تور اروپا: کارشناس غربی: بزرگترین بحران اخلاقی اتحادیه اروپا در مرزهای لهستان رخ می دهد

به گزارش ساری فان، کارشناس برجسته مهاجرت که از او به عنوان معمار توافق ترکیه و اتحادیه اروپا درباره پناهجویان یاد می گردد تاکید نمود که بزرگترین بحران اخلاقی اتحادیه اروپا در مرزهای لهستان به نمایش گذاشته شده که در آن اروپا همه اصول خود را نادیده می گیرد.

تور اروپا: کارشناس غربی: بزرگترین بحران اخلاقی اتحادیه اروپا در مرزهای لهستان رخ می دهد

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران جرالد کناوس یک کارشناس برجسته مهاجرت و جامعه شناس غربی که از او به عنوان معمار توافق ترکیه و اتحادیه اروپا درباره پناهجویان یاد می گردد درباره رفتار اتحادیه اروپا در مناقشات با بلاروس درباره مسئله پناهندگان گفت: آنچه ما اکنون انجام می دهیم سیاست مشابه حزب افراطی جایگزینی برای آلمان است که در سال 2015 آن را در مرزهای اتحادیه اروپا به کار نبردیم.

وی در گفتگویی با آ ار دی آلمان تاکید نمود: آنچه که ما اکنون در قبال پناهندگان انجام می دهیم سیاست مشابه حزب افراطی آلمان است که البته در سال 2015 آن را انجام ندادیم.

وی در ادامه گفت برای روسیه و حاکم بلاروس این یک نوع رضایت اخلاقی است که ببینند اتحادیه اروپا دیگر به ارزش های خود پایبند نبوده و درمانده است.

کناوس در بخش دیگری از سخنانش به صحبت های یک نماینده حزب افراطی آلمان اشاره نمود که در سال 2016 گفته بود هر کسی که توقف در مرزهای ما را نپذیرد یک مهاجم است و ما باید در برابر مهاجمان حتی با سلاح از خود محافظت کنیم. این دقیقا همان چیزی است که در مرزهای لهستان با بلاروس انجام می گردد.

این کارشناس برجسته غربی در بخش دیگری از سخنانش هشدار داد که اتحادیه اروپا در حال سقوط به سمت شکست استراتژیک سیاسی و اخلاقی است. این اتحادیه از نظر سیاسی دچار شکاف و جدایی شده است. دیر یا زود صداهایی بلند خواهد شد که مذاکره با لوکاشنکو برای حل این بحران را فریاد می زنند. وی از رها شدن اتحادیه اروپا از ارزش های خود در این شرایط سخن گفته و تاکید نمود: ما شاهد رقابتی بی رحمانه هستیم که در آن همه قوانین و کنوانسیون های پناهندگان مورد بی توجهی قرار می گیرد.

این کارشناس غربی در بخش دیگری از سخنانش از بزرگترین بحران اخلاقی اتحادیه اروپا در مرزهای خود طی سال های اخیر سخن گفته و تاکید نمود که این اتحادیه نمایشی را به راه انداخته که در آن همه اصول خود را نادیده می گیرد.

وی در ادامه گفت: ما دقیقا نمی دانیم چه مقدار خشونت در مرزها وجود دارد. اما ما می دانیم اینجا انسان ها در سرما برگردانده می شوند.

مهاجران در مرزهای لهستان و بلاروس در شرایط بسیار اسفناکی گرفتار شده اند.

لهستان اخیرا سیاست های خود در قبال مهاجران را به صورت روزافزون تشدید می نماید. در این شرایط اتحادیه اروپا به جای اینکه راه حلی برای یاری به پناهندگان بیابد کوشش می نماید با هر ابزاری آن ها را از این اتحادیه دور نگه دارد.

اتریش هم به ورشو برای حفاظت از مرزهایش پیشنهاد یاری را ارائه داده و در این راستا ابراز آمادگی نموده است. کارل نهمر، وزیر کشور اتریش در گفتگویی با روزنامه دی ولت در این باره گفته است: وین برای اعلام همبستگی در کنار ورشو خواهد ایستاد.

آلمان هم از کمیسیون اروپایی خواسته به لهستان در حمایت از مرزهای خود برای مقابله با هجوم پناهندگان یاری کند.

بر اساس گزارش های منتشر شده در حال حاضر هزاران پناهجو در هوای سرد در مرزهای بلاروس با دو کشور یاد شده به سر می برند. این افراد به امید رساندن خود به اروپای مرکزی و غربی به بلاروس سفر نموده اند.

ورشو از دوم سپتامبر یک شرایط استثنایی را در منطقه ها مرزی کشورش با بلاروس ایجاد نموده که بر اساس آن اجازه ورود به این منطقه به سازمان های حقوق بشری و خبرنگاران داده نمی گردد.

مجلس لهستان هم اخیرا چراغ سبز برای ساخت یک حصار مرزی دائمی در مرزها با بلاروس را نشان داده و مجوز نهایی برای آن را صادر کرد. دولت ملی محافظه کار لهستان می خواهد با این پروژه که حدود 353 میلیون یورو هزینه در بر خواهد داشت به مسئله هجوم پناهندگان واکنش نشان دهد.

در این شرایط و با توجه به افزایش هجوم پناهندگان در مرزها چارلز میشل، رئیس شورای اروپایی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواهان حمایت از لهستان، لیتوانی و لتونی شده است.

اتحادیه اروپا همچنان نتوانسته بر سر مسئله تقسیم عادلانه پناهندگان به توافقی دست یابد و به جای آن مرتبا بر سیاست های بازدارندگی علیه این قشر مظلوم تاکید می نماید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 آذر 1400 بروزرسانی: 26 آذر 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1303

به "تور اروپا: کارشناس غربی: بزرگترین بحران اخلاقی اتحادیه اروپا در مرزهای لهستان رخ می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا: کارشناس غربی: بزرگترین بحران اخلاقی اتحادیه اروپا در مرزهای لهستان رخ می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید