امروز آخرین فرصت برای تکمیل موجودی مسکن ملی

به گزارش ساری فان، برای کسانی که تا کنون اقدام به تکمیل موجودی حدود 40 میلیون تومانی طرح اقدام ملی مسکن نکرده اند، خاتمه وقت امروز فرصت به اتمام می رسد.

امروز آخرین فرصت برای تکمیل موجودی مسکن ملی

جهت دریافت خدمات پتینه کاری چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، ساعت 24 امروز 30 آذرماه 1399 مهلت واریز مبلغ حدود 40 میلیون تومان برای 60 هزار متقاضی طرح اقدام ملی مسکن به اتمام می رسد که این افراد حذف و افرادی از لیست ذخیره جایگزین آنها می شوند البته متقاضیان قبلی که واجد شرایط بودند هم با توجه به سبز بودن فرم ج خود می توانند مجددا در دور بعد ثبت نام نمایند.

تا کنون دو بار در سرانجام مهرماه و آبان ماه زمان واریز وجه برای متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن تمدید شده است البته مسئولان می گویند آخر آبان ماه کسانی که پیامک را دریافت اما نسبت به تکمیل موجودی اقدام ننموده بودند حذف شده اند.

روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی ضمن تایید این موضوع که امروز آخرین مهلت تکمیل موجودی است، خاطرنشان کرد از ابتدای دی ماه با معین شدن تعداد نفرات حذف شده، بر اساس ظرفیت های جدید و اختصاص زمین در برخی مناطق کشور، برای نام نویسی دور دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن تصمیم گیری خواهد شد.

در طرح اقدام ملی مسکن احداث400 هزار واحد تعریف شد که در دور اول نام نویسی 1.6 میلیون نفر به وسیله سایت و پیامک ثبت نام کردند که 460 هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.

بنا به گفته محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی 100 هزار نفر مربوط به بافت فرسوده و 300 هزار نفر مربوط به احداث واحد جدید است البته تعدادی از افراد به صورت خودمالکی و با در اختیار دریافت زمین از حدود دو سال قبل کارها را شروع نموده اند.

تا کنون 240 هزار نفر از 300 هزار نفر معین تکلیف شده اند. بدین صورت که یا از حدود دو سال قبل به آنها زمین داده شده که در حال ساخت هستند یا 40 میلیون تومان را در قالب ثبت نام واریز نموده اند. حدود 60 هزار نفر باقی مانده اند که یا آورده را واریز ننموده، یا تکمیل ننموده اند که باید تا سرانجام آذرماه معین تکلیف شوند.

کارگزاران طرح اقدام ملی مسکن شامل ادارات کل راه و شهرسازی استانها، شهرهای جدید و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا سرانجام آذرماه فرصت داشتند اطلاع رسانی را کامل نمایند تا در ستاد وزارتخانه بعد از سرانجام آذرماه، ظرفیت های خالی شناسایی و برای آنها جایگزین انتخاب گردد.

مسکن ملی در یک نگاه

شهریوماه 1398 طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس جمهور کلنگ زنی شد. اولین واحدها از این پروژه 400 هزار واحدی به تعداد 11 هزار و 560 واحد در روز یکم آبان ماه 1399 به دستور رئیس جمهور افتتاح شد.

این پروژه به وسیله آورده متقاضیان و 100 میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود 18 درصد ساخته می گردد. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود 40 میلیون تومان است.

میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین برآورد از هزینه های تابستان 1399 به متری 2.7 میلیون تومان می رسد.

ثبت نام مرحله اول به سرانجام رسیده و متقاضیان واجد شرایط برای بارگذاری مدارک خود باید به سامانه tem.mrud.ir مراجعه نمایند.

مهلت بارگذاری مدارک و افتتاح حساب، سرانجام مهر ماه اعلام شده بود که تا سرانجام آذرماه تمدید شد. در صورت عدم واریز وجه یا انصراف متقاضیان اولیه، افرادی از لیست رزرو جایگزین آنها می شوند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 799

به "امروز آخرین فرصت برای تکمیل موجودی مسکن ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امروز آخرین فرصت برای تکمیل موجودی مسکن ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید