500 واحد مسکونی برای معلولان خراسان جنوبی درحال اجرا است

به گزارش ساری فان، خبرنگاران: مدیرعامل مسکن معلولان بهزیستی خراسان جنوبی گفت: تا به امروز تعداد 254 واحد مسکونی از مجموع واحدهای مسکن به بهره برداری رسیده و تعداد 500 واحد دیگر نیز در حال انجام است.

500 واحد مسکونی برای معلولان خراسان جنوبی درحال اجرا است

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

سیدعلی قاسمی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران در بیرجند، اظهار کرد: اگر این فرایند ادامه پیدا کند تا دو سال آینده مشکل سرپناه برای این قشر جامعه وجود ندارد.

وی به انتظارات معلولان از مسئولان اشاره نمود و اضافه نمود: اگر مسئولان حداقل سهمیه های مصوب دولت را اجرایی و عملیاتی نمایند قسمت زیادی از مسائل معلولان در جامعه حل می گردد.

مدیرعامل مسکن معلولان بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه مصوباتی توسط دولت برای حل مشکل اشتغال نابینایان تصویب شده است، توضیح داد: این مصوبات در خراسان جنوبی به خوبی اجرا شده و استخدام های زیادی بر اساس این مصوبات انجام گرفته است.

قاسمی اضافه نمود: جایگزینی اپراتورهای اتوماتیک در ادارات به جای انسان را سبب از دست رفتن بسیاری از فرصت های شغلی برای معلولان شده است.

وی مشکل مسکن را از جمله مسائل همه مردم به ویژه معلولان مطرح نمود و گفت: احتیاجهای معلولان با مردم عادی جامعه هیچ فرقی نمی کند.

مدیرعامل مسکن معلولان بهزیستی خراسان جنوبی همچنین ازدواج را از دیگر مسائل معلولان عنوان و توضیح داد: با نگاهی که در جامعه نسبت به معلولان وجود دارد ازدواج برای این قشر جامعه بسیار سخت شده است و این احتیاج به فرهنگ سازی در این زمینه دارد.

قاسمی اظهارکرد: درست است که معلولان بخشی از توانایی های خود را از دست داده اند ولی خداوند توانایی های دیگری در این افراد قرار داده تا این کمبود در آنها جبران گردد.

ق

احتیاجهای معلولان با مردم عادی هیچ فرقی ندارد

مدیرعامل مسکن معلولان بهزیستی خراسان جنوبی جایگزینی اپراتورهای اتوماتیک در ادارات به جای انسان را سبب از دست رفتن بسیاری از فرصت های شغلی برای معلولان مطرح نمود.

سیدعلی قاسمی امروز در گردهمایی نابینایان و کم بینایان بیرجند که در محل کتابخانه عمومی محمدتقی کریم پور برگزار گردید، گفت: احتیاجهای معلولان با مردم عادی جامعه هیچ فرقی نمی کند.

وی با بیان این که مشکل مسکن از جمله مسائل همه مردم به ویژه معلولان است،توضیح داد: بهزیستی برای برطرف این مشکل ساخت 750 واحد مسکن را برای معلولان در بیرجند را در راستای کار خود قرار داده است.

بهره برداری از 254 واحد مسکن برای معلولان

مدیرعامل مسکن معلولان بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: تا به امروز تعداد 254 واحد از مجموع واحدهای مسکن به بهره برداری رسیده است و 500 واحد دیگر نیز در حال انجام است.

قاسمی اضافه نمود: اگر این فرایند ادامه پیدا کند تا دو سال آینده مشکل سرپناه برای این قشر جامعه وجود ندارد.

وی به انتظارات معلولان از مسئولان اشاره نمود و گفت: اگر مسئولان حداقل سهمیه های مصوب دولت را اجرایی و عملیاتی نمایند قسمت زیادی از مسائل معلولان در جامعه حل می گردد.

مدیرعامل مسکن معلولان بهزیستی خراسان جنوبی با بیان این که مصوباتی توسط دولت برای حل مشکل اشتغال نابینایان تصویب شده است، متذکر شد: این مصوبات در استان خراسان جنوبی به خوبی اجرا شده است و استخدام های زیادی بر اساس این مصوبات انجام گرفته است.

قاسمی به جایگزینی اپراتورهای اتوماتیک در ادارات به جای انسان اشاره نمود و گفت: این امر سبب شده است که بسیاری از فرصت های شغلی برای نابینایان از دست برود.

وی همچنین ازدواج را از دیگر مسائل معلولان مطرح نمود و اضافه نمود: با نگاهی که در جامعه نسبت به معلولان وجود دارد ازدواج برای این قشر جامعه بسیار سخت شده است و این احتیاج به فرهنگ سازی در این زمینه دارد.

مدیرعامل مسکن معلولان بهزیستی خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: درست است که معلولان بخشی از توانایی های خود را از دست داده اند ولی خداوند توانایی های دیگری در این افراد قرار داده تا این کمبود در آنها جبران گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 262

به "500 واحد مسکونی برای معلولان خراسان جنوبی درحال اجرا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "500 واحد مسکونی برای معلولان خراسان جنوبی درحال اجرا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید