شروع اجرای آزمایشی طرح کنترل هوشمند کرونا از 2 هفته آینده در قزوین

به گزارش ساری فان، عضو کمیته علمی کشوری کرونا از اجرای آزمایشی طرح کنترل هوشمند کرونا در استان قزوین از 2 هفته آینده اطلاع داد.

شروع اجرای آزمایشی طرح کنترل هوشمند کرونا از 2 هفته آینده در قزوین

به گزارش خبرنگاران، دکتر مصطفی قانعی با اشاره به جزئیات طرح کنترل هوشمند کرونا، اظهار کرد: با کوشش 2 ساله شرکت های دانش بنیان در حوزه زیر ساخت یک فناوری اطلاعات هوشمند و مدیریت خوبی که در وزارت کشور انجام شد، سامانه ای راه اندازی کردیم که به شکل هوشمند تمام بانک های اطلاعاتی، ترددها، ورود و خروج از کشور و تمام سامانه های اطلاعاتی به آن متصل می گردد.

وی اضافه نمود: این سامانه اطلاعاتی قادر است این نوید را به کسانی که واکسن زده اند و ناقل ویروس نیستند بدهد که اجازه داشته باشند کسب و کارها را بازگشایی نمایند. این سامانه نویدی برای باز شدن اقتصاد و مهار کرونا را در پی دارد و برای این کار تمام ارگان ها مشارکت می نمایند. قرار است این سامانه به صورت آزمایشی طی یک یا دو هفته آینده در استان قزوین شروع به کار کند و اگر نتایج موفقیت آمیزی داشت وارد مرحله کشوری شده و در کل کشور اجرا گردد. امیدواریم طی 2 الی 3 ماه آینده نتایج خوبی به ستاد ملی کدونا ارائه گردد.

وی با اشاره به ردیابی افراد کرونایی تاکید نمود: در باز کردن کلیه فعالیت های مالی که به علت کرونا به طور عمومی بسته بود، در حال حاضر صاحب کسب و کارهایی که دو دوز واکسن را دریافت نموده باشند می توانند به فعالیت مالی خود ادامه دهند. برای تشخیص تزریق 2 دوز واکسن افراد، شرکت های دانش بنیانی وجود دارد که با ساخت دستگاه هایی که مبتنی بر سامانه های تشخیصی بسیار سریع هستند می توانند اطلاعات افرادی را که ناقل هستند و یا دو دوز واکسن را دریافت نموده اند در آنها ثبت نمایند. از طرفی این سامانه به شکل هوشمند تمام نقاط ورودی و خروجی مراکز عمومی از باشگاه ها گرفته تا ورودی و خروجی شهر ها را کنترل می نماید.

وی اضافه نمود: برای این سامانه دیگر کسی جایی ثبت نام نمی نماید و کدی دریافت نمی نماید بلکه بر اساس قدرت این سامانه عمل می گردد و برای ثبت اطلاعات افراد سالم و افرادی که دو دوز واکسن را تزریق کردند احتیاج به ثبت نام در سایت و دریافت کارت نیست بلکه بر اساس قدرتی که این سامانه دارد اطلاعت آزمایشگاهی آن در این سامانه ثبت می گردد و مبانی تردد فرد ردیابی شده و به آن اجازه تردد داده می گردد.

قانعی تاکید نمود: کسانی هم که واکسن تزریق نکردند و هم ناقل بیماری هستند این سامانه آنها را هم ردیابی نموده و اجازه تردد و یا کسب و کار به آنها نخواهد داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1234

به "شروع اجرای آزمایشی طرح کنترل هوشمند کرونا از 2 هفته آینده در قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع اجرای آزمایشی طرح کنترل هوشمند کرونا از 2 هفته آینده در قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید