اتفاق عجیب در گروه بندی مشاغل باشگاه های ورزشی

به گزارش ساری فان، بر اساس گروه بندی نو مشاغل مرتبط با فعالیت باشگاه های ورزشی که از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی تهیه شده و به تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده نشانی از مدارس فوتبال نیست!

اتفاق عجیب در گروه بندی مشاغل باشگاه های ورزشی

به گزارش خبرنگاران، بر اساس آخرین اصلاحیه طرح مدیریت هوشمند محدودیت های متناسب با شرایط و فرایند بیماری کووید 19 در شهرهای کشور (مصوبه پنجاه و دومین جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا، مورخ 20 دی 99 و پیوست تصویر نامه شماره 183165 مورخ 99/11/18 فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا و ابلاغیه اتاق اصناف ایران به اتاق های اصناف سراسر کشور در مورخ 99/11/25 به شماره نامه 7/241/14861) مشاغل گروه یک (مجاز به فعالیت در تمامی شهرستان ها حتی در شرایط قرمز)، مشاغل گروه دو (مجاز به فعالیت در شهرهای نارنجی)، مشاغل گروه سه (مجاز به فعالیت در شهرهای زرد) و مشاغل گروه چهار (مجاز به فعالیت تنها در شهرهای آبی) هستند.

گروه بندی مشاغل مرتبط با فعالیت باشگاه های ورزشی

طبق بازنگری و ویرایش طرح جامع هوشمند محدودیت، لیست تغییرات ایجاد شده در گروه بندی مشاغل مرتبط با فعالیت باشگاه های ورزشی گروه اول شامل استخر روباز، تیراندازی (اهداف پروازی، فضای باز)، تیروکمان، چوگان، دوومیدانی، سوارکاری، قایقرانی (به جز دراگون بوت)، کوهنوردی، موتورسواری و اتومبیل رانی، دوچرخه سواری است.

گروه دوم را بدنسازی و پرورش اندام، اسکی، بولینگ و بیلیارد، تنیس روی میز (داخل سالن)، شمشیربازی (سالنی)، ورزش های سه گانه، تیراندازی سالنی، بدمینتون، فوتبال سالنی، ورزش های روستایی (سالنی)، والیبال (سالنی) قایقرانی دراگون بوت تشکیل می دهد و گروه سوم شامل انجمن ورزش های رزمی، بوکس (سالنی) شنا (استخرهای سرپوشیده و پارک های آبی) تکواندو (سالنی) جانبازان و معلولین، ژیمناستیک (سالنی) هاکی(سالنی) کاراته (سالنی) کبدی (سالنی) کشتی (سالنی) کونگ فو و هنرهای رزمی (سالنی) نابینایان، ناشنوایان، نجات غریق (سالنی) ورزش های رزمی، ووشو (سالنی) و ورزش های زور خانه ای (سالنی) می شود.

جای خالی مدارس فوتبال

به تازگی فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام نموده پس از کار کارشناسی و پیگیری های مداوم در جهت بازنگری در لیست فعالیت باشگاه های ورزشی در نهایت با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان، این مهم به تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده گروه بندی نو اعلام شده است.

نکته قابل تامل اینکه مطابق گروه بندی نو مشاغل مرتبط با فعالیت باشگاه های ورزشی، هرچند شرایط فعالیت فوتبال سالنی هم تعیین شده اما در رابطه با مدارس فوتبال هیچ مطلبی اسم نشده است و تعیین نیست که مدارس فوتبال در کدام گروه مشاغل باشگاه های ورزشی قرار می گیرند! موضوعی که با توجه به حضور در فصل تابستان و هجوم بسیاری از خانواده ها برای نام نویسی فرزندانشان به منظور حضور در مدارس فوتبال جای سوال دارد و ابهام در خصوص نحوه فعالیت مدارس فوتبال به این مورد باز می شود که گروه فعالیت مدارس فوتبال در مشاغل ورزشی تعیین نبوده و معلوم نیست که نحوه فعالیت آن ها در شهرهای کشور از نظر رنگ بندی کرونا چگونه است؟

پیش از این از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی به ایسنا اعلام شده بود که مدارس فوتبال صرفا در شهرهای زرد رنگ از نظر شیوع ویروس کرونا امکان و مجوز فعالیت دارند و بازگشایی و فعالیت آن ها در شهرهای با رنگ نارنجی و قرمز غیرقانونی است. چندی پس از آن اما فدراسیون فوتبال با ارسال نامه ای به هیات فوتبال استان های سراسر کشور اظهار داشت فعالیت مدارس فوتبال کشور با رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی بلامانع است؛ نامه ای که در آن نسبت به فعالیت مدارس فوتبال در شهرهایی که از نظر رنگ بندی به دلیل شیوع ویروس متفاوت هستند، اشاره ای نشده بود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1118

به "اتفاق عجیب در گروه بندی مشاغل باشگاه های ورزشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتفاق عجیب در گروه بندی مشاغل باشگاه های ورزشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید