ژاپن کشوری مرکب از دو فرهنگ سنتی و فوق مدرن

به گزارش ساری فان، دنیای مدرن و سنتی در ژاپن

به گفته کنسول اصلی ژاپن در دوبی، با فضای سبز و تپه ها، زیبایی و طبیعت ژاپن دوچندان شده است. هم چنین ما در ژاپن فرهنگ فوق مدرن و سنتی را با هم داریم. ژاپن معرکه است! هیساشی میچیگامی، کنسول اصلی کشور ژاپن در دوبی با لبخند می گوید: در ژاپن، همه چیز تمیز، جمع و جور، زیبا و منظم است. این تنها نظر من نیست، این در حقیقت مجموع بازخوردهایی من از بازدیدکنندگان عرب است. در سال 2015، ژاپن نزدیک به 20 میلیون جهانگرد را پذیرا بود و این کشور میخواهد تا زمان بازی های المپیک و پارالمپیک 2020 در توکیو، این تعداد را به دو برابر افزایش دهد.

ژاپن کشوری مرکب از دو فرهنگ سنتی و فوق مدرن

هر چند در مقایسه با مسافران سایر کشورهای دنیا، تعداد بازدیدنمایندگان سالانه از کشورهای عضو شورای خلیج فارس کمتر است، اما در مجموع فرایند روبه رشدی داشته است. به طور خاص شمار مسافران از کشور امارات متحده عربی به سرعت در حال توسعه است. بین سال های 2014 و 2015، ما شاهد رشد 25 درصدی بوده ایم، انتظار داریم این فرایند در امسال نیز ادامه داشته باشد.

آوریل که فصل باز شدن شکوفه های گیلاس است، محبوب ترین زمان برای سفر مسافران عرب است، اما با این حال، ژاپن در هر چهار فصل زیبایی های خاص خود را دارد. از اکتبر تا نوامبر، هم به علت تغییر رنگ برگ درختان به زرد و سرخ، زیبایی خاصی را شاهدیم و در فصل زمستان هم پذیرای گردشگر های خارجی، به خصوص به مقصد هوکایدو هستیم. شهرهای ژاپن زنده و پرتحرک هستند و با تغییر فصل ها، تغییر می نمایند به گونه ای که بازدیدنمایندگان از کشورهای حاشیه خلیج فارس از گشت و گذار در آن ها لذت می برند. کیوتو شهری سنتی با معابدی هزاران ساله، توکیو شهری فوق مدرن است و اوزاکا شبیه به دبی بوده و دومین مرکز تجاری ژاپن است. اماراتی ها از هواداران کارتون های مانگا و سایر انیمیشن های ژاپنی هستند.

کنسول اصلی ژاپن در دوبی می گوید: آیا با کارتون مشهور ژاپنی کاپیتان مجید آشنایی دارید؟ یک اماراتی بالای 25 سال به من نشان دهید که تا کنون کاپیتان مجید را ندیده باشد. دراگونبال زد و پوکمن از دیگر زنجیره های ارتباطی فرهنگی ژاپن هستند. حوزه گردشگری غذایی ژاپن نیز با سوشی، گوشت واگیو و ریمن که در دنیا معروفیت یافته اند، حرف های زیادی برای گفتن دارد. ما توانایی ارائه غذای حلال را هم داریم و تعداد رستوران های حلال را در کیوتو و شهر توکیو افزایش می دهیم. نقشه گردشگری تهیه نموده ایم که نشان دهنده مساجد و رستوران های حلال است. از سوی مسافران اندونزیایی و مالزیایی تقاضای بی شماری برای غذای حلال می گردد و به همین علت ایده حلال، چیز جدیدی نیست.

اما پیغام اصلی که ژاپن می خواهد امروز با خوانندگان TTN درمیان بگذارد این است که ژاپن تن ها متعلق به گردشگران پولدار نیست. میچیگامی تأکید کرد: اجازه دهید در ژاپنی متفاوت گشت و گذار داشته باشیم. ایده رایج بین مردم که ژاپن کشوری فوق العاده گران است، کاملا اشتباه است. البته، در ژاپن می توانید تجارب گرانی هم داشته باشید، اما در قیاس با امارات متحده عربی، ژاپن بسیار بسیار مقرون به صرفه تر است. من دوست دارم تا گردشگران به ژاپن بیایند چون نه شبیه به دنیای غرب است و نه شبیه به دنیای کشورهای عربی، اما با این حال باز هم برخی چیزها برای شما آشنا به نظر خواهند رسید.

ژاپن و امارات متحده عربی روابط دوجانبه طولانی و در سطح بسیار عالی دارند. ژاپن برای سال ها بزرگترین شریک مالی امارات بوده است. کنسول اصلی ژاپن در دوبی در خاتمه صحبت های خود گفت: سال 2020 سال به یادماندنی برای هر دو کشور خواهدبود، زیرا که ژاپن میزبان المپیک تابستانی و پارالمپیک در توکیو و دوبی میزبان اکسپو 2020 است. ما همکاری های خود را ادامه خواهیم داد تا از موفقیت این دو رویداد برای هر دو کشور، اطمینان حاصل کنیم.

منبع: الی گشت
انتشار: 5 اسفند 1400 بروزرسانی: 5 اسفند 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1378

به "ژاپن کشوری مرکب از دو فرهنگ سنتی و فوق مدرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن کشوری مرکب از دو فرهنگ سنتی و فوق مدرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید