آموزش قدم به قدم شیرینی(کوکی) مخملی قلبی؛ برترین ایده ولنتاینی❤

به گزارش ساری فان، شیرینی قرمز مخملی مخصوصا اگه به شکل قلب باشه برای مناسبت هایی مثل ولنتاین و سالگرد ازدواج و… بسیار مناسبه. این کوکی های خوشگل و خوشمزه رو می تونیم در طرح های مختلف درست کنیم و برای شیرینی عید هم گزینه خوبی هستن. این شیرینی ها بخاطر رنگ قرمز و مخملی خوشگلی که دارن بسیار مجذوب کننده و چشمگیرن. با یاری این اموزش، می تونید این شیرینی های قلبی مجذوب کننده رو خودتون توی منزل درست کنید.

آموزش قدم به قدم شیرینی(کوکی) مخملی قلبی؛ برترین ایده ولنتاینی❤

مواد لازم برای کوکی مخملی:

مواد لازم برای کوکی مخملی
کره125 گرم (به دمای محیط رسیده)
تخم مرغ25 گرم (به دمای محیط رسیده)
پودر قند65 گرم
رنگ ژله ای قرمزنصف قاشق چای خوری
آرد شیرینی پزی130 گرم
آرد نخودچی55 گرم
آرد برنج75 گرم
وانیلیک چهارم قاشق چای خوری
بکینگ پودرنصف قاشق چای خوری
شکلاتبه میزان لازم (برای تزیین)

طرز تهیه کوکی ولنتاینی:

کره و پودر قند الک شده رو با همزن میزنیم تا کرم رنگ و کشدار بشه؛ بعد تخم مرغ رو اضافه می کنیم. (یک عدد تخم مرغ رو داخل ظرفی بشکنین و با چنگال مخلوط کنین تا از حالت لختگی خارج بشه بعد وزن کنین و 25 گرم از اون رو جدا کنین و استفاده کنین)

بعد از تخم مرغ، وانیل رو اضافه می کنیم و کاملا مخلوط می کنیم. در مرحله بعد، رنگ ژله ای یا رنگ خوراکی که می تونید از قنادی ها تهیه کنید رو به مواد اضافه و مخلوط می کنیم. سعی کنین رنگ رو در دو مرحله اضافه کنین تا به رنگ دلخواهتون برسین! البته اینجا رنگ مورد نظرتون رو کمی پررنگ در نظر بگیرین؛ چون بعد از اضافه کردن آرد، رنگش متعادل میشه (سعی کنین از رنگ مایع استفاده نکنین بخاطر مایع بودن ممکنه کارتون رو خراب کنه).

حالا آرد سفید و بکینگ پودر رو به مخلوط اضافه کنید.

آرد برنج و آرد نخود چی رو اضافه میکنیم؛ کمی با همزن خاموش مخلوط کنین تا مواد به خورد هم برن و موقع روشن کردن همزن، آرد ها در هوا پخش نشن.

بعد همزن رو روشن کنین و مخلوط کنین؛ اول مواد به حالت پودری درمیاد و بعد خمیری میشه! این خمیر کاملا نرم و لطیفه. اگه خمیرتون لطیف و منسجم نبود کمی با دستتون ورز بدین تا لطیف و یکدست بشه (بیش از حد ورز دادن خمیر، باعث به روغن افتادن، خشکی و سفتی شیرینی میشه. فقط در حدی که خمیر منسجم و یکدست بشه و لطافت به دست بیاد کافیه).

روی میز کارتون کاغذ روغنی بذارین و خمیر رو با وردنه به ضخامت قالبی که دارین یا ضخامتی که میخواین، باز کنین و بعد با قالب دلخواهتون قالب بزنین. برای اینکه شیرینی ها بیشتر مناسب ولنتاین باشن، ما از قالب شکل قلب، استفاده کردیم.

بعد از قالب زدن شیرینی ها، میتونین شیرینی هاتون رو ساده نگه دارین یا داخل شکر یا داخل پودر ژله بغلتونین. من برخی از شیرینی ها رو ساده نگه داشتم و بقیه رو داخل شکر غلطوندم؛ شکر جلوه زیباتری به شیرینی میده. میتونین داخل پودر ژله هم بغلتونین. مثل شکر، دونه هاش روی شیرینی معین نمیشه ولی طعم خوبی به شیرینی میده و موقع خوردن، طعم ژله حس میشه. شیرینی ها رو توی سینی بچینین. به یاری ابزار فوندانت، وسط شیرینی ها گودی ایجاد کنید؛ اگه ابرار فوندانت ندارین از هر چیز مشابهی میتونین استفاده کنین مثل ته اتوماتیک و…

شیرینی ها رو داخل فر 160 درجه قرار بدین؛ تا زمانی که کمی زیرشون طلایی بشه و عطر شیرینی پخش بشه! ممکنه حدود 20 الی 30 دقیقه طول بکشه. اما زمان پخت توی فرهای مختلف متفاوته. حتما حواستون به این موضوع باشه؛ چون اگه زیاد تو فر بمونه خشک میشه. ممکنه موقع در آوردن از فر، روی شیرینی کمی حالت نرمی داشته باشه اما وقتی سرد شد بافت تردی به خودش میگیره که کاملا داخل دهن آب میشه.

اجازه بدین شیرینی هاتون کاملا خنک بشه. شکلات سفید رو به روش بن ماری (روی بخار آب) آب کنین و داخل قیف بریزین. داخل گودی شیرینی ها رو با شکلات سفید پر کنین. (به جای شکلات سفید میتونین از شکلات قهوه ای یا میوه ای و هر رنگ دلخواهی استفاده کنین)

امیدوارم این شیرینی های خوشگل و خوش طعم رو درست کنین و از آموزش مون راضی باشین.

شیرینی های خوشمزه و مجذوب کننده شما آمادست و میتونید اونارو توی ظرف دلخواه بچینید و از میل کردن اونا کنار یک فنجان چای لذت ببرید. هر کسی که حداقل یک بار شیرینی تهیه نموده به خوبی میدونه که اگر خمیر شیرینی به برترین نحو ممکن تهیه نشه یا خوب نپزه، زحمت بی فایده ای کشیده! بنابراین لازمه که در خصوص پخت شیرینی به نکات زیر توجه کنید.

نکات مهم پخت شیرینی:

  • استفاده از مواد اولیه مرغوب در تهیه شیرینی خانگی اهمیت بالایی داره؛ مراقب باشید تخم مرغ حتی الامکان تازه باشه و آردها هم مونده نباشن! اگر در شیرینی میخواین از مغزها مثل بادام، گردو، پسته و… بهره ببرید، دقت کنید مونده نباشن و بوی کهنگی ندن.
  • هنگام قالب زدن، اگر خمیر شیرینی به قالب شما چسبید، قالب رو داخل آرد فرو کنید و بعد یکبار به صفحه کار بزنید تا آرد های اضافه اون بریزه و بعد قالب بزنید.
  • برای اینکه شیرینی ها خرد نگردد، قبل از خنک شدن کامل آنها به شیرینی ها دست نزنید.
  • در تهیه شیرینی های خشک، میزان همزدن کره با شکر یا پودر قند بسیار مهم است و تاثیر زیادی در بافت شیرینی دارد باید آنقدر هم برنید تا پوک و کرم رنگ گردد.
  • قبل از آغاز پخت شیرینی یا کیک حتما یکبار دستور را کامل بخوانید تا وسط کار که مواد را مخلوط نموده اید، گیج نشوید. دستور بالا برای شیرینی های قلبی ولنتاینی رو میتونید برای مناسبت های دیگه و با قالب های متفاوت درست کنید. مثلا میتونید از طرح گل به یاری قالب پلاستیکی طرح دار بهره ببرید که شکل گل داره و روی شیرینی هم حفره خالی ایجاد میکنه. اگه قالب خاصی ندارین میتونین با یه قالب گرد ساده شیرینی ها رو قالب بزنین (یا به جای قالب از هر چیز گردی استفاده کنین مثل دهانه استکان کمر باریک که کوچیکه).
  • سایز قالب و ضخامت خمیر در زمان پخت شیرینی تاثیر داره. هر چه شیرینی بزرگتر و ضخامت آن بیشتر باشد زمان پخت بیشتره. اگر روی شیرینی شما پخت؛ اما وسط آن خمیر ماند، یعنی حرارت فر شما زیاد بوده. درجه حرارت فر های برقی، معمولا 10 الی 20 درجه پایین تر از دمای گفته شده در نظر گرفته میگردد.
  • اگر در شیرینی تان از کره یا روغن جامد استفاده می کنید دیگر احتیاجی به چرب کردن سینی فر نیست.
  • اگر برای تهیه شیرینی از پیمانه میزان گیری استفاده میکنید، حتما پیمانه را با قاشق پر کنید و هیچ گاه پیمانه را داخل آرد یا روغن فرو نبرید.
  • میزان گیری دقیق مواد اولیه خیلی مهمه و روی کیفیت شیرینی تاثیر میزاره. مخصوصا اگر تجربه زیادی توی شیرینی پختن ندارین، حتما میزان ها رو رعایت کنید. این مورد برای تخم مرغ خیلی مهمه؛ چون میزان و وزن تخم مرغ ها متفاوته، اگر در دستور العمل ها میزان وزنی تخم مرغ داده شده، ابتدا آن را به آرامی هم زده و سپس میزان مورد احتیاج را وزن و جدا می کنیم.
  • دمای ذکر شده برای برخی مواد اولیه خیلی مهمه. مثلا اگر در دستور گفته شده : مواد اولیه به دمای محیط رسیده باشند سعی کنید حتما این موارد رو رعایت کنید.

شیرینی مخملی قرمز انتخاب مناسبی برای ولنتاین، عید و سایر مناسبت های ویژه است. بریا این مناسبت های میتوانید دستور تهیه ژله سورپرایز قلبی را نیز مشاهده کنید. این شیرینی رو میتونید در رنگ های دلخواه تهیه کنید. امیدواریم از این آموزش لذت برده باشید. سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید.

منبع: اُکالا
انتشار: 29 آذر 1400 بروزرسانی: 29 آذر 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1306

به "آموزش قدم به قدم شیرینی(کوکی) مخملی قلبی؛ برترین ایده ولنتاینی❤" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش قدم به قدم شیرینی(کوکی) مخملی قلبی؛ برترین ایده ولنتاینی❤"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید