی و پخش بین المللی شرکت ایریماژ در نخستین نمایش جهانی، در جشنواره جنوب از جنوب غربی (SXSW) اکران می شود.

این جشنواره بزرگ آمریکایی که تا به امروز با سینمای نوین ایران بیگانه بوده است، از 20 تا 29 اسفند ماه سال جاری در شهر آستین در استان تگزاس برگزار می شود.

جشنواره جنوب از جنوب غربی (SXSW) که در میان تگزاسی ها به نام مختصر جنوب از... (Southby) شناخته می شود، به گفته وال استریت ژورنال، از زمان آغاز در سال 1987، در مقام یک دورهمی برای گروه های موسیقی به اتفاقی بزرگ مبدل شده است که پیشروان فکری و فرهنگی از سراسر جهان را جذب سواحل دریاچه لردی برد می کند.

نیویورک تایمز می نویسد: جنوب از...، به آنگونه ای که اهالی آستین نام جشنواره را می خوانند، به قوه محرکه ای اقتصادی مبدل شده است که تاثیر آن بر اقتصاد محلی معادل میزبانی بازی نهایی لیگ فوتبال آمریکا است و در سال 2019، درآمدی معادل 356 میلیون دلار به همراه داشته است...

لس آنجلس تایمز توصیف می کند: جشنواره فیلم جنوب از جنوب غربی به ایستگاهی مهم در مدار جشنواره های بهاری مبدل شده است که پایگاهی برای فیلم های مستقل کم هزینه و تولیدات تجاری تر استودیویی فراهم می کند.

راهیابی فیلم ملخ به این جشنواره بزرگ، معتبر و تاثیرگذار می تواند پنجره ای تازه را روی فیلم های مستقل ایرانی بگشاید.

فائزه عزیزخانی، در دومین فیلمش، با تیزبینی و شوخ طبعی، دختری نویسنده را در مرکز فیلم قرار داده است که در شرف از دست دادن اتاق و درآمدی از آن خود است؛ همان چیزهایی که یک نویسنده برای نوشتن به آن نیاز دارد.

ملخ داستان یک روز از زندگی هانیه با بازی هانیه توسلی است؛ نویسنده ای شکست خورده و عاشق سینما که فیلمنامه ای الهام پذیرفته از زندگی خود را برای کارگردانی در اختیار دوست نزدیکش، پگاه با بازی پگاه آهنگرانی، قرار داده و در جریان تمرین و روخوانی از قضاوت همگان درباره شخصیت اصلی فیلمنامه به امان آمده است.

هانیه توسلی، پگاه آهنگرانی، پدرام شریفی، شیرین آقارضاکاشی، رامین صدیقی، وحید عزیزخانی، مجید عزیزخانی، نوید سجادی حسینی، درنا مدنی، داریوش حکمت، مهدی فتاحی و با حضور افتخاری علی مصفا از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

عوامل پروژه ملخ عبارتند از نویسنده و کارگردان: فائزه عزیزخانی، تهیه کننده: منیژه حکمت و مهشید آهنگرانی، مدیر فیلمبرداری: علیرضا برازنده، تدوین: مجید برزگر و حمید برزگر، مدیر صدابرداری: ایرج شهزادی، طراحی صدا: ایرج شهزادی و نعیم مسچیان، صداگذاری: نعیم مسچیان و مهرداد براتی، طراحی صحنه: سهیل دانش اشراقی، طراح لباس: رعنا امینی، موسیقی تیتراژ: حسام الدین صالح بیگ، طراح گریم: سیامک احمدی، مجری طرح: داریوش حکمت، مدیر تولید: پریسا نعمتی مقدم، جانشین تولید: نازنین مهندسی، مدیر برنامه ریزی و هماهنگی تولید: درنا مدنی، منشی صحنه: غزل رشیدی، دستیار اول فیلمبردار: حامد عزت خواه، عکاس: نوید سجادی حسینی، دستیاران صدابردار: علی نعمتی و محسن پرهیزکار، دستیار اول صحنه: حمیدرضا عامری، مدیر صحنه: حامد ظریفی، لابراتوار دیجیتال ایران نوین: استودیو خط فرضی، تصحیح رنگ: نیما دبیرزاده و نهال چیذری، تولید: بامدادفیلم، پخش بین المللى: ایریماژ فیلم و مشاور رسانه ای: نغمه دانش آشتیانی با همراهی سپیده شریعت رضوی.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 خرداد 1401 بروزرسانی: 23 خرداد 1401 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1472

به "اولین حضور بین المللی فیلم سینمایی ملخ در جشنواره آمریکایی رقم می خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین حضور بین المللی فیلم سینمایی ملخ در جشنواره آمریکایی رقم می خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید