کرونا در اروپا، از تشدید اوضاع در پرتغال تا ادامه مرگ های بالای هزار نفر در انگلیس

به گزارش ساری فان، وزارت بهداشت پرتغال با توجه به شیوع ویروس انگلیسی در این کشور از تشدید اوضاع در بیمارستان ها خبر داده است.

کرونا در اروپا، از تشدید اوضاع در پرتغال تا ادامه مرگ های بالای هزار نفر در انگلیس

با ما سفر کنید و با هزینه سفر به اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا و عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن همچنان در اروپا ادامه دارد.

کاهش محدودیت ها در ایتالیا

جدیدترین اخبار کرونایی از اروپا حاکی از آن است که ایتالیا اعلام نموده که از روز دوشنبه محدودیت های کرونایی را در بسیاری مناطق کاهش می دهد. این در حالی است که در بسیاری کشورهای اروپایی قواعد اروپایی همچنان حاکم است. این خبر را وزارت بهداشت ایتالیا اعلام نموده است.

ایتالیا واکسن آسترازنکا را برای همه سنین تایید نمی نماید

با وجود تایید واکسن انگلیسی-سوئدی آسترازنکا از طرف آژانس دارویی اروپا اما نهادهای ایتالیایی کاربرد این واکسن را برای سن های خاصی توصیه می نمایند. نهادهای بهداشتی ایتالیا این واکسن را برای افراد بین سنین 18 تا 55 سال توصیه نموده اند.

درخواست وزیر آلمانی برای تمدید قرنطینه سراسری

پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان هم از احتمال تمدید قرنطینه سراسری در کشور برای مهار کرونا خبر داده و در گفتگویی با روزنامه دی ولت آلمان تاکید نمود: طول دوران محدودیت و قرنطینه سراسری به میزان شیوع ویروس های جهش یافته در کشور بستگی دارد.

محدودیت های فعلی تا 14 فوریه در کشور آلمان شده اند و بعد از آن باید درباره تداوم و لغو آن تصمیم گیری گردد.

سران ایالات و دولت فدرال آلمان قرار است فردا (دوشنبه) نشستی ویدئویی را برگزار نمایند و در آن به مسائل موجود برای مهار کرونا از جمله مسئله واکسیناسیون بپردازند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

آلتمایر کاهش محدودیت ها را در شرایط فعلی بعید دانسته و گفت: ما در انگلیس دیده ایم که ویروس جهش یافته به سرعت منتشر شده است چرا که محدودیت های اعمال شده در این کشور به اندازه آلمان سختگیرانه نبود.

رئیس فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی هم تمدید قرنطینه را درخواست نموده است.

399 مرگ کرونایی روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از 11192 مورد جدید ابتلا به کرونا و 399 مورد مرگ کرونایی در عرض 24 ساعت در این کشور خبر داده است.

کاهش تمایل شهروندان آلمانی برای تزریق واکسن آسترازنکا

نتایج یک نظرسنجی هم نشان می دهد که بعد از بحث های شکل گرفته درباره واکسن شرکت انگلیسی- سوئدی آسترازنکا تردید شهروندان آلمانی درباره این واکسن به شدت افزایش پیدا نموده است.

بر اساس نظرسنجی که از طرف موسسه کانتار و به سفارش نشریه بیلد آلمان صورت گرفته است تنها 36 درصد شهروندان آلمانی اجازه می دهند با این واکسن علیه کرونا واکسینه شوند. 45 درصد هم این واکسن را رد می نمایند و 19 درصد هم آن را غیر مطمئن می دانند.

با وجود اینکه این واکسن از طرف آژانس دارویی اروپا برای همه اقشار شهروندان تایید شده است اما در آلمان تنها برای افراد زیر 65 سال توصیه می گردد.

نقض قواعد کرونایی از طرف شرکت های هواپیمایی آلمان

رئیس پلیس فدرال آلمان هم این انتقاد را به شرکت های هواپیمایی وارد می نماید که به قواعد و مقررات ضد کرونایی پایبند نیستند.

به گفته وی تنها در 6 روز گذشته حدود 600 مورد تخلفات از طرف این شرکت های هواپیمایی ثبت شده است. با وجود اعمال محدودیت ها همچنان مسافرانی از مناطق خطر کرونایی به آلمان وارد می شوند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

دولت آلمان از روز گذشته ورودهای هوایی از کشورهایی که ویروس جهش یافته انگلیسی در آن گسترش پیدا نموده را ممنوع اعلام نموده است.

کارل لایترباخ، از سیاستمداران حوزه بهداشت حزب سوسیال دموکرات و مشاوران دولت آلمان هم درباره عوارض طولانی مدت بیماران مبتلا به کرونا و دست کم دریافت آن هشدار داده است.

انجمن شورای ایالات اعلام نموده که پیامد بحران کرونا بسیاری از کلینیک ها در آلمان در معرض خطر اقتصادی قرار دارند.

تنها باغ وحش یونان در آستانه ورشکستگی

تنها باغ وحش یونان به دلیل زمستان کرونایی طولانی با مسائل اقتصادی زیادی روبرو شده و بنیانگذار و مدیر عامل این باغ وحش اعلام نموده است: در صورت تداوم شرایط موجود ما می توانیم تنها یک ماه دیگر این شرایط را تحمل کنیم. اینکه بعد از یک ماه اوضاع چگونه می گردد ما نمی دانیم.

حدود سه ماه است که پارک جانورشناسی در منطقه ای خارج از آتن به دلیل محدودیت های کرونایی تعطیل شده است. از آنجایی که حمایت های دولتی از این باغ وحش وجود نداشته و بازدید نماینده ای هم نداشته است پول برای تغذیه حدود 2 هزار حیوانی که در این باغ وحش وجود دارد کمتر می گردد.

تشدید اوضاع کرونایی در پرتغال

وزارت بهداشت پرتغال با توجه به شیوع ویروس انگلیسی در این کشور از تشدید اوضاع در بیمارستان ها خبر داده و گفت که هفت تخت خالی در بخش مراقبت های ویژه برای پذیرش بیماران کرونایی باقی مانده است.

وزارت بهداشت این کشور اعلام نموده که در کشور پرتغال که ویروس جهش یافته انگلیسی به شدت گسترش پیدا نموده تنها هفت تخت خالی در بخش های مراقبت های ویژه باقی مانده است.

بر این اساس از حدود 850 مورد از چنین تحت هایی که در بخش های مراقبت های ویژه برای بیماران کرونایی آماده شده بود 843 تخت پر شده است.

از صبح 21 ژانویه به دلیل شیوع گسترده کرونا همه مهد کودک ها، مدارس و دانشگاه ها در این کشور تعطیل شده اند. به گفته نخست وزیر پرتغال این محدودیت ها به مدت دو هفته در این کشور برقرار خواهد بود.

اتریش بعضی بیماران سخت کرونایی را از پرتغال پذیرش می نماید و ارتش آلمان هم به دلیل شرایط فاجعه بار این کشور به زودی پروازهای یاریی حامل پرسنل و تجهیزات پزشکی را به این کشور اعزام می نماید.

بر اساس گزارش های منتشر شده حدود 70 درصد پرسنل بیمارستان های این کشور به ویروس جهش یافته آلوده شده اند و کلینیک ها کاملا پر شده اند.

درخواست وزیر توسعه آلمان برای تامین واکسن برای کشورهای فقیر

وزیر توسعه آلمان با تاکید بر اینکه در حال حاضر 14 درصد ثروتمندترین مردم جهان 50 درصد واکسن ها را برای خود تامین نموده اند از اروپا خواست در راستای تامین اقتصادی واکسیناسیون برای کشورهای فقیر کوشش بیشتری کند.

242 مرگ روزانه کرونایی در فرانسه

نهادهای بهداشتی فرانسه هم در عرض 24 ساعت از ابتلای 24392 مورد جدید به کرونا و 242 مرگ کرونایی خبر داده اند.

ابراز تمایل آلمان برای استفاده از واکسن کرونای روسی و چینی

ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان هم در صورت تایید پیروز واکسن های روسی و چینی در اتحادیه اروپا با انجام واکسیناسیون گسترده در آلمان با این واکسن ها موافقت نموده و در گفتگویی با روزنامه فرانکفورترآلگماینه سایتونگ گفت: وقتی یک واکسن مطمئن و موثر است فرقی نمی نماید در کدام کشور فراوری شده باشد و طبیعتا می تواند در غلبه بر این بیماری یاری کند. مسئله مهم تایید منظم واکسن بر اساس قواعد اروپایی است.

روسیه روز آدینه گفت که در سه ماه دوم امسال میلادی می تواند حدود 100 میلیون دوز واکسن را برای اروپا تامین کند. به این ترتیب 50 میلیون نفر در اروپا می توانند با واکسن های روسی واکسینه شوند. در حال حاضر درخواست تایید واکسن اسپونتیک 5 به آژانس دارویی اروپا ارسال شده است.

اعتراضات سراسری در فرانسه

مجددا در فرانسه بسیاری از شهروندان روز گذشته علیه خشونت پلیس و آزادی رسانه به خیابان ها آمدند و اعتراض کردند.

اعتراضات روز شنبه در پاریس و بسیاری شهرهای دیگر همچنین علیه قانون جامع امنیت بود که دولت فرانسه برنامه ریزی نموده و بر اساس آن از این قرار است عکسبرداری و فیلمبرداری های تعیین از پلیس ممنوع و تحت مجازات قرار می گیرد.

دولت سعی دارد در چارچوب حمایت از پلیس، قانون امنیت جامع را تصویب کند که هرگونه فیلم برداری از خشونت پلیس را جرم تلقی می نماید.

تظاهرنمایندگان نگران محدود شدن آزادی های مطبوعاتی به واسطه این قانون هستند.

در بین معترضان روز گذشته در پاریس همچنین هواداران جنبش معروف موسوم به جلیقه زردها و افراد مخالف اقدامات و محدودیت های کرونایی برنامه ریزی شده از طرف دولت هم حضور داشتند.

یکی از معترضان گفت که من امروز به دو دلیل به خیابان آمده ام برای اعتراض به قانون امنیتی جامع و برای حمایت از فرهنگ.

وی گفت که بسیاری از مغازه ها باز شده اند، قطارها پر ازدحام است اما اماکن فرهنگی همچنان بسته است. در بین معترضان بعضی جوانان هم بودند که خواهان آزادی برگزاری مهمانی ها بودند.

موسسات فرهنگی نظیر خانه های سینما، سالن های تئاتر و موزه ها از ماه ها پیش به دلیل کرونا بسته هستند.

فرانسه از زمان آغاز بحران کرونا بیش از 75 هزار مرگ کرونایی را ثبت نموده و این کشور با توجه به گسترش ویروس های جهش یافته کرونا خود را برای اعمال محدودیت های بیشتر آماده می نماید.

1200 مرگ روزانه کرونایی در انگلیس

در انگلیس هم در 24 ساعت گذشته 23275 نفر به کرونا مبتلا شده و 1200 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

جدیدترین آمار ابتلا به کرونا در کشورهای اروپایی

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در انگلیس 3796088 نفر به کرونا مبتلا شده و 105571 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در فرانسه هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 3177879 نفر به کرونا مبتلا شده و 75862 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در اسپانیا هم تا به حال 2830778 نفر به کرونا مبتلا شده و 58319 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم تا به حال 2541783 نفر به کرونا مبتلا شده و 88279 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 2217434 نفر به کرونا مبتلا شده و 57512 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 864

به "کرونا در اروپا، از تشدید اوضاع در پرتغال تا ادامه مرگ های بالای هزار نفر در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از تشدید اوضاع در پرتغال تا ادامه مرگ های بالای هزار نفر در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید