این رژیم غذایی کرونا را شکست می دهد

به گزارش ساری فان، به گفته یک کارشناس تغذیه، برای مقابله با ویروس کرونا باید از خوردن غذاهای چرب و شور مانند انواع تنقلات شور، انواع کنسروها و شورها و انواع سوسیس و کالباس به دلیل تحریک سیستم ایمنی خودداری شود.

این رژیم غذایی کرونا را شکست می دهد

به گزارش خبرنگاران، پریوش بهادری با بیان اینکه کمبود دریافت مواد غذایی و همچنین کمبود ویتامین هایی مانند ویتامین C و A و D و تضعیف سیستم ایمنی بدن احتمال ابتلا به بیماری ها را افزایش می دهد، گفت: عملکرد سیستم ایمنی بدن و تقویت آن با تغذیه مناسب نقشی مهمی در مقابله با بیماری های تنفسی از جمله بیماری کووید 19 دارد، بنابراین به منظور مقابله با ابتلا به بیماری و تقویت سیستم ایمنی بدن مصرف روزانه 3 واحد از گروه سبزی ها (به جز سبزی های نشاسته ای) و حداقل 2 واحد میوه توصیه می شود.

وی عنوان کرد: مادران باردار و سالمندان، مبتلایان به نقص سیستم ایمنی و بیمارانی که داروهای کورتونی مصرف می کنند، مبتلایان به بیماری های قلبی و عروقی، پرفشاری خون، دیابت، آسم و مسائل تنفسی و کبدی بیشتر در معرض خطر ابتلا هستند و لازم است برای مقابله با بیماری های تنفسی هر روز سبزی یا سالاد همراه با آب لیموترش یا آب نارنج تازه استفاده کنند.

کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان دشتستان شرح داد: از هویج و کدو حلوایی در غذاهای روزانه استفاده شود و مصرف پیاز خام به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های مفید و نیز ویتامین C همراه با غذا توصیه می شود.

بهادری با تاکید بر نقشی مهم تقویت سیستم ایمنی بدن و تغذیه مناسب در مقابله با بیماری های تنفسی افزود: برای مقابله با ویروس کرونا از خوردن غذاهای چرب و شور مانند انواع تنقلات شور، انواع کنسروها و شورها و انواع سوسیس و کالباس به دلیل تحریک سیستم ایمنی خودداری شود.

وی تأکید کرد: در طول دوران بیماری از مصرف سوسیس و کالباس و سایر فست فودها و غذاهای چرب و سنگین اجتناب شود و استفاده از منابع پروتئین در غذای روزانه مثل حبوبات یا تخم مرغ حائز اهمیت است.

این کارشناس بیان نمود: کمبود ریزمغذی هایی مثل آهن و روی هم سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند و از منابع غذایی این 2 ریزمغذی شامل گروه غذایی گوشت ها و تخم مرغ و گروه غذایی حبوبات به عنوان جایگزین مناسب گوشت و انواع خشکبار بیشتر استفاده شود.

پریوش بهادری اظهار کرد: برای مقابله با بیماری کرونا، روزانه از منابع غذایی ویتامین های گروه B مانند انواع سبزی های برگ سبز و میوه ها، شیر و لبنیات، غلات سبوس دار، جهت ارتقای سیستم ایمنی بدن استفاده شود. همچنین از خوردن غذاهایی که خوب پخته نشده (مثل تخم مرغ عسلی و نیمرو، کباب هایی که مغزپخت نشده اند) خودداری شود و در صورتی که علائم سرماخوردگی دارید، از غذاهای آبکی مثل سوپ و آش همراه با آبلیموی تازه و مایعات گرم استفاده کنید.

به گفته این کارشناس تغذیه، رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه و حصول اطمینان از دریافت کافی ریزمغذی ها و پروتئین از برنامه غذایی روزانه نقش مهمی در مقابله با ابتلا به بیماری ها از جمله ویروس کرونا دارد.

منبع: ایسنا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1011

به "این رژیم غذایی کرونا را شکست می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این رژیم غذایی کرونا را شکست می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید