پرواز کودکی در گردباد؛ گردبادها می توانند بوئینگ 747 را گیر اندازند؟

به گزارش ساری فان، اخیرا ویدئویی در شبکه های اجتماعی دست به دست می گردد که در آن کودکی که در پارک آبی مشغول سرگرمی است از طریق گردبادی بلند می گردد و در هوا به پرواز در می آید.

پرواز کودکی در گردباد؛ گردبادها می توانند بوئینگ 747 را گیر اندازند؟

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، پرواز این کودک در گردباد واکنش های گسترده ای را در شبکه های اجتماعی در پی داشت و این سوال را در اذهان عمومی ایجاد کرد که گردبادها تا چه میزان وزن را متحمل خواهند شد و چه اتفاقی برای انسان هایی که در دل گردباد گیرافتادند، خواهد افتاد.

طبق گزارش QUORA گردباد EF-5 با سرعت چرخش 498 تا 804 کیلومتر در ساعت می تواند خانه ها را بشکند و آنها را در هوا پرتاب کند. بر اساس گزارش سازمان هواشناسی آمریکا، سنگین ترین باری که به وسیله گردباد برداشته شده است، یک واگن راه آهن 75 تنی بوده است که صدها متر دورتر پرتاب شده است.

یکی از پرسش های جالبی که در مورد قدرت گربادها مطرح شده است، این است که آیا گردبادها توان حمل بوئینگ 747 را دارند یا خیر؛ بنابر گزارش IMDB و در شرح فیلم INTO THE STORM، با توجه به اینکه گردبادها سابقه بلند کردن لوکوموتیو SD40-2 با میزان میانه و 166921 کیلوگرم وزن را دارند و از آنجا که یک 747 خالی 178261 کیلوگرم وزن دارد، می توان گفت که گردبادها قدرت بلند کردن بوئینگ های 747 را دارند.

لازم به ذکر است که گردبادهای معمولی می توانند بین 16 تا 32 کیلومتر در ساعت، سرعت داشته باشند و بنابر گفته کارشناسان در صورتی که افراد نکات ایمنی را رعایت نمایند می توانند از گردبادها جان سالم به در ببرند.

آنچه یک گردباد را هیجان انگیزتر می نماید، صدایی است که از خود ایجاد می نماید، صدای گردبادها مداوم هستند، مانند صدای حرکت قطاری در نزدیکی، اما در بعضی مواقع صدای گردبادها بسیار گوش خراش و بلندتر از صدای حرکت قطار می گردد.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 خرداد 1402 بروزرسانی: 23 خرداد 1402 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1664

به "پرواز کودکی در گردباد؛ گردبادها می توانند بوئینگ 747 را گیر اندازند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز کودکی در گردباد؛ گردبادها می توانند بوئینگ 747 را گیر اندازند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید