انتها بازسازی دالان میرترابی در بافت تاریخی سمنان

به گزارش ساری فان، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سمنان گفت: بازسازی دالان میرترابی در بافت تاریخی این شهرستان به خاتمه رسید.

انتها بازسازی دالان میرترابی در بافت تاریخی سمنان

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، حمیدرضا دوست محمدی روز دوشنبه 8 دی ماه 1399 با اعلام این خبر، اضافه کرد: بازسازی، بدنه سازی، برطرف خطر اضطراری، جمع آوری آوارهای خطرساز، تقویت پی ها و طاق های آسیب دیده از جمله اقدامات انجام شده برای بازسازی این دالان تاریخی است.

او با اشاره به این که این دالان در بافت تاریخی شهر سمنان و در بخشی از بافت تاریخی که قسمت اعظم آن سرپوشیده است، واقع شده است، عنوان نمود: بازسازی و حفاظت دالان میرترابی در حالی صورت گرفت که با اخطار تخریب شهرداری منطقه 1 روبرو بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سمنان تأکید کرد: حفاظت و برطرف خطر با رویکرد پاسداشت فرهنگی تاریخی باید در اولویت کاری مسئولان به ویژه در شهرداری ها باشد.

او ادامه داد: با انجام بازسازی و حفاظت، این اثر در زمره میراث ماندگار شهر نهاده شد که به جای تخریب، حفاظت شد تا نمونه قابل استنادی در برطرف خطر در قالب ماده 55 قانون شهرداری ها با نگاه بازسازی و احیا در بافت ارزشمند تاریخی باشد.

دوست محمدی بیان نمود: ادامه فرایند رسیدگی به بافت تاریخی توسط متولیان شهری با نگاه حفاظت و بازسازی و سامان دهی، فضاهای بافت تاریخی را آماده حیات دوباره می نماید و محدوده بافت تاریخی و مالکان آن همانند همشهریان دیگر از حقوق اولیه خود بهره مند می شوند.

او یادآور شد: حفاظت از بافت ارزشمند تاریخی سمنان احتیاج به همکاری مسئولان، مردم و سازمان های مردم نهاد دارد.

بافت تاریخی سمنان با 357 هکتار وسعت، از کهن ترین و مهم ترین بافت های تاریخی کشور است و دارای آثاری از دوره ایلخانی تا قاجار است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 760

به "انتها بازسازی دالان میرترابی در بافت تاریخی سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها بازسازی دالان میرترابی در بافت تاریخی سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید