9 ماه زندان برای یک میلیاردر آمریکایی، دلیل: رشوه برای ورود فرزندان به دانشگاه

به گزارش ساری فان، فیلیسیتی هافمن بازیگر سریال کدبانوهای درماندهبه عنوان فردی ثروتمند در تقلب سراسری ورود به دانشگاه نقش داشته است.

9 ماه زندان برای یک میلیاردر آمریکایی، دلیل: رشوه برای ورود فرزندان به دانشگاه

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای دانشجویی استرالیا برای ایرانیان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

یک میلیاردر آمریکایی به جرم کلاه برداری و رشوه دادن برای ورود 5 فرزندش به دانشگاه های خوب آمریکا به 9 ماه زندان محکوم شد.

اداره حقوقی ناحیه ماساچوست در این باره گفت: داگلاس هاج با خرید امتیاز جعلی ورزشی برای فرزندانش، آنها را به دانشگاه های معتبر فرستاده و در این راه بیش از یک میلیون دلار رشوه داده است.

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان ان، این مدیرعامل بازنشسته در 10 سال گذشته بیش از 850 هزار دلار رشوه داد تا فرزندانش به دانشگاه های خوب آمریکا بروند.

تا کنون بیش از 35 نفر از والدین ثروتمند آمریکایی با چنین پرونده هایی روبرو شده اند.

پیش از این دادستانی ناحیه ماساچوست آمریکا خواهان 24 ماه زندان برای داگلاس هاج شده بود.

با این وجود میلیاردر آمریکایی با محکومیت 9 ماهه خود رکورد دیگر پدر ثروتمند آمریکایی را شکست. توبی مک فارلین یک میلیاردر در صنعت بیمه آمریکا، در نوامبر گذشته به دلیل سوء استفاده و رشوه برای فرستادن فرزندش به دانشگاه به 6 ماه حبس محکوم شده بودد

داگلاس هاج میلیاردر آمریکایی در حال خروج از دادگاه فدرال- او به دلیل پرداخت رشوه برای ورود 5 فرزندش به دانشگاه های معتبر محکوم شد/ عکس: getty images

فیلیسیتی هافمن بازیگر سریال کدبانوهای درمانده نیز به عنوان یک سلبریتی و فرد ثروتمند در تقلب سراسری ورود به دانشگاه نقش داشته است.

او با پرداخت رشوه 15 هزار دلاری کوشش کرد تست های نادرست دخترش در آزمون ورودی را تصحیح کند. پس از لو رفتن این ماجرا وی به 2 هفته حبس و 250 ساعت کار در زمینه خدمات اجتماعی محکوم شد.

توضیح عکس: فیلیسیتی هافمن بازیگر آمریکایی سریال کدبانوهای درمانده نیز به دلیل رشوه در ورود دخترش به دانشگاه به دو هفته حبس محکوم شد/ عکس: لس آنجلس تایمز

بنا بر گفته های دادستانی، رشوه های میلیاردر آمریکایی داگلاس هاج در 10 سال گذشته باعث شد تا دو فرزند وی به عنوان دانشجوی مستعد تنیس در دانشگاه جرج تاون و دو فرزند دیگرش به عنوان پدیده های مستعد فوتبال در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی پذیرفته شوند.

فرزند پنجم او نیز با رشوه و به عنوان مستعد فوتبال آمریکایی به دانشگاه لویلا ماری مونت رفت.

ورزش حرفه ای در آمریکا در بسیاری موارد از تیم های دانشگاهی این کشور تغذیه می گردد و به همین علت ورزشکار بودن و سابقه ورزشی معتبر داشتن یکی از امتیازات مهم برای درخواست پذیرش در دانشگاه های معتبر آمریکاست.

شرکت مشاور آقای هاج و دیگر ثروتمندان آمریکایی در سال های گذشته با رشوه به مربیان ورزشی سابقه درخشانی را برای متقاضیان تهیه می کرد. این شرکت همچنین با پرداخت رشوه به تیم ثبت نام و گزینش دانشگاه آنها را به پذیرش دانشجویان ترغیب می کرد.

هاج در ابتدا اتهامات مطرح شده علیه خود را رد کرد اما در ماه اکتبر پذیرفت که در کلاه برداری و پولشویی دست داشته است.

--

بیشتر بخوانید:

فساد فساد است و محکوم، چه سلبریتی باشد چه دوست ما

بازداشت همسر وزیر سابق دادگستری کره جنوبی/ اتهام: اعمال نفوذ برای ورود دخترش به دانشگاه

بازیگران آمریکایی در میان متهمان پرونده تقلب دانشگاهی/ 2 متهم ایرانی تبار هستند

--

منبع: عصر ایران
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 203

به "9 ماه زندان برای یک میلیاردر آمریکایی، دلیل: رشوه برای ورود فرزندان به دانشگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 ماه زندان برای یک میلیاردر آمریکایی، دلیل: رشوه برای ورود فرزندان به دانشگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید