آمریکا: با برنامه جهانیِ ساخت واکسن کرونا همراهی نمی کنیم

به گزارش ساری فان، کاخ سفید روز گذشته بیان کرد: ایالات متحده در کوشش بین المللی برای فراوری و توزیع واکسن کرونا شرکت نخواهد کرد، چرا که این برنامه با سازمان جهانی بهداشت (WHO) مرتبط است.

آمریکا: با برنامه جهانیِ ساخت واکسن کرونا همراهی نمی کنیم

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش ایسنا، این تصمیم که در یک مرحله حساس در واکنش به همه گیری کرونا با بیش از شش میلیون مبتلا در آمریکا گرفته شده است، این کشور را از 170 کشور حاضر در برنامه کواکس با هدف کوشش برای دسترسی جهانی به یک واکسن موثر در برابر کرونا جدا و منزوی نموده است.

در عین حال سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای مدعی شد: با این حال ایالات متحده به همکاری شرکای بین المللی خود ادامه خواهد داد تا از شکست کروناویروس اطمینان حاصل گردد و این کشور از هیچ گونه هزینه ای برای حصول اطمینان از اینکه هر واکسن جدیدی بالاترین استاندارد FDA را کسب نموده و جان افراد را نجات خواهد داد، دریغ نمی کند.

بنابر گزارش ها، دو واکسن کرونا ساخته شده توسط Moderna و Pfizer / BioNTech در فاز سوم آزمایش در ایالات متحده هستند و انتظار می رود دو واکسن دیگر آزمایشات فاز سوم خود را تا اواسط سپتامبر شروع نمایند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور که مدت هاست از اتحادیه ها و نهادهای جهانی گریزان است، به دلیل افزایش انتقادها نسبت به دولت خود در خصوص نحوه مقابله با همه گیری، به طور فزاینده ای دیگران از جمله سازمان جهانی بهداشت را مقصر دانسته است.

در ماه ژوئیه دولت ترامپ به کنگره و سازمان ملل گفت که ایالات متحده رسماً از سازمان جهانی بهداشت خارج می گردد.

بنا بر گزارش سی ان ان، این کناره گیری که از ژوئیه سال آینده اجرایی می گردد، انتقاد قانونگذاران دو حزب، انجمن های پزشکی، سازمان های مدافع و متحدان خارج از کشور را به همراه داشته است. جو بایدن، نامزد انتخابات ریاست جمهوری دموکرات، پیش از این متعهد شد که در صورت انتخاب روز اول خود این تصمیم را لغو کند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 629

به "آمریکا: با برنامه جهانیِ ساخت واکسن کرونا همراهی نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا: با برنامه جهانیِ ساخت واکسن کرونا همراهی نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید