انگلیس با اروپا اتمام حجت کرد

به گزارش ساری فان، ایرنا نوشت: نماینده دولت انگلیس در آستانه شروع چهارمین دور مذاکرات با اتحادیه اروپا درباره آینده همکاری های دوجانبه در دوره پسابرگزیت توضیح داد که لندن با هرگونه تقاضا برای تمدید مذاکرات مخالفت خواهد نمود.

انگلیس با اروپا اتمام حجت کرد

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

دیوید فراست با ایراد سخنانی در مجلس انگلیس توضیح داد که موضع دولت لندن کاملا روشن است. ما تقاضای تمدید مهلت مذاکرات را مطرح نخواهیم کرد و اگر اتحادیه اروپا هم چنین تقاضایی را مطرح کند، با آن موافقت نخواهیم کرد.

او این مطلب را در پاسخ به سووال لُرد وود نماینده منطقه انفیلد بیان کرد که پرسید: با توجه به اینکه سرانجام مذاکرات تا ضرب الاجل ماه ژوئن بعید به نظر می رسد، آیا محتمل است با تمدید آن موافقت کنید.

لرد وود همچنین خطاب به معاون نخست وزیر انگلیس مایکل گوو در همین زمینه پرسید اگر شورای اروپا به این نتیجه برسد که برای حل و فصل اختلافات به زمان بیشتری احتیاج است، آیا موضع دولت این خواهد بود که به این درخواست پاسخ منفی بدهد؟ گوو پاسخ داد: بله

فراست همچنین ادامه اظهاراتش شرح داد که در نامه ای به همتای اروپایی خود (میشل بارنیه) نوشته که دست یابی به توافق نهایی در مهلت زمان باقی مانده امکان پذیر است. این در حالیست که او پس از سرانجام سومین دور مذاکرات با نماینده اروپا توضیح داد که پیشرفت اندکی انجام شده است.

آخرین دور مذاکرات انگلیس و اتحادیه اروپا درباره آینده همکاری های دو طرف در دوره پسابرگزیت، هفته آینده و پیش از برگزاری نشست سطح بالای نمایندگان اتحادیه اروپا پیگیری خواهد شد. در این نشست شرکت نمایندگان قرار است میزان پیشرفت در فرایند گفت وگوها و چشم انداز رسیدن به توافق نهایی را ارزیابی نمایند.

دولت انگلیس بارها تاکید نموده که اگر مذاکرات با اتحادیه اروپا تا ماه آینده به نتیجه ملموسی نرسد، درباره تداوم گفت وگوها تجدید نظر خواهد نمود.

در همین حال نماینده اتحادیه اروپا در امور برگزیت چندی پیش هشدار داد که اگر در مذاکرات پیش رو، پیشرفت قابل توجهی در حل مسائل مورد اختلاف حاصل نشود و طرف انگلیسی از مواضع خود عقب نشینی نکند، گفت وگوها به بن بست خواهد رسید.

میشل بارنیه روز سه شنبه (6 خرداد) در اظهارنظری، دور جدید مذاکرات با انگلیس را حیاتی توصیف کرد و اضافه کرد که اگر اختلافات دو طرف در تمامی زمینه ها حل نشود، گفت وگوها با چالش رو برو خواهد شد.

او پیشتر حل اختلافات در تمام زمینه ها از جمله توجه به نگرانی های اتحادیه اروپا در مورد دست یابی به شرایط برابر را شرط اصلی پیشرفت برای دست یابی به توافق خوانده بود.

انگلیس 31 ژانویه گذشته (11 بهمن 98) به طور رسمی اتحادیه اروپا را پس از 47 سال عضویت ترک کرد و تا آخر امسال میلادی و در چارچوب دوره موسوم به انتقالی، تابع قوانین اتحادیه اروپاست. پس از آن، همه روابط چهار دهه گذشته میان دو طرف متوقف خواهد شد.

مذاکرات انگلیس و اتحادیه اروپا از بهمن ماه گذشته تا به امروز نتیجه ملموسی در پی نداشته و دو طرف، یکدیگر را به مانع تراشی و زیاده خواهی متهم کردند.

بر اساس برنامه اعلام شده، دور بعدی مذاکرات انگلیس و اتحادیه اروپا از یکم ژوئن (12 خرداد) شروع خواهد شد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 437

به "انگلیس با اروپا اتمام حجت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس با اروپا اتمام حجت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید