معرفی 10 میلیاردر ثروتمند برتر دنیا در سال 2020

به گزارش ساری فان، 10 ثروتمند برتر دنیا چه کسانی هستند؟ لیست ثروتمندترین افراد دنیا در سال 2020، پردرآمدترین ، ثروتمندترین و پولدارترین های دنیا در سال 2020 معرفی شدند. در ادامه 10 تا از ثروتمندترین میلیاردر های دنیا را برای شما معرفی خواهیم کرد.

معرفی 10 میلیاردر ثروتمند برتر دنیا در سال 2020

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری خبرنگاران، لیست ثروتمندترین افراد دنیا در سال 2020، پردرآمدترین ، ثروتمندترین و پولدارترین های دنیا در سال 2020 معرفی شدند. در ادامه 10 تا از ثروتمندترین میلیاردر های دنیا را برای شما معرفی خواهیم کرد.

1- جف بزوس - موسس و مدیر عامل کمپانی آمازون

ثروت خالص کنونی: 118.4 میلیارد دلار

جف بزوس عظیمترین میلیاردر دنیا در سال 1994 کمپانی آمازون را در گاراژ خود در سیاتل تاسیس کرد. او به عنوان مدیر عامل این شرکت در سمت خود باقی ماند و نزدیک به 12 درصد سهام این شرکت به او تعلق دارد.

جف پس از پایان تحصیل در دانشگاه در چندین شرکت از جمله فیتل (که بر روی پیاده سازی شبکه های رایانه ای می کرد) و شرکت D. E. Shaw & Co. کار کرد. در این دوران توجه او به رشد بی نظیر وب دنیا گستر معطوف شد. او در کمال تعجب دید که رشد استفاده از اینترنت در سال 1994 نسبت به سال پیش از آن، 23 برابر شده است. از همین جا بود که جف ایده ایجاد یک فروشگاه از راه دور را رسمی کرده و آغاز به پژوهش در زمینه شرکت هایی کرد که کالاهایشان را با و از راه دور ارسال می کردند.

بزوس مالک واشنگتن پست و شرکت هوا فضای بلو ارجین نیز می باشد، بلو ارجین روی ساخت موشک برای استفاده های تجاری فعالیت می کند.

2- بیل گیتس - بنیان گذار مایکروسافت و موسسه بیل و ملیندا گیتس

ثروت خالص کنونی: 108.8 میلیارد دلار

در سال 1973 گیتس وارد دانشگاه هاروارد شد و با استیو بالمر آشنا شد. در هاروارد گیتس نسخه ای از زبان برنامه نویسی بیسیک را برای اولین میکروکامپیوتر نوشت. در سال دوم، دانشگاه را رها کرد تا تمام انرژی خود را صرف مایکروسافت کند. شرکتی که او در سال 1975 با دوست دوران کودکی خود پل آلن آغاز کرده بود بر این باور پایدار بود که کامپیوتر به وسیله ای ارزشمند بر روی هر میزی و در هر خانه ای تبدیل خواهد شد. آن ها آغاز به ساخت نرم افزار برای کامپیوترهای خانگی کردند. افق دید گیتس برای محاسبات شخصی محور پیروزیت های شرکت مایکروسافت شد.

بیل گیتس و همسرش ملیندا، مدیریت عظیم ترین بنیاد خیریه خصوصی دنیا یعنی موسسه بیل و ملیندا گیتس را بر عهده دارند.این بنیاد برای بهبود سلامت دنیای و ایجاد فرصت برابر برای مردم در سراسر دنیا فعالیت می کند.

گیتس بخش عمده ای از سهام خود در مایکروسافت را فروخته یا بخشیده - او تنها کمی بیشتر از 1 درصد سهام دارد - و آن را برای خرید سهام و زمینه های دیگر سرمایه گذاری کرده است.

او هنوز عضو هیئت مدیره مایکروسافت است، شرکت نرم افزاری که بیل گیتس و پل آلن در سال 1975 آن را تاسیس کردند. پل آلن سال 2018 از دنیا رفته است.

اوایل سال 2019 گیتس با تاکید حمایت خود از افزایش مالیات بر سرمایه به واکنش های عمومی ضد میلیاردرها پاسخ داد.

تا به امروز، گیتس 35.8 میلیارد دلار از سهام مایکروسافت را به موسسه گیتس اهدا کرده است.

3- وارن بافت - مدیر عامل شرکت برکشایر هاتاوی

ثروت خالص کنونی: 82.7 میلیارد دلار

وارن بافت که به نام پیشگوی اوهاما نیز به شهرت رسیده یکی از پیروز ترین سرمایه گذاران کل تاریخ است. پدر وارن بافت از اعضای کنگره آمریکا بود، بافت اولین بار در سن 11 سالگی سهام خرید و اولین مالیاتش را در سن 13 سالگی پرداخت کرد.

بافت شرکت برکشایر هاتاوی را اداره می کند و مالک بیش از 60 کمپانی از جمله بیمه اتومبیل جیکو، شرکت تولید کننده باتری دوراسل و رستوران های زنجیره ای دیری کوئین می باشد.

او و بیل گیتس سال 2010 کمپین تعهد بخشش ثروت (the Giving Pledge) را راه اندازی کردند و از میلیاردهای دنیا خواستند که نیمی از ثروت خود را صرف اهداف خیریه کنند و در سال 2019، 99 درصد دارایی اش برابر 3.6 میلیارد دلار را به این خیریه بخشید.

4- برنارد آرنو و خانواده - رئیس و مدیر عامل شرکت LVMH

ثروت خالص کنونی: 110میلیارد دلار

برنارد آرنو یکی از عظیم ترین نوآوران دنیا در زمینه کالاهای لوکس، در حال حاضر بر یک امپراتوری عظیم از 70 برند مشهور از جمله لویی ویتون و سفورا نظارت دارد. دخترش دلفین، معاون اجرایی لویی ویتون و عضو کمیته اجرایی LVHM است. این شرکت به لطف افزایش خرید مشتریان چینی توانست در سال 2018 در زمینه فروش و سود رکورد بزند.

بیشتر بدانید: چگونه ثروتمند شویم؟

او در سال 2014 با هدف حمایت از هنر، موزه لویی ویتون در نزدیکی پاریس که با هزینه 135 میلیون دلاری و توسط فرانک گری طراحی شده را افتتاح کرد و پس از آتش سوزی ویران گر کلیسای جامع نوتردام در سال 2019، آرنو و LVHM بالغ بر 220 میلیون دلار برای کمک به تعمیر این کلیسا اهدا کردند.

5-کارلوس اسلیم هلو و خانواده - رئیس افتخاری آمریکا موویل

ثروت خالص کنونی: 63.6 میلیارد دلار

کارلوس، ثروتمندترین مرد مکزیک، که در حال حاضر نظارت بر عظیم ترین شرکت مخابراتی موبایل آمریکای لاتین یعنی آمریکا موویل را بر عهده دارند. وی در سال 1990 یک سهام در تلمکس خریداری کرد در حال حاضر بخشی از آمریکا موویل می باشد.

او در شرکت های مختلف ساخت و ساز، کالاهای مصرفی، معادن و املاک و مستغلات مکزیک نیز سهام دارد و 17 درصد سهام نیویورک تایمز متعلق به او می باشد.

دامادش فرناندو رومرو طراح موزه سومایا در مکزیکو سیتی است، جایی که کلکسیون هنری عظیم اسلیم در آن جا قرار گرفته است.

6- آمانسیو اورتگا

ثروت خالص کنونی: 71 میلیارد دلار

آمانسیو اورتگا در سن 14 سالگی کار خود را در یک مغازه لباس فروشی به عنوان باربر در شهری که اکنون در آن ساکن است آغاز کرد و حتی دوران دبیرستان خود را تمام نکرده است.

آمانسیو اورتگا با دیدن اینکه هزینه های تولید پوشاک از مرحله طراحی به کارخانه و فروشگاه ها چطور افزایش می یابد، به اهمیت تحویل بدون واسطه محصولات برای کاهش هزینه ها پی برد. او سال ها بعد، این استراتژی را با پیروزیت بسیار در زارا پیاده کرد.

اورتگا یکی از ثروتمندترین مردان اروپا و ثروتمندترین خرده فروش دنیا است و پیشگام عرصه فست فشن (مد سریع) و موسس شرکت خرده فروشی ایندیتکس معروف به زنجیره مد زارا است که در سال 1975 به همراه همسر سابقش روزالیا مرا آن را تاسیس کرد. مرا سال 2013 از دنیا رفت.

اورتگا مالک حدود 60 درصد ایندیتکس در فهرست بورس اوراق بهادار مادرید است که دارای هشت برند از جمله ماسیمو دوتی و پل اند بیر و 7500 فروشگاه در سراسر دنیا می باشد و سالانه بیش از 400 میلیون دلار سود سهام به دست می آورد.

او سود سهام خود را عمدتا در املاک و مستغلات مادرید، بارسلونا، لندن، شیکاگو، میامی و نیویورک سرمایه گذاری کرده است.

7- لری الیسون - مدیر ارشد فناوری و بنیان گذار شرکت اوراکل

ثروت خالص کنونی: 61.3 میلیارد دلار

الیسون سال 1977 شرکت نرم افزاری اوراکل را به منظور پاسخ به نیاز روز افزون به بانک های اطلاعاتی مدیریت روابط مشتری تاسیس کرد و در سال 2014 از سمت مدیر عامل شرکت اوراکل کناره گیری کرد اما همچنان به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیر ارشد فناوری در این شرکت فعالیت می کند.

بیشتر مطالعه کنید: 11 فرد مشهور و ثروتمند اما بیسواد دنیا

عمده رشد کمپانی اوراکل به دلیل خرید و ادغام پیوسته با شرکت های نرم افزاری بوده که عظیم ترین آن ها نت سوئیت است، اوراکل سال 2016 با پرداخت 9.3 میلیارد دلار آن را خریداری کرد.

او سال 2012 حدود 300 میلیون دلار برای خرید تقریبا تمام جزیره لانائی در هاوایی صرف کرد و سال 2018 از استارت آپ کشاورزی هیدروپونیک (آب کشت) پشتیبانی نمود.

الیسون پس از خرید 3 میلیون سهام تسلا در دسامبر سال 2018 به جمع هیئت مدیره تسلا پیوسته است.

8- مارک زاکربرگ - بنیان گذار، رئیس و مدیر عامل فیسبوک

ثروت خالص کنونی: 68.3 میلیارد دلار

در فوریه سال 2004 میلادی زاکربرگ همراه با چند دانشجوی هم اتاقی اش، ادواردو ساورین، کریس هیوز، داستین موسکوویتز، شبکه اجتماعی فیسبوک را راه اندازی کردند. آن ها فیسبوک را از اتاق خوابگاه شان در دانشگاه هاروارد راه اندازی نمودند و سپس آغاز به معرفی آن به دانشجویان سایر دانشکده ها نمودند. بعداً فیسبوک به سرعت گسترش یافت به طوری که در سال 2012 تعداد کاربران فیسبوک بالغ بر یک میلیارد نفر بود. در حال حاضر این رقم متجاوز از 1.5 میلیارد نفر می باشد و در سال 2012 به عرضه عمومی سهام فیسبوک پرداخت و در حال حاضر 15 درصد این شرکت به او تعلق دارد.

زاکربرگ در جولای سال 2019 توسط کمیسیون تجارت فدرال به 5 میلیارد دلار - که عظیم ترین مجازات در طول تاریخ است - به علت اجازه انتشار اخبار نادرست جریمه شد.

زاکربرگ و همسرش پریسیلا چان در دسامبر سال 2015 متعهد شدند که در طول زندگی خود 99 درصد سهام فیسبوک را اهدا خواهند کرد.

9- مایکل بلومبرگ - مدیر عامل بلومبرگ

ثروت خالص کنونی: 61.9 میلیارد دلار

مایکل بلومبرگ سال 1981 شرکت اطلاعات مالی و رسانه ای بلومبرگ ال پی را تاسیس کرد.

اگرچه برای آغاز کارش از سرمایه مرحله کشت ایده استفاده کرد، تکنیکی که در آن کارآفرینان با جستجوی محلی یا اینترنتی سعی می کنند برای کار خود سرمایه گذار پیدا کنند اما در حال حاضر مالک 88 درصد تجارتش است که درآمدش 10 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

بلومبرگ سال 1966 و پس از اخذ مدرک ام بی ای از دانشگاه هاروارد در شرکت معامله اوراق بهادار برادران سالومون مشغول به کار شد اما بعد از 15 سال، از این شرکت اخراج شد. بلومبرگ 12 سال شهردار شهر نیویورک بوده و یکی از چهار نفری است که توانسته برای این مدت طولانی در این سمت خدمت کند.

او یک خیّر فعال است و تا به امروز 8 میلیارد دلار برای مواردی همچون کنترل سلاح، تغییرات آب و هوایی و غیره اهدا کرده است.

10- لری پیج - بنیان گذار و عضو هیئت مدیره آلفابت

ثروت خالص کنونی: 60.1 میلیارد دلار

لری پیج در دسامبر سال 2019 از سمت مدیر عاملی شرکت آلفابت کناره گیری کرد اما به عنوان عضو هیئت مدیره و یک سهام دار کنترل کننده به فعالیتش ادامه می دهد.

او در سال 1998 با همکاری سرگی برین - دانشجوی دکترای دانشگاه استنفورد - گوگل را راه اندازی کرد.

پیج و برین الگوریتم پیج رنک (رتبه صفحه) گوگل را ابداع کرده و باعث بهبود قدرت موتور جستجوی گوگل شدند.

او تا سال 2001 مدیر عامل گوگل بود تا این که اریک اشمیت این مسئولیت را به عهده گرفت، سپس بین سال های 2011 تا 2015 به عنوان مدیر عامل کمپانی مادر جدید گوگل یعنی آلفابت مشغول به فعالیت شد.

لری پیج به عنوان سرمایه گذار در راه اندازی شرکت کاوش های فضایی پلنتاری ریسورس نقش داشته و بودجه استارت آپ های ماشین پرنده کیتی هاوک و اوپنر را تامین می کند.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 627

به "معرفی 10 میلیاردر ثروتمند برتر دنیا در سال 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 10 میلیاردر ثروتمند برتر دنیا در سال 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید