احتمال تحریم شرکت های آلمانی فعال در پروژه گازی روسیه می رود

به گزارش ساری فان، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال از کوشش دولت بایدن برای آماده سازی فهرست رسمی شرکت های دخیل در پروژه خرید گاز از روسیه موسوم به نورد استریم 2 جهت اعمال تحریم های احتمالی علیه آنها اطلاع داد.

احتمال تحریم شرکت های آلمانی فعال در پروژه گازی روسیه می رود

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

این نشریه امروز با انتشار مطلبی تحت این عنوان نوشت: یک مقام آلمانی که نام وی فاش نشده اعلام نموده که دولت آمریکا مذاکراتی را با برلین در راستای آینده پروژه نورد استریم 2 شروع نموده و پیغام تهدید آمیز مبتنی بر احتمال قرار دریافت شرکت های دخیل در ساخت این پروژه در فهرست تحریم واشنگتن را به طرف آلمانی منتقل نموده است.

گفتنی است بر اساس اعلام قبلی کاخ سفید، امروز سه شنبه آخرین فرصت کناره گیری شرکت های فعال در پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 از این پروژه بوده که در صورت امتناع این شرکت ها، از نظر دولت آمریکا آنها تحریم های این کشور علیه پروژه مذکور را نقض نموده و در فهرست تحریم های واشنگتن قرار خواهند گرفت.

دولت بایدن از زمان روی کار آمدن تا کنون، چند بیانیه در مورد پروژه خط لوله گاز نورد استریم 2 صادر نموده و ماه گذشته نیز جن ساکی، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید خاطرنشان کرد رئیس جمهور بایدن، این پروژه را توافقی بد برای اروپا دانسته و به دنبال مذاکره با شرکای اروپایی خود در راستای پا پس کشیدن از این پروژه است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 920

به "احتمال تحریم شرکت های آلمانی فعال در پروژه گازی روسیه می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال تحریم شرکت های آلمانی فعال در پروژه گازی روسیه می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید