چرا تحقیقات بیشتر در ماه مهم است؟ ، اسرار نهفته ای که در قمر زمین وجود دارد

به گزارش ساری فان، تحقیقات نشان می دهد که اگر می خواهیم در مورد تاریخ خورشید چیزهایی را بیاموزیم، باید به ماه نگاه کنیم.

چرا تحقیقات بیشتر در ماه مهم است؟ ، اسرار نهفته ای که در قمر زمین وجود دارد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از ساینس آلرت، این توصیه گروهی از دانشمندان است که امیدوارند از مأموریت های آینده آرتمیس برای کمک به درک تاریخچه زندگی خورشید استفاده کنند.

خورشید همیشه بر تمام اجرام منظومه شمسی تأثیر گذاشته است. ما نه تنها گرما و نور را از آن دریافت می کنیم، بلکه یک باران دائمی از ذرات پرانرژی و باد خورشیدی را هم می گیریم. و این در 4.5 میلیارد سال گذشته هر روز اتفاق افتاده است.

با این حال، در سیاراتی مانند زمین، ما تاریخ باستانی تأثیر خورشید بر خود را از دست داده ایم. هوازدگی ناشی از باد، فرسایش ناشی از آب و چرخه های ثابت تکتونیک صفحه ای، هر گونه تغییری را که خورشید ممکن است روی پوسته ما ایجاد کرده باشد و یا آن را منفجر کرده یا در اعماق گوشته مدفون کرده باشد، تحت تاثیر قرار داده است.

اما طبق مقاله تازهی که اخیرا در arXiv منتشر شده است، جهان های مرده شرایط بسیار بهتری برای مطالعه هستند و از آنجایی که ماه نزدیک ترین جهان مرده به ما و هدف مجموعه ماموریت های آرتمیس است، باید به آنجا برویم.

مسلما، از زمان شکل گیری اولیه ماه، فعالیت های سطحی مانند جریان های گدازه ای و برخورد سیارک ها و دنباله دارها روی آن وجود داشته است. اما بر اساس مقاله تازه، این فعالیت در واقع یک کمک است تا یک مانع.

جریان های گدازه می توانند بخش های بزرگی از سطح ماه را از تعامل بیشتر با خورشید دور کنند. اگر بتوانیم در زیر جریان ها و به درون سنگی عمیق تر ماه با حفاری برویم، تصویری از تاریخ خورشید از قبل از جاری شدن گدازه خواهیم داشت.

محققان چند کمیت کلیدی را که می توانیم از نمونه های قمری میزان گیری کنیم و نحوه اتصال آنها به فعالیت خورشید را مشخص کردند.

به عنوان مثال، می توانیم به مدت زمانی که یک نمونه در معرض پرتوهای کیهانی بوده است نگاه کنیم و از آن برای مدل سازی نرخ تولید پرتوهای کیهانی از خورشید در چند میلیارد سال گذشته استفاده کنیم.

ما همچنین می توانیم به ردهای به جای مانده از ذرات پرانرژی در حین فرورفتن در پوسته نگاه کنیم تا به همان اطلاعات برسیم.

بیشتر بخوانید:

  • شمارش معکوس برای اصابت یک شراره خورشیدی قدرتمند به زمین

با گذشت زمان، خاک ماه به آرامی به بِرش (سنگ) تبدیل می شود و این روند با میزان تابش خورشید تغییر می کند. با مقایسه نمونه های مختلف در اعماق و مکان های مختلف، می توانیم تغییر در روشنایی خورشید را در طول زمان درک کنیم.

هیچ مکان قابل دسترس دیگری در منظومه شمسی برای مشاهده تاریخ باستانی خورشید وجود ندارد. به زبان ساده، ماه یک کپسول زمانی خورشیدی است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 شهریور 1401 بروزرسانی: 30 شهریور 1401 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1549

به "چرا تحقیقات بیشتر در ماه مهم است؟ ، اسرار نهفته ای که در قمر زمین وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا تحقیقات بیشتر در ماه مهم است؟ ، اسرار نهفته ای که در قمر زمین وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید