چگونه لکه وایتکس را از روی لباس پاک کنیم

به گزارش ساری فان، وایتکس از ترکیبات شیمیایی پر استفاده ای است که در هر خانه ای پیدا می گردد و مهم ترین کاربرد آن تمیز کردن لباس های سفید است. حال اگر لباس رنگی شما به لکه وایتکس آلوده گردد و رنگ آن تغییر کند چه باید کرد؟

چگونه لکه وایتکس را از روی لباس پاک کنیم

اینجاست که باید پرسید آیا تا به حال تجربه لباسی که خیلی دوست داشتید و بر اثر وایتکسی شدن از بین رفته را داشته اید؟ لکه وایتکس باقی می ماند و رنگ لباس را از بین می برد، اما راه هایی طبق آنچه در این بخش خواهیم گفت وجود دارد که بتوانیم لکه ها را بپوشانیم.

روش 1: پاک کردن لکه وایتکس روی لباس با الکل

چیز هایی که احتیاج خواهید داشت:

کمی الکل ایزوپروپیل

یک یا دو توپ پنبه / یک یا دو پد جاذب

مراحلی که باید انجام دهید:

1. اولین مرحله آغشته کردن پنبه یا پد جاذب به الکل است.

2. سپس پنبه یا پد را روی لباس آسیب دیده بکشید.

3. به پاک کردن لکه و ناحیه اطراف آن ادامه دهید تا رنگ اصلی پیراهن برگردد.

اگرچه ساده و آسان است، این روش بسته به میزان لکه و رنگ پوشاک کار می نماید. در واقع بر روی لکه های کوچک و لباس های رنگی تیره، کارآمدتر خواهد بود، چون آن ها بیشتر رنگ را در مقایسه با لباس های رنگی روشن با لکه های بزرگ جذب می نمایند. اگر این روش جواب نمی دهد و یا برایتان سخت است از روش های دیگر بهره ببرید.

برطرف لکه وایتکس از روی لباس با استفاده از الکل

روش 2: وایتکس زدن کل لباس برای برطرف لکه وایتکس روی لباس

یک راه دیگر برای نگهداری لباس مورد نظر، وایتکس زدن کل لباس است. این کار به شما لباس بارنگ روشن تر می دهد. اگر می خواهید این روش را اعمال کنید، دقت کنید که هیچ لباس دیگری را با آن نشویید. در ذیل چیز هایی که به آن احتیاج خواهید داشت و گام هایی که باید دنبال کنید آورده شده است:

چیز هایی که احتیاج خواهید داشت:

سفید نماینده کلرین

پاک نماینده قابل اعتماد و غیر مخرب مانند ضد کلر - و یا سدیم که به عنوان سفید نماینده شناخته می گردد، یا 3 ٪ هیدروژن پراکسید

وان

مراحل:

1. اولین قدم که باید برداشته گردد، پر کردن وان با آب است.

2. پیراهن را در وان خیس کنید.

3. سفید نماینده کلر را در یک فنجان بریزید و یک چهارم از آن را پر کنید

4. حالا یک چهارم فنجان سفید نماینده را داخل وان اضافه کنید.

5. آن را بشویید تا یک سایه روشن تر ایجاد گردد

با این حال، اگر از سفید نماینده کلرین بدون خنثی نماینده بهره ببرید باعث ایجاد سوراخ هایی در لباس بعد از مدتی خواهد شد. برای اجتناب از این کار، شما باید از هر کدام از سه ماده سفید نماینده که در بالا ذکر شد بهره ببرید، یعنی، ضد کلر -ا هیدروژن پراکسید.

لکه وایتکس روی لباس را با این ترفند پاک کنید

مراحلی که باید پس از سفید کردن پیراهن خود انجام دهید

1. بعد از آن که پیراهن را با سفید نماینده شستید، وان آب را خالی کنید.

2. آب تازه به وان اضافه کنید.

3. به سرعت پیراهن را با آب بشویید.

4. اندازه سفید نماینده خنثی ایی که باید اضافه کنید به این بستگی دارد که چه نوعی را استفاده می کنید اگر از سفید نماینده Bleach Stop بهره ببرید، یک اونس (30 گرم) در هر گالن آب گرم اضافه کنید. از طرف دیگر، اگر ازسفید نماینده بدون کلر - استفاده می کنید، کمی کم تر از نصف قاشق چای خوری به یک گالن آب و یا یک قاشق چای خوری به 2.5 گالن آب اضافه کنید. یک چهارم فنجان را با 3 ٪ هیدروژن پراکسید در هر گالن آب اضافه کنید.

5. به یاد داشته باشید هرگز از هیچ نوع اسیدی مثل سرکه، برای خنثی کردن اثر سفید نمایندگی استفاده نکنید. چون گاز اسیدی یا گاز کلر فراوری خواهد نمود که حتی برای لباس هم مرگ آور خواهد بود.

6. لباس را تقریبا نیم ساعت قبل از خشک کردن خیس کنید.

روش 3: از بین بردن لکه وایتکس روی لباس با استفاده از رنگ بر روی لباس

یکی از برترین راه چاره ها برای برطرف لکه های سفید نماینده روی پیراهن می تواند رنگ کردن آن باشد. اگر خوش شانس باشید، می توانید همان رنگ پیراهن خود را پیدا کنید. با این حال، اغلب قادر به پیدا کردن رنگ دقیق نیستند. در چنین مواردی، می توانید از روش زیر پیروی کنید:

چیز هایی که احتیاج خواهید داشت:

پاک نماینده رنگ

رنگ دلخواه.

مراحل

1. آب داغ را به وان اضافه کنید

2. بسته به این که چقدر لباس می شوید، اندازه مناسب پاک نماینده رنگ را اضافه کنید. به طور معمول، برای پاک کردن رنگ از لباسی کوچک، می تواند تا دو بسته پاک نماینده رنگی استفاده گردد

3. لباس را ده تا سی دقیقه بسته به رنگ اصلی پوشاک خیس نگه دارید.

4. زمانی که رنگ را از بین رفت، وان را دوباره با آب پرکنید و رنگ انتخابی خود را به آن اضافه کنید. دستورالعمل های ذکر شده در بسته رنگ را دنبال کنید.

منبع: نمناک

منبع: فرارو
انتشار: 19 دی 1401 بروزرسانی: 19 دی 1401 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1598

به "چگونه لکه وایتکس را از روی لباس پاک کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه لکه وایتکس را از روی لباس پاک کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید