گام عظیم چین در فراوری واکسن کرونا

به گزارش ساری فان، یک شرکت چینی پیروز شد مجوز انجام آزمایشات بالینی یک واکسن برای درمان ویروس کرونا را دریافت کند.

گام عظیم چین در فراوری واکسن کرونا

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، چین به یک شرکت فراوری کننده واکسن ویروس کرونا مجوز انجام آزمایشات بالینی را صادر کرد.

شرکت محصولات شیمیایی چونگ کینگ ژیفی امروز (سه شنبه) با اعلام این خبر گفت که مجوز شروع آزمایشات بالینی را از دولت چین دریافت نموده است.

محققان و شرکتهای چینی درحال آزمایش شش واکسن احتمالی درمان ویروس کرونا در مرحله بالینی هستند و بیش از ده ها واکسن در سراسر دنیا در مراحل آزمایشی برای درمان ویروسی قرار دارند که تا کنون منجر به مرگ بیش از 470 هزار نفر شده است.

با وجود آزمایشات گسترده هیچ یک از این واکسن ها تا کنون پیروز به عبور از مرحله سوم آزمایشات بالینی، مرحله ای حساس و ضروری برای ورود به بازار مصرف نشده اند.

اخیرا سومیا سوامیناتان دانشمند ارشد سازمان دنیای بهداشت اظهار داشت: دست کم 200 نوع واکسن کووید-19 در مرحله اکتشاف واقع شده است که حدود 10 نوع وارد مرحله آزمایش روی انسان شده و سه نوع از آن شامل واکسن چین به زودی وارد فاز سوم آزمایش بالینی می گردد.

سومیا سوامیناتان اشاره نمود که چین چند واکسن انتخابی دارد که نتایج آزمایشات بالینی آن ها در مرحله اول و دوم خوب و امیدوارکننده است.

ین دانشمند ارشد سازمان دنیای بهداشت در ادامه اضافه کرد: محتمل است پیش از انتها امسال، یک یا دو واکسن با نتیجه پیروز وجود داشته باشد. امیدواریم تا سال 2021 میلادی، 2 میلیارد کیت واکسن کووید-19 فراوری گردد.

از سوی دیگر تدروس آدهانوم، مدیر کل سازمان دنیای بهداشت روز دوشنبه هشدار داد که همه گیری بیماری کووید-19 در سطح دنیا در حال گسترش است.

به گفته مدیر کل سازمان دنیای بهداشت تنها طی هشت روز گذشته یک میلیون مورد ابتلای جدید به این بیماری همه گیر به ثبت رسیده است. این در حالی است که رسیدن موارد ابتلا به کووید-19 به یک میلیون مورد در ابتدای همه گیری این بیماری سه ماه طول کشیده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 490

به "گام عظیم چین در فراوری واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گام عظیم چین در فراوری واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید