آیا مواد غذایی ارگانیک سالم تر هستند؟

به گزارش ساری فان، در جریان یک نظرسنجی سراسری اجرا شده به وسیله Consumer Reports که 2224 فرد بزرگسال امریکایی در پاسخ دهی به پرسش های آن شرکت داشتند 42 درصد گفتند که فکر می نمایند غذا های ارگانیک مغذی تر بوده و 66 درصد فکر می کردند که مواد غذایی ارگانیک برای محدود کردن قرار گرفتن در معرض آفت کش ها یا کود ها بهتر هستند.

آیا مواد غذایی ارگانیک سالم تر هستند؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از واشنگتن پست، چه چیزی حقیقت دارد؟ قوانین استفاده از برچسب USDA Organic در امریکا که نشان ارگانیک بودن مواد غذایی است شامل عدم استفاده از بیشتر آفت کش ها و کود های مصنوعی است. مواردی از آفت کش ها و کود های مصنوعی که مجاز می باشند شدت نظارت شده بوده و تنها زمانی اجازه استفاده از آن وجود دارد که روش های دیگر ناموفق بوده و باید نشان داده گردد که برای سلامتی مصرف نمایندگان ایمن می باشند. هم چنین، مواد غذایی ارگانیک بدون ارگانیسم های اصلاح ژنتیکی یا تابش یونیزه نماینده که گاهی برای کنترل آفات استفاده می گردد رشد نموده و پرورش داده می شوند.

مواد غذایی به عنوان نسخهزندگی سالم

بر اساس تعریف وزارت کشاورزی ایالات متحده برای فراوری مواد غذایی ارگانیک از جمله گوشت، طیور، لبنیات یا تخم مرغ به حیوانات تنها خوراک ارگانیک و بدون آنتی بیوتیک یا هورمون های اضافه شده داده می گردد. با این وجود، زمانی که صحبت از فواید مواد غذایی ارگانیک به میان می آید واقعیت و افسانه چیست؟

در ادامه به چهار پرسش رایج درباره مواد غذایی ارگانیک پاسخ داده خواهد شد:

1-آیا مواد غذایی ارگانیک سالم تر هستند؟

بستگی دارد. به طور کلی، پروتئین، چربی و کربوهیدرات ها مانند غذا های معمولی هستند. تغییرات محتوای ویتامین و مواد معدنی نیز بسیار ناچیز است. تجزیه و تحلیل 343 مطالعه در سال 2014 میلادی که در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد نشان داد که محصولات ارگانیک حاوی سطوح بالاتری از آنتی اکسیدان های مقابله نماینده با بیماری نسبت به محصولات معمولی هستند. نتایج مطالعات دیگر هیچ تفاوت قابل توجهی را نشان ندادند.

واقعیت ان است که وارد کردن محصولات چه معمولی و چه ارگانیک از راه دور می تواند تاثیر بدی بر مواد مغذی داشته باشد. ایالات متحده مواد غذایی ارگانیک را از بسیاری از کشور ها وارد می نماید. امریکا در سال 2021 میلادی مواد غذایی ارگانیک را تقریبا از 100 کشور دنیا وارد نموده بود.

2-آیا برای فراوری مواد غذایی ارگانیک آفت کش کم تری به کار رفته است؟

بله، مطالعه محدودی که حاصل تحقیقات محیطی در سال 2019 میلادی بود نشان داد افرادی که از یک رژیم غذایی خود را از رژیم معمولی به رژیم غذایی ارگانیک تغییر می دهند سطوح پایین تری از متابولیت های آفت کش در ادرارشان دارند. علیرغم آن که آن چه ما در خصوص مضرات آفت کش های مصنوعی می دانیم محدود است آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده می گوید قرار گرفتن در معرض آفت کش های کشاورزی با آسم، برونشیت، پارکینسون و بعضی از سرطان ها به همراه لنفوم غیر هاجکین (نوعی سرطان خون) مرتبط است.

در سال 2020 میلادی منتشر شد خطر بالاتر مرگ به هر دلیلی و بعلاوه بیماری قلبی عروقی را در افرادی که بالاترین سطح متابولیت های آفت کش پیرتروئید را در ادرار داشتند گزارش کرد. نتایج بعضی پژوهش ها نشان می دهند بچه هایی که بیش تر در معرض بعضی از آفت کش ها قرار می گیرند بیش تر به اختلال کمبود توجه - بیش فعالی مبتلا می شوند و آفت کش های مصنوعی ممکن است سیستم های غدد درون ریز ما را که مسئول تنظیم هورمون هستند مختل نمایند.

3-آیا آفت کش ها برای محیط زیست مضر هستند؟

بله، آفت کش ها و کود های مصنوعی می توانند به خاک آسیب رسانده و آب را آلوده نمایند. بسیاری از آفت کش ها و اشکال مصنوعی کود اگر مدیریت و تنظیم نشوند اغلب بر آب و حتی ماهی ها تاثیر می گذارند. کود مبتنی بر نیتروژن که اغلب در کشاورزی معمولی استفاده می گردد عامل اصلی آلودگی هوا و آب است. با این وجود، بعضی از کود های آلی با محیط زیست سازگارتر هستند.

4-آیا حیوانات آنتی بیوتیک دریافت می نمایند؟

به طور کلی، خیر. به استثنای جوجه ها و بوقلمون هایی که هنوز در تخم مرغ و در اولین روز زندگی خود هستند. با این وجود، آنتی بیوتیک های معمول هنوز به طور گسترده در گوشت گاو و طیور معمولی استفاده می گردد که می تواند منجر به عفونت های مقاوم به آنتی بیوتیک گردد. این بدان معناست که عفونت هایی (در حیوانات و افراد) که پیش تر براحتی درمان می شدند ممکن است دارای ظرفیت بالقوه جدی و حتی تهدید نماینده زندگی باشند. زمانی که صحبت از حیوانات مزرعه می گردد قوانین ارگانیک از پرورش دهندگان می خواهد که حیوانات در تمام طول سال به فضای باز دسترسی داشته باشند و در زمین های ارگانیک پرورش یابند و حیوانات چرا نماینده مانند گاو دست کم 120 روز در سال به مراتع ارگانیک دسترسی داشته باشند.

منبع: فرارو
انتشار: 3 شهریور 1401 بروزرسانی: 3 شهریور 1401 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1534

به "آیا مواد غذایی ارگانیک سالم تر هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا مواد غذایی ارگانیک سالم تر هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید