تور مصر ارزان: کشف یکی از معبدهای خورشید گمشده در سفر مصر

به گزارش ساری فان، ایسنا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، کشف یکی از معبدهای خورشید گمشده در مصر صورت پذیرفت.

تور مصر ارزان: کشف یکی از معبدهای خورشید گمشده در سفر مصر

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور مصر ارزان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور مصر از قاهره، اهرام ثلاثه و ابوالهول دیدن کنید.

باستان شناسان اعلام کردند بقایای مکانی را پیدا نموده اند که گمان می رود یکی از معبدهای خورشید در مصر باشد که به اواسط قرن بیست و پنجم پیش از میلاد تعلق دارد.

یک گروه باستان شناسی بقایای این معبد را در حالی کشف کردند که زیر معبدی دیگر واقع در ابوغراب در 12 کیلومتری جنوب قاهره دفن شده بود.

در سال 1898، باستان شناسانی که در این مکان مشغول فعالیت بودند، معبد خورشید نیوسررع ، ششمین فرعون از دودمان پنجم مصر باستان را که در مصر بین سالهای 2400 تا 2370 پیش از میلاد حکومت می کرد، پیدا کردند.

اکتشافات نو اما نشان می دهد معبد خورشید نیوسررع بر روی بقایای یک معبد خورشید دیگر ساخته شده بود.

به گفته سرپرست پروژه باستان شناسی اخیر، باستان شناسان در قرن نوزدهم فقط بخش کوچکی از ساختمان زیر معبد را کشف و گمان کردند این فقط بخشی از ساختمان های قدیمی تر متعلق به همان معبد نیوسررع است. اما اکتشافات نو نشان می دهد ساختمانی کاملا متفاوت از معبد نیوسررع پیش از آن در همان محل ساخته شده است.

در جریان این پروژه اکتشافی اخیر، مهرهایی که نام فرمانروایان پیش از نیوسررع روی آنها حک شده به همراه بقایای ستون های سنگی کشف شده است.

معبد خورشید اولیه وسعت زیادی داشته اما نیوسررع به منظور ساخت معبد خورشید نوی این بنای اولیه را از بین برده است.

به گفته باستان شناسان، با اینکه این معبدها برای رع خدای خورشید ساخته می شدند اما فرمانرواها به وسیله این معبدها برای مشروعیت بخشیدن به قدرتشان و معرفی خودشان به عنوان تنها پسر خدای آفتاب در زمین استفاده می کردند.

شواهد تاریخی نشان می دهند در مجموع شش معبد خورشید ساخته شده اما تا به امروز فقط دو مورد از این معبدها کشف شده است. با توجه به همین شواهد میتوان دریافت تمامی این معبدهای خورشید در اطراف ابوغراب ساخته شده اند.

در مقایسه معبد خورشید نیوسررع و معبد خورشیدی که زیر آن کشف شده، میتوان دریافت معبد نیوسررع برخلاف معبد قدیمی تر که از آجر ساخته شده، با سنگ ساخته شده و وسعت بیشتری نیز دارد.

باستان شناسان امیدوارند با انجام تحقیقات بیشتر بتوانند هویت فرومانروایی را که معبد خورشید آجری را ساخته پیدا نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 11 آذر 1400 بروزرسانی: 11 آذر 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1287

به "تور مصر ارزان: کشف یکی از معبدهای خورشید گمشده در سفر مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مصر ارزان: کشف یکی از معبدهای خورشید گمشده در سفر مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید