انی ایتالیا: نمی خواستیم اولین شرکت خارجی حاضر در ایران باشیم

به گزارش ساری فان، مدیرعامل شرکت انی ایتالیا در مورد قرارداد شرکت توتال با ایران گفت: خوشحالیم که توتال در ایران است. ما برای اینکه اولین شرکت (حاضر در ایران) باشیم رقابت نمی کنیم. ما برای مدت 15 سال تنها شرکت (خارجی) فعال در ایران بودیم و هنوز هم در آنجا حضور داریم.

انی ایتالیا: نمی خواستیم اولین شرکت خارجی حاضر در ایران باشیم

با ما همراه باشید و با تور لحظه آخری ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری ایتالی 24، در آستانه نشست وزرای کشورهای فراوری کننده نفت در سن پترزبورگ روسیه، کلودیو دسکالزی، مدیر شرکت نفتی انی ایتالیا در خصوص احتمال دستیابی به یک توافق در این نشست چندان خوشبین نیست. از نظر وی، شرایط فعلی شرایط دشواری برای بازار نفت است. شرایط ژئوپلتیک حساسی بر کشورهای فراوری کننده نفت حاکم است و سایه نفت شیل آمریکا بر بازار سنگینی می نماید.

به گفته مدیرعامل شرکت انی ایتالیا، این شرایط بی قاعده و قانون حاکم بر بازار نفت موجب از دست رفتن 470 هزار فرصت شغلی در بخش انرژی شده و میلیون ها نفر را به فقر کشانده است.

دسکالزی در پاسخ به این سوال که با توجه به قرارداد اخیر امضا شده میان توتال و ایران برای توسعه بزرگترین میدان گازی این کشور، چه چیزی مانع از اقدام مشابه شرکت انی برای ورود به بازار ایران می گردد گفت: ما خوشحالیم که توتال در ایران است. ما برای اینکه اولین شرکت (حاضر در ایران) باشیم رقابت نمی کنیم. ما برای مدت 15 سال تنها شرکت (خارجی) فعال در ایران بودیم و هنوز هم در آنجا حضور داریم. شرکت انی هم یک ماه و نیم پیش موافقتنامه ای با شرکت ملی نفت ایران برای توسعه میادین نفتی (دارخوین) و گازی (کیش) منعقد نموده است. انی نسبت به رقبایش در موقعیت متفاوتی واقع شده است. در طی 7 سال گذشته، ما در ازای یک دلار در هر بشکه، میادینی با حجم ذخایر 14 میلیارد بشکه نفت اکتشاف نموده ایم که این بدان معناست که هزینه توسعه این میادین بسیار پایین است. ما همچنین در کشورهای بسیار زیادی حضور داریم که از جمله آنها می توان به لیبی، مصر و ونزوئلا اشاره نمود. انی همچنین در نیجریه، آنگولا، کنگو، غنا، کنیا و موزامبیک نیز فعال است.

142

منبع: تسنیم
انتشار: 27 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 183

به "انی ایتالیا: نمی خواستیم اولین شرکت خارجی حاضر در ایران باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انی ایتالیا: نمی خواستیم اولین شرکت خارجی حاضر در ایران باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید