تور بمبئی: اپل فراوری آیفون در هند را برای رسیدگی به شکایت کارگران متوقف کرد

به گزارش ساری فان، فراوری آیفون در کشور هند دوباره به علت شکایت کارگران متوقف شده است. سال گذشته کارخانه مونتاژ Wistron به علت شورش بر سر دستمزدهای ناکافی کارگران به حالت تعلیق در آمد و اکنون هم فراوری در کارخانه شرکت فاکسکان پس از تأیید شکایات اپل درباره اسکان کارگران متوقف شده است. در هند و چین معمول است که کارگران فصلی کارخانه اپل که از فواصل دوری به هند می آیند، با آن ها قراردادی امضا می گردد و در مدت قراردادشان در خوابگاه های شرکتی زندگی می نمایند.

تور بمبئی: اپل فراوری آیفون در هند را برای رسیدگی به شکایت کارگران متوقف کرد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

اپل کارخانه شرکت فاکسکان را در حالت تعلیق قرار داده و به تأمین نماینده دستور داده است تا قبل از ازسرگیری فراوری، شرایط را به استانداردهای لازم برساند. بلومبرگ گزارش می دهد: اپل در پی اعتراضات کارگران و تحقیقاتی که شرایط زندگی نامناسب آن ها را نشان داده، کارخانه فاکسکان در جنوب هند را به حالت تعلیق درآورده است. شرکت فاکسکان که از این تسهیلات برای مونتاژ آیفون از میان سایر گجت ها استفاده می نماید، به علت نقص در استانداردهای بهداشتی عذرخواهی نموده و متعهد شده که مدیریت خود را اصلاح کند. این کارخانه که در حومه چنای هند واقع شده، به علت اعتراضات تعطیل شده است و پس از انجام بهبودهای لازم فعالیت خود را از سر خواهد گرفت.

یکی از سخنگویان اپل گفت: در پی نگرانی های اخیر درباره بهداشت غذا و شرایط اقامت در فاکسکان، ما نمایندگان خود را به محل کارخانه اعزام کردیم. ما متوجه شدیم که بعضی از خوابگاه ها و اتاق های غذاخوری که برای کارمندان استفاده می شوند، الزامات ما را برآورده نمی نمایند و ما با مسؤولان کارخانه صحبت کردیم تا مطمئن شویم اقدامات اصلاحی به سرعت اجرا می شوند.

شرکت کوپرتینویی بیان کرد که حقوق همه کارگران در طول تعلیق کارخانه پرداخت خواهد شد و مسؤولان شرکت فاکسکان شرایط اسکان کارگران را از جمله وضع آب آشامیدنی را بهبود می بخشند. این اقدامات تقریبا یک سال پس از شورش در کارخانه فراوری آیفون Wistron هند رخ داده است. بعلاوه کارگران ادعا می نمایند که دستمزد های پرداختی به آن ها کمتر از مبلغ وعده داده شده در در زمان استخدامشان است. هم دولت هند و هم اپل تحقیقاتی را شروع کردند و هر دو به این نتیجه رسیدند که کارگران درست گفته اند.

شرایط بسیار نامساعدی در واحد مونتاژ و فراوری شرکت Wistron در استان کارناتاکا حاکم بود که این شرایط به وسیله دپارتمان کارخانه ها، بویلرها، واحد ایمنی صنعتی و بهداشت هم گزارش شده بود. بعلاوه ادعاهایی مبنی بر دخالت دلالان در حقوق کارگران قراردادی و کاهش دستمزد آن ها وجود دارد و پلیس در پی شش پیمانکاری است که به عنوان دلالان این قضیه شناخته شدند. اپل روز شنبه بیان کرد که کارخانه Wistron را در حالت تعلیق قرار داده و مسئولان تا زمانی که اقدامات اصلاحی را انجام ندهد، هیچ تجارت جدیدی نخواهد داشت. فراوری آیفون در هند با رشد فروش داخلی توسعه یافته و اپل در پی کاهش وابستگی خود به چین به عنوان یک مرکز فراوری است.

منبع: 9to5mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 بهمن 1400 بروزرسانی: 3 بهمن 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1344

به "تور بمبئی: اپل فراوری آیفون در هند را برای رسیدگی به شکایت کارگران متوقف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بمبئی: اپل فراوری آیفون در هند را برای رسیدگی به شکایت کارگران متوقف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید