علت علاقه تهرانی ها به دشت مشا

به گزارش ساری فان، خبرنگاران : اگر خسته از شلوغی های شهر هستید و دلتان لختی آرامش دور از استرس ها و هیاهوهای شهر می خواهد، در روزهای آخر تابستان به دشت مشا دماوند بروید.

علت علاقه تهرانی ها به دشت مشا

دشت مشا در میان شهر دماوند و آبعلی واقع شده و دارای منظره های بکری است. این منطقه کوهستانی با ارتفاعات خود منطقه ای برای یافتن حس و حالی خوب. دشت فراخ و آب و هوای کوهستانی آن هم بغل گوش تهران.

دشت مشا دوبخش دارد : بخش هایی از این دشت دارای بافتی روستایی است و بخش دیگر آن نیز به ارتفاعات دماوند ختم می گردد. مُشاء نام یکی از روستا های شهرستان دماوند واقع در استان تهران است. جمعیت این روستا بر اساس آخرین سر شماری مرکز آمار ایران در سال 1385هجری شمسی، برابر با 1542 نفر بوده است. اهالی این روستا مازندرانی هستند و به زبان طبری دماوندی که گویشی از زبان مازندرانی است صحبت می کنند.

موقعیت جغرافیایی این روستا در 6 کیلومتری شمال غربی شهر دماوند و در کنار جادهٔ هراز قرار گرفته است. این روستا در دره ای قرار گرفته است و کوه میان رود در شمال و غرب و گردنهٔ امامزاده هاشم در 4 کیلومتری غرب این روستا است. بقعه امامزاده هاشم در ضلع شمال غربی جادهٔ هراز در بلندی 2720 متر از سطح دریا و مشرف به دشت مُشا است.

دره پشت بن در 3 کیلومتری شمال شرق این روستا می باشد. یکی از نقاط مورد توجه در شهرستان دماوند، دشت مشا می باشد که با توجه به موقعیت سوق الجیشی مناسب و قرار گرفتن در میان شهر دماوند و شهر آبعلی و با در بر گرفتن قسمتی از جاده هراز و نزدیکی به پیست آبعلی و هوای خنک و کوهستانی در همه فصول مورد استقبال فراوان کسانی است که در پی محیطی دنج به عنوان محل استراحت و آرامش هستند.

دشت مشا محیطی است که می توان هم از زیبایی های طبیعت لذت برد و هم از بکری و هوای تمیز آن استفاده کرد رفتن به دشت مشا باعث می گردد اندکی از استرس های زندگی شهر نشینی دور شده و به آرامش برسیم و با توجه به موقعیت خاص خود در فصول مختلف تجربه ای متفاوت از منطقه ها دیگر را با هر توان و بودجه ای را می دهد.

دشت مشا دارای آب و هوای بسیار خنک و معتدلی است و آب و هوای این منطفه در تابستان به برترین حالت خود می رسد و نسیم خنکی در ای فصل می وزد که روح انسان را نوازش می نماید.

این منطقه به علت آب وهوای بسیار خوبی که دارد، طرفدارای بسیاری بین طبیعت دوستان دارد و به آب و هوای مطبوعش معروف است. بعلاوه شما می توانید کلبه های زیبایی که در این منطقه واقع شده اند را برای اقامت انتخاب کنید تا از آب و هوای فوق العاده این منطقه لذت ببرید.

سبک زندگی مردم دشت مشا

مردم منطقه دشت مشا مردمانی بسیار شریف و مهمان نواز و مهربان هستند و محصولات محلی و ارگانیک آنها بسیار با کیفیت و ارزان می باشد و ضمن بازدید از این منطقه می توانید از محصولات طبیعی و فراورده های لبنی مردم روستا خرید کنید.

مردمان منطقه دشت مشا برای گرمایش خانه هایشان در فصول سرد، که هوا به شدت سرد و یخ بندان می گردد، از بخاری های هیزمی استفاده می کنند و از این بخاری ها گاها برای پخت غذا و دم کردن چای نیز استفاده می کنند.

سبک زندگی مردمان این منطقه، همراه با طبیعتی بسیار بکر و آب و هوای مطبوع و بسیار دل انگیزی و باعث شده که طبیعت در خون آنها ریشه کند و انرژی مردمان این منطقه مثبت باشد و حس و حال بسیار نابی به گردشگران القا کنند و با مهمان نوازی و روی خوش از آنان استقبال کنند.

دشت مشا کجاست و جهت دسترسی به آن

برای رسیدن به دشت مشا از تهران باید به بزرگراه زین الدین به سمت جاده دماوند رفت و جهت تهران به سمت پردیس را پیش گرفت و به سمت جاده هراز حرکت کرد. قبل از پیست اسکی آبعلی، در سمت راست، جاده ای آسفالت شده دیده می گردد که تابلو آن شما را به سمت دشت مشا هدایت می کند. از تهران تا دشت مشا جهتی در حدود یک ساعت و بیست دقیقه در پیش دارید.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 9 شهریور 1401 بروزرسانی: 9 شهریور 1401 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1537

به "علت علاقه تهرانی ها به دشت مشا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت علاقه تهرانی ها به دشت مشا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید